Een telefoongesprek leid nou eenmaal meer af dan een zwijgende kilometerteller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Degenen die elke seconde van hun reis (moeten) besteden zijn die moet onmiddelijk het rijbewijs afgenomen worden... Dat je op compacte rotondes effe alleen met rijden bezig bent, ja... maar de 80 kilometerweg er na heeft misschien maar 10 % van je aandacht nodig. Dat betekent af een toe een blik op de weg, verder koetjes, boerderijtjes, Bergen en een CAT D9 uitgebreid bestideren.elke seconde je besteed aan jouw mobiel in de houder weliswaar, een seconde is die je niet besteed aan je aandacht op de weg
Gatver. Dat soort dingen doe je niet in de auto!Je mag van alles doen, als het er maar niet voor zorgt dat je gevaarlijk rijdt, als jij -je- banaan aan het pellen bent met één hand (ik noem maar wat) en dat zorgt ervoor dat je als een bezopen mongool over de weg zwabbert kan je een boete krijgen.
Ik heb begrepen dat vrachtwagenchauffeurs dat nog wel eens zien vanuit de cabine.Gatver. Dat soort dingen doe je niet in de auto!
Ik heb begrepen dat vrachtwagenchauffeurs dat nog wel eens zien vanuit de cabine.
Om geen Johan Derksentje te doen laat ik mij niet uit over een paar vriendinnen van een ver verleden.
Hoeveel tijd zouden bestuurders in Nl gemiddeld per rit niet op de weg letten omdat ze angstvallig de snelheidsmeter in de gaten zitten te houden
Ik zeg: levensgevaarlijk die maximumsnelheid, meteen afschaffen
Suzuki heeft 'vinyl'. Kan je gewoon met de karcher over.
Tip: Leren bekleding is een stuk makkelijker schoonmaken dan stof.
Zojuist weer een "mevrouw" met mobiel obsessie; middenin de deuropening van de AH compleet verstijfd en in haar eigen wereld de zaak blokkeren.
Voor deze mensen zou de in dit topic beschreven maatregel echt zeer waardevol zijn. Je moet je toch niet indenken dat zij achter je rijdt, je remt voor deze of gene en vervolgens door het leven mag gaan als kasplantje?
Jaloers op je positieve kijk. Maar dan ook echt.Lopend? Vervelend als je het tegenkomt, maar daar maak ik mij inmiddels niet meer druk over, dan blijf je bezig. Ik ben hooguit wat minder geduldig als ik er graag langs wil.
En wie weet is deze dame wel een stuk netter dan wij allemaal bij elkaar en zet ze haar mobiel helemaal uit als ze op welke wijze dan ook aan het verkeer deelneemt.
Waarschijnlijk kan je het nog veel erger verzinnenZojuist weer een "mevrouw" met mobiel obsessie; middenin de deuropening van de AH compleet verstijfd en in haar eigen wereld de zaak blokkeren.
Voor deze mensen zou de in dit topic beschreven maatregel echt zeer waardevol zijn. Je moet je toch niet indenken dat zij achter je rijdt, je remt voor deze of gene en vervolgens door het leven mag gaan als kasplantje?
of leeftijd of parkeerskills of een keer rood licht of een zebra negeren...
Blijven er maar weinig over...
En vervolgens gaan mensen weer harder rijden want ze zijn zo goed met auto rijden bezig.
Gordel gaf veiligheidsgevoel en dus werd het risico/gevaar door de mens verplaatst.
Bekijk bijlage 1762282
BMW heeft tegenwoordig een prima adaptieve cruise control voor dit korte werk.Ik reed vandaag op de snelweg en werd ingehaald door een busje met in zijn kielzog een motorrijder. Die zat er op minder dan 5m bij +100kmh midden achter. Niet bezig met motorrijden want reageren is altijd te laat? Rbw ook maar gelijk innemen dan?
Achter mijn truck ook steeds vaker zo’n “economische” rijder. Snelheid laten zakken en licht rem aantikken tot ònder 70kmh helpt niet.
Straffen is prima, rbw innemen te zwaar.
Ik heb dat nu al vaker gelezen maar weet je dat mij dat dus op de weg niet opvalt? Prutsende weggebruikers (in alle groepen) zie ik al 20 jaar.Mwah.
Ik snap wel dat je een beetje tegen gas geeft. Want ik geloof echt dat jij, en je mede professionals, best ok omgaan met die telefoon.
Zelf ben ik, net als 85%? van mn mede weggebruikers, geen pro.
En als ik als relatieve leek om me heen kijk op de weg en debiel weg gedrag wel heel vaak zie samengaan met telefoon gebruik: dan word mn mening vanzelf wat negatiever.
Als iedereen een beetje oplet kan je best ook ff kort op je telefoon kijkenAls iedereen een beetje oplet is op sommige punten wat harder rijden verkeerstechnisch w.m.b. ook niet zo’n probleem.
Maar als we jouw argument doortrekken zou je dus zeggen: laat iedereen maar aan z’n mobiel want dan rijden ze dus wat voorzichtiger?
In de truck vind ik het prima nu ik het heb. Word per uur betaald, lekker laten rollen!BMW heeft tegenwoordig een prima adaptieve cruise control voor dit korte werk.
Ik zet het altijd uit. Het is nog Roomser dan de paus.
Plannen om in te halen resulteert in afremmen.
Mensen die van baan wisselen voor je resulteerde in remmen.
En dan staat'ie al op de grootste afstand ingesteld.
Nee want zoals ik al schreef heb ik geen moeite met een straf, alleen rbw intrekken is gestoord zwaar.
Overigens moeten we ook niet vergeten dat het verkeer ondanks dat het veeeeeeeeel drukker is geworden nog steeds minder slachtoffers eist.
Echter begint het nu door te slaan naar mijn mening. 30 binnen de kom? Nee die kut fietsers en voetgangers moeten eens uit hun doppen kijken.
Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Onnodig en onnatuurlijke snelheidsbeperkingen opleggen en verwachten dat je daar dan problemen mee oplost is idioot gedrag.Echter begint het nu door te slaan naar mijn mening. 30 binnen de kom? Nee die kut fieters en voetgangers moeten eens uit hun doppen kijken.
Om er nog even op terug te komen cq over door te zagen..
Wat een moeite om een appje te sturen. Volgens mij is dit veel onveiliger, maar wat weet ik er nou van.Heb je toch een bepaalde app echt nodig, dan moet je handelingen doen - barrières noemt Unpluq ze - die tijd en moeite kosten, zoals het schudden van je telefoon voor 5 seconden, zeven knoppen op het scherm aantikken, een lang stuk scrollen op het scherm of een QR-code scannen.