Rijbewijs kwijt voor niet-handsfree bellen

Is het goed dat je je rijbewijs kwijt raakt?

  • Veel te streng

    Stemmen: 49 19,4%
  • prima regeling, z.s.m. uitbreiden naar heel België en Nederland

    Stemmen: 162 64,3%
  • Kan nog wel strenger

    Stemmen: 41 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    252
elke seconde je besteed aan jouw mobiel in de houder weliswaar, een seconde is die je niet besteed aan je aandacht op de weg
Degenen die elke seconde van hun reis (moeten) besteden zijn die moet onmiddelijk het rijbewijs afgenomen worden... Dat je op compacte rotondes effe alleen met rijden bezig bent, ja... maar de 80 kilometerweg er na heeft misschien maar 10 % van je aandacht nodig. Dat betekent af een toe een blik op de weg, verder koetjes, boerderijtjes, Bergen en een CAT D9 uitgebreid bestideren.

Het is gewoon krankzinnig om onder zeer relaxte omstandigheden apathisch voor je uit nergens heen te gaan zitten staren, maarja, je hebt wel meer mongoloide ideeen.
 
Gatver. Dat soort dingen doe je niet in de auto!
Ik heb begrepen dat vrachtwagenchauffeurs dat nog wel eens zien vanuit de cabine. :Y

Om geen Johan Derksentje te doen laat ik mij niet uit over een paar vriendinnen van een ver verleden. O-)
 
Hoeveel tijd zouden bestuurders in Nl gemiddeld per rit niet op de weg letten omdat ze angstvallig de snelheidsmeter in de gaten zitten te houden :?
Ik zeg: levensgevaarlijk die maximumsnelheid, meteen afschaffen :(

Ik ken plekken waar dat écht gevaarlijk is. Hier zijn er wegen waar je 90 mag, met lokaal aan de verkeerslichten een beperking tot 70 mét camera.
Aan elk van die lichten gaat iedere wagen op de rem met de ogen op de teller het kruispunt over.
 
Zojuist weer een "mevrouw" met mobiel obsessie; middenin de deuropening van de AH compleet verstijfd en in haar eigen wereld de zaak blokkeren.

Voor deze mensen zou de in dit topic beschreven maatregel echt zeer waardevol zijn. Je moet je toch niet indenken dat zij achter je rijdt, je remt voor deze of gene en vervolgens door het leven mag gaan als kasplantje?
 
Zojuist weer een "mevrouw" met mobiel obsessie; middenin de deuropening van de AH compleet verstijfd en in haar eigen wereld de zaak blokkeren.

Voor deze mensen zou de in dit topic beschreven maatregel echt zeer waardevol zijn. Je moet je toch niet indenken dat zij achter je rijdt, je remt voor deze of gene en vervolgens door het leven mag gaan als kasplantje?

Lopend? Vervelend als je het tegenkomt, maar daar maak ik mij inmiddels niet meer druk over, dan blijf je bezig. Ik ben hooguit wat minder geduldig als ik er graag langs wil.
En wie weet is deze dame wel een stuk netter dan wij allemaal bij elkaar en zet ze haar mobiel helemaal uit als ze op welke wijze dan ook aan het verkeer deelneemt.
;)
 
Lopend? Vervelend als je het tegenkomt, maar daar maak ik mij inmiddels niet meer druk over, dan blijf je bezig. Ik ben hooguit wat minder geduldig als ik er graag langs wil.
En wie weet is deze dame wel een stuk netter dan wij allemaal bij elkaar en zet ze haar mobiel helemaal uit als ze op welke wijze dan ook aan het verkeer deelneemt.
;)
Jaloers op je positieve kijk. Maar dan ook echt.

Het lukt me helaas al een paar jaar niet meer om er zo over te denken.
 
Zojuist weer een "mevrouw" met mobiel obsessie; middenin de deuropening van de AH compleet verstijfd en in haar eigen wereld de zaak blokkeren.

Voor deze mensen zou de in dit topic beschreven maatregel echt zeer waardevol zijn. Je moet je toch niet indenken dat zij achter je rijdt, je remt voor deze of gene en vervolgens door het leven mag gaan als kasplantje?
Waarschijnlijk kan je het nog veel erger verzinnen
 
Ik reed vandaag op de snelweg en werd ingehaald door een busje met in zijn kielzog een motorrijder. Die zat er op minder dan 5m bij +100kmh midden achter. Niet bezig met motorrijden want reageren is altijd te laat? Rbw ook maar gelijk innemen dan?
Achter mijn truck ook steeds vaker zo’n “economische” rijder. Snelheid laten zakken en licht rem aantikken tot ònder 70kmh helpt niet.

Straffen is prima, rbw innemen te zwaar.
 
Idioten die een gevaar voor anderen zijn hun rijbewijs afnemen? Ja, lijkt me een prima plan.

Kijk, dat je ooit op een gegeven moment iemand hebt kunnen overtuigen dat je een voertuig kunt besturen betekent niet dat je daarna niet het tegendeel kunt bewijzen.

Of dat nou dronkenschap, kleven, duwen of appen is maakt weinig uit.
 
of leeftijd of parkeerskills of een keer rood licht of een zebra negeren...

Blijven er maar weinig over...
 
En vervolgens gaan mensen weer harder rijden want ze zijn zo goed met auto rijden bezig.

Gordel gaf veiligheidsgevoel en dus werd het risico/gevaar door de mens verplaatst.
1652903861578.png
 
of leeftijd of parkeerskills of een keer rood licht of een zebra negeren...

Blijven er maar weinig over...

Mwah.

Ik snap wel dat je een beetje tegen gas geeft. Want ik geloof echt dat jij, en je mede professionals, best ok omgaan met die telefoon.

Zelf ben ik, net als 85%? van mn mede weggebruikers, geen pro.

En als ik als relatieve leek om me heen kijk op de weg en debiel weg gedrag wel heel vaak zie samengaan met telefoon gebruik: dan word mn mening vanzelf wat negatiever.
 
En vervolgens gaan mensen weer harder rijden want ze zijn zo goed met auto rijden bezig.

Gordel gaf veiligheidsgevoel en dus werd het risico/gevaar door de mens verplaatst.
Bekijk bijlage 1762282

Als iedereen een beetje oplet is op sommige punten wat harder rijden verkeerstechnisch w.m.b. ook niet zo’n probleem.

Maar als we jouw argument doortrekken zou je dus zeggen: laat iedereen maar aan z’n mobiel want dan rijden ze dus wat voorzichtiger?
 
Ik reed vandaag op de snelweg en werd ingehaald door een busje met in zijn kielzog een motorrijder. Die zat er op minder dan 5m bij +100kmh midden achter. Niet bezig met motorrijden want reageren is altijd te laat? Rbw ook maar gelijk innemen dan?
Achter mijn truck ook steeds vaker zo’n “economische” rijder. Snelheid laten zakken en licht rem aantikken tot ònder 70kmh helpt niet.

Straffen is prima, rbw innemen te zwaar.
BMW heeft tegenwoordig een prima adaptieve cruise control voor dit korte werk. :]

Ik zet het altijd uit. Het is nog Roomser dan de paus.
Plannen om in te halen resulteert in afremmen.
Mensen die van baan wisselen voor je resulteerde in remmen.
En dan staat'ie al op de grootste afstand ingesteld.
 
Mwah.

Ik snap wel dat je een beetje tegen gas geeft. Want ik geloof echt dat jij, en je mede professionals, best ok omgaan met die telefoon.

Zelf ben ik, net als 85%? van mn mede weggebruikers, geen pro.

En als ik als relatieve leek om me heen kijk op de weg en debiel weg gedrag wel heel vaak zie samengaan met telefoon gebruik: dan word mn mening vanzelf wat negatiever.
Ik heb dat nu al vaker gelezen maar weet je dat mij dat dus op de weg niet opvalt? Prutsende weggebruikers (in alle groepen) zie ik al 20 jaar.
Naar mijn idee gaat het vooral mis als als het “ineens” stilstaat en dan is àlles een afleiding die kan zorgen dat je te laat bent.

Als iedereen een beetje oplet is op sommige punten wat harder rijden verkeerstechnisch w.m.b. ook niet zo’n probleem.

Maar als we jouw argument doortrekken zou je dus zeggen: laat iedereen maar aan z’n mobiel want dan rijden ze dus wat voorzichtiger?
Als iedereen een beetje oplet kan je best ook ff kort op je telefoon kijken 😉

Nee want zoals ik al schreef heb ik geen moeite met een straf, alleen rbw intrekken is gestoord zwaar.
Overigens moeten we ook niet vergeten dat het verkeer ondanks dat het veeeeeeeeel drukker is geworden nog steeds minder slachtoffers eist.
Echter begint het nu door te slaan naar mijn mening. 30 binnen de kom? Nee die kut fieters en voetgangers moeten eens uit hun doppen kijken.

BMW heeft tegenwoordig een prima adaptieve cruise control voor dit korte werk. :]

Ik zet het altijd uit. Het is nog Roomser dan de paus.
Plannen om in te halen resulteert in afremmen.
Mensen die van baan wisselen voor je resulteerde in remmen.
En dan staat'ie al op de grootste afstand ingesteld.
In de truck vind ik het prima nu ik het heb. Word per uur betaald, lekker laten rollen!
 
Nee want zoals ik al schreef heb ik geen moeite met een straf, alleen rbw intrekken is gestoord zwaar.
Overigens moeten we ook niet vergeten dat het verkeer ondanks dat het veeeeeeeeel drukker is geworden nog steeds minder slachtoffers eist.
Echter begint het nu door te slaan naar mijn mening. 30 binnen de kom? Nee die kut fietsers en voetgangers moeten eens uit hun doppen kijken.

Dat dus!
 
Echter begint het nu door te slaan naar mijn mening. 30 binnen de kom? Nee die kut fieters en voetgangers moeten eens uit hun doppen kijken.
Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Onnodig en onnatuurlijke snelheidsbeperkingen opleggen en verwachten dat je daar dan problemen mee oplost is idioot gedrag.

Alles binnen de bebouwde kom wordt hier te pas en te onpas 30 gemaakt, resultaat: de helft kijkt er niet naar, de snelheden liggen ergens tussen 30 en 60 km/h en niemand weet meer waar ze aan toe zijn.

Hetzelfde geldt overigens voor de 80 km/h wegen, daar wordt overal de middenstreep afgeteerd en dan omgekat naar 60 weg. Resultaat: verwarring, frustratie en automobilisten die niet meer aan hun kant van de weg kunnen vinden. En veelal rijdt iedereen "te hard".
 
Nog een extra handeling voor de rijdende telefoon gebruiker, dat zal de veiligheid flink opkrikken.
 
Om er nog even op terug te komen cq over door te zagen..
Heb je toch een bepaalde app echt nodig, dan moet je handelingen doen - barrières noemt Unpluq ze - die tijd en moeite kosten, zoals het schudden van je telefoon voor 5 seconden, zeven knoppen op het scherm aantikken, een lang stuk scrollen op het scherm of een QR-code scannen.
Wat een moeite om een appje te sturen. Volgens mij is dit veel onveiliger, maar wat weet ik er nou van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan