Rijbewijs kwijt voor niet-handsfree bellen

Is het goed dat je je rijbewijs kwijt raakt?

  • Veel te streng

    Stemmen: 49 19,4%
  • prima regeling, z.s.m. uitbreiden naar heel België en Nederland

    Stemmen: 162 64,3%
  • Kan nog wel strenger

    Stemmen: 41 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    252
fantastisch idee!!! ben er wel voorstander van, maar alleen rijbewijs terug na een EMG of iets dergelijks. Want dat bellen en appen en mailen en skypen en zoomen en tiktokken en facebooken en instragrammen is nu toch echt tot een chronische plaag/ziekte geworden onder automobilisten.
Nou dat EMG verhaal mag wat mij betreft ook wel wat anders op verzonnen worden.

Ik vind het nogal krom dat een agent een melding kan maken bij het CBR en dat zij moeten beoordelen of je die cursus moet gaan doen terwijl ze zelf degene zijn die de cursus ook gaan geven en er dus geld aan verdienen.
Op deze manier kan je natuurlijk wel op je vingers na tellen dat elke melding ook daadwerkelijk een cursus gaat worden.

Maargoed, dat is een heel ander punt van discussie natuurlijk ;)
 
daar mogen ze van mij veel verder in gaan als 8 dagen je rijbewijs kwijt. ongeldig verklaren zou een betere optie zijn ga maar lekker weer op nieuw rijlessen en zo. met 8 dagen straf je maar heel weinig mensen als de pakkans voor het rijden zonder rijbewijs zo laag is.
persoonlijk zal ik er geen last van hebben het is me nog niet gelukt om tijdens het rijden dat ding onder mijn motorpak vandaan te krijgen en ik heb al heel lang geen auto meer.
 
Het vervelende van moderne auto's is dat ze erg veilig zijn; gordels, kreukelzones, kooiconstructies, airbags, SIPS, vibrerende stoelen als je een streep overgaat...noem maar op...
Mensen  wanen zich dus veilig in zo'n doos.
Met 150 voorbijkomen in harde regen of dikke sneeuw want "ik heb toch winterbanden? Nou dan!"- capriolen...

Helaas hebben voetgangers, fietsers en brommervolk (wij ook dus..) al die veiligheid niet; de kreukelzone ben je zelf...

Een aanrijding met een 1500kg zwaar object wat ook een bepaalde snelheid heeft..geeft een klap van vele tienduizenden joules (waarin snelheid een kwadratische invloed heeft)...
Je bent al snel met een moordmachine onderweg, maar helaas denken bepaalde personen daar erg makkelijk over..met alle mogelijke gevolgen van dien.
Dus...handhaven en zwaar bestraffen, laat ze maar even (in de portemonnaie) voelen wat niet-nadenken kan betekenen..
 
Laatst bewerkt:
Ik reed zondag op de motor achter een auto (zwarte polo) die (binnen bebouwde kom) slingerde over de weg, nadat de bestuurder een vluchtheuvel in het midden van de weg schampte en bijna boven op een afslaande auto reed stopte hij voor een stoplicht en kon ik er veilig naast stoppen, de bestuurder was uiteraard aan het appen.
Ik heb hem gevraagd zijn telefoon weg te leggen en zich te concentreren op het verkeer, hij begon mij gelijk KKK uit te schelden en me van racisme te beschuldigen. Z'n maatje zat me keihard uit te lachen met een ballon in de hand. Alle vooroordelen werden bevestigd.

Soms zou je willen dat je politie agent was.
Ik heb melding gedaan bij 112 met nummerplaat vermelding maar ik had niet de indruk dat er iets mee gedaan ging worden.
 
Gewoon hetzelfde behandelen als rijden met (neus)bier op.

Instant rijverbod want je pasje gaat direct mee met de agent, en de officier doet er nog wat bovenop, afhankelijk of het je eerste keer was of dat je vaste klant bent.
 
Gewoon rijontzegging voor 6mnd met 500eu boete? Dan leer je het wss wel af toch. Dan word je 1x gepakt en daarna nooit meer 😂😂
 
..en vervolgens zonder rijbewijs (maar mèt dikke plank voor de kop) gewoon gaan autorijden..

Ze hebben er laatst eentje van de snelweg geplukt, al 5 keer aangehouden sinds zijn rbw ingevorderd is..|(
Die leert het nooit..
 
..en vervolgens zonder rijbewijs (maar mèt dikke plank voor de kop) gewoon gaan autorijden..

Ze hebben er laatst eentje van de snelweg geplukt, al 5 keer aangehouden sinds zijn rbw ingevorderd is..|(
Die leert het nooit..
Progressief beboeten?
500 - 1000 - 2500 - 5000

Bij niet betalen uiteindelijk gewoon de aantal dagen vastzetten gelijk aan de boete en boete bedrag blijft staan?

Zoiets? Zijn ze iig voor een x aantal maandjes van de weg af _O-
 
Rijbewijs kwijt en opnieuw er voor opgaan, telefoon in beslag nemen en gelijk door de shredder en de auto in beslag nemen en pas terug krijgen als men weer de rijbewijs terug heeft en uiteraard ook de kosten van het opslaan van de auto.
 
Nou dat EMG verhaal mag wat mij betreft ook wel wat anders op verzonnen worden.

Ik vind het nogal krom dat een agent een melding kan maken bij het CBR en dat zij moeten beoordelen of je die cursus moet gaan doen terwijl ze zelf degene zijn die de cursus ook gaan geven en er dus geld aan verdienen.
Op deze manier kan je natuurlijk wel op je vingers na tellen dat elke melding ook daadwerkelijk een cursus gaat worden.

Maargoed, dat is een heel ander punt van discussie natuurlijk ;)
Lees je eigen verhaal nog een keer en kijk eens of je het nog steeds zo raar vindt?
 
Ik zag gisteren een dame zonder handen aan het stuur op de snelweg met wel een telefoon in de rechterhand. 8)7
Gloednieuwe electrische Kia.
 
Heb de 2e stem uitgebracht. Maar vind het wel dubieus. Rijd als leasebak een opgevoerde Ipad. Deze heeft maar een paar knoppen en de rest moet je via het scherm bedienen. Kan gewoon tijdens het rijden een ander nummer opzoeken (daarmee bedoel ik typen) op spotify. Om maar een voorbeeld te noemen. Sterker nog. De krant lezen kan gewoon (al doe ik dat niet)
Op de motor zit ook een naarwiegaatie, heel soms bedien ik deze ook tijdens het rijden. Als deze aangeeft, route herbereken o.i.d.
Maar dat mag dan ook niet meer (mijn mening)
Denk dat zeker in het geval van auto's met tochscreen schermpjes. Dat daar ook eens over nagedacht moet worden.
Wat wel en niet mag/kan wanneer je rijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan