Rijbewijs kwijt voor niet-handsfree bellen

Is het goed dat je je rijbewijs kwijt raakt?

  • Veel te streng

    Stemmen: 49 19,4%
  • prima regeling, z.s.m. uitbreiden naar heel België en Nederland

    Stemmen: 162 64,3%
  • Kan nog wel strenger

    Stemmen: 41 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    252
We doen allemaal dingen die niet mogen. Zelf vind ik mijn eigen db's geen probleem maar ik erger me rot voor iemand die zn demper eruit haalt en zelf oordoppen in doet. Die meneer of mevrouw ergert zich weer aan mij als ik mn usb Kamei scheerapparaat gebruik achter het stuur.

Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd bij
-het wisselen van een bandje of cd?
-ouderwets kaartlezen (al dan niet met kaart of uitgeprinte route op bijrijders stoel...)
-het niet op hebben van geschikte (zonne)bril of bij het wisselen van brillen?
-eten van Big Mac...

Moeten we als automobilist niet gewoon om leren gaan met dingen in de auto? Goed dat er geen wet is gemaakt voor cd's wisselen. Voor de wet erwas waren er geen cd's meer. Over 3 jaar hebben we een googleglass oid en appt niemand meer

Zelf heb ik hooikoorts, als ik een "aanval" krijg, bijvb van bomen naast de a15, waarbij de weg soms wit ziet, moet ik 20x niezen. Dat lukt me niet met mn ogen open. Je heb ook geen tijd om te stoppen. Als ik bots, dan is het dan. Zie je iemand slingeren in een wit busje, zo n 20 sec, dan ben ik dat.... En ja ik slik netjes mn pilletjes


Zo hebben we allemaal onze tekortkomingen...

Wat een onzin. Iedereen overtreed wel eens een regel. Dat maakt de regels nog niet onzinnig of overbodig.
Dat het gebruik van een scheerapparaat niet expliciet verboden is, wil niet zeggen dat het een goed idee is.
Grappig dat je daar een regel voor nodig zou hebben. Ik zou er niet over peinzen, maar heb dan ook een baard.

Je kunt er schijt aan hebben: maar zeg dat dan ipv te doen alsof mobieltjes in het verkeer geen probleem zijn.

Gister reed ik van enschede naar Amersfoort en door naar Bergen op Zoom. En je pikt alle mobiel verslaafden er zo uit door hun werkelijk achterlijke rijgedrag.
Er zullen heus uitzonderingen zijn die wel ‘handig’ omgaan met het ding.

Prima. Lekke doen als je het kan. Niet piepen als je gepakt word. Net zoals wanneer je ervoor kiest om te rijden met open pijpen.

Het ikke ikke ikke gehalte van het goedpraten van raar, onveilig en onwenselijk gedrag zegt imho veel over de staat van onze maatschappij.

Ik rijd wel met open pijpen, want ik vind dat fijn.

Ik rijd wel al append naar kantoor want ik ben belangrijk.

Of zo.

Wat mij betreft dikke boete, bij herhaling rijbewijs inleveren en slaag met een roze dildo toe.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo niet?Ik heb altijd bussen met ruit in tusseschot en achterdeuren,ik zou niet anders willen.
Als je een beetje kunt rijden zijn de buitenspiegels voldoende, daarnaast kun je last hebben van weerspiegeling middels de ruit in het tussenschot.
Iets dat ik altijd als zeer hinderlijk heb ervaren, dus in een busje gebruik ik de binnespiegel niet.
 
Dat GPS-systeem is niet meer weg te denken, waarom kan er dan niet een of ander apparaat ontwikkeld worden dat de smartphone beperkt bruikbaar maakt of geheel uitschakelt op het ogenblik dat iemand in een auto stapt?
 
Dat GPS-systeem is niet meer weg te denken, waarom kan er dan niet een of ander apparaat ontwikkeld worden dat de smartphone beperkt bruikbaar maakt of geheel uitschakelt op het ogenblik dat iemand in een auto stapt?
Te gecomplicieert.
Zou ook betekenen dat je signaal wordt verstoort als je hulp nodig hebt of hulp voor iemand wil regelen.
Er is al genoeg interferentie.

Mensen moeten het gewoon laten en degene die het niet kunnen laten moeten misschien gewoon niet meer rijden maar de trein pakken.
Kun je de hele tijd appen/twitteren/facebooken en wat je verder maar wil.
 
Te gecomplicieert.
Zou ook betekenen dat je signaal wordt verstoort als je hulp nodig hebt of hulp voor iemand wil regelen.
Er is al genoeg interferentie.

Mensen moeten het gewoon laten en degene die het niet kunnen laten moeten misschien gewoon niet meer rijden maar de trein pakken.
Kun je de hele tijd appen/twitteren/facebooken en wat je verder maar wil.
Nou weet ik ook wel dat het min of meer verplicht is zo'n ding aan boord te hebben, ook al is het voor de meeste mensen niet echt een noodzaak. En de mogelijkheden nemen met elke nieuwe generatie smartphones toe. Daarnaast stoppen en stappen de meeste mensen toch uit als er voor hen iets gebeurt. En dan werkt die smartphone gewoon weer meteen.
 
Nou weet ik ook wel dat het min of meer verplicht is zo'n ding aan boord te hebben, ook al is het voor de meeste mensen niet echt een noodzaak. En de mogelijkheden nemen met elke nieuwe generatie smartphones toe. Daarnaast stoppen en stappen de meeste mensen toch uit als er voor hen iets gebeurt. En dan werkt die smartphone gewoon weer meteen.
Lekker als je de auto niet uitkunt om wat voor reden dan ook.....
 
Als je een beetje kunt rijden zijn de buitenspiegels voldoende, daarnaast kun je last hebben van weerspiegeling middels de ruit in het tussenschot.
Iets dat ik altijd als zeer hinderlijk heb ervaren, dus in een busje gebruik ik de binnespiegel niet.
Heeft niks met kunnen rijden te maken ik heb totaal geen last van spiegeling dus ik gebruik hem.
 
Het lijkt me stug dat juist dán niemand nog de auto uit kan..
Je rijdt op een weg buiten de bebouwde kom, het is nacht.
Je wordt geramd door een tegenligger, je bent een moment buiten westen door de klap en als je bijkomt sta je alleen in de middle of noware, je tegenligger heeft de klap niet overleeft. Je wilt graag om hulp bellen maar je been zit bekneld....
En zo kan ik nog wel wat scenarios verzinnen waarin het ongewenst is niet vanuit je voertuig te kunnen bellen.
 
Dat GPS-systeem is niet meer weg te denken, waarom kan er dan niet een of ander apparaat ontwikkeld worden dat de smartphone beperkt bruikbaar maakt of geheel uitschakelt op het ogenblik dat iemand in een auto stapt?
De smartfone word steeds meer een onderdeel van de auto.
Dat begint al voor het instappen.
 
Je rijdt op een weg buiten de bebouwde kom, het is nacht.
Je wordt geramd door een tegenligger, je bent een moment buiten westen door de klap en als je bijkomt sta je alleen in de middle of noware, je tegenligger heeft de klap niet overleeft. Je wilt graag om hulp bellen maar je been zit bekneld....
En zo kan ik nog wel wat scenarios verzinnen waarin het ongewenst is niet vanuit je voertuig te kunnen bellen.
Laat ik het dan anders stellen. Dat zodra de krachtbron gestart wordt het signaal beperkter raakt of compleet wegvalt en hersteld wordt zodra de krachtbron uitgeschakeld wordt of is. Je maakt mij niet wijs dat, als een auto op afstand in- of uitgeschakeld kan worden, dat iets in die geest ivm smartphones niet ook mogelijk is
(Je is algemeen, dus NIET persoonlijk, bedoeld)
 
Boetes zetten je wel ah denken. Vrouw vorige week (meen) 340 euro boete voor telefoon in haar hand tijdens autorijden. Zette me wel ah denken. Ik kijk nu veel meer om me heen of er nergens politie is. Maar zonder gekheid, tis vd zotte hoeveel mensen met de foon in de handen rijden. Weten we allemaal, maar toch blijven we het doen. Ook ik zei de gek.
 
Boetes zetten je wel ah denken. Vrouw vorige week (meen) 340 euro boete voor telefoon in haar hand tijdens autorijden. Zette me wel ah denken. Ik kijk nu veel meer om me heen of er nergens politie is. Maar zonder gekheid, tis vd zotte hoeveel mensen met de foon in de handen rijden. Weten we allemaal, maar toch blijven we het doen. Ook ik zei de gek.

Dit is een mooie post. Niemand is roomser dan de paus.
 
Laat ik het dan anders stellen. Dat zodra de krachtbron gestart wordt het signaal beperkter raakt of compleet wegvalt en hersteld wordt zodra de krachtbron uitgeschakeld wordt of is. Je maakt mij niet wijs dat, als een auto op afstand in- of uitgeschakeld kan worden, dat iets in die geest ivm smartphones niet ook mogelijk is
(Je is algemeen, dus NIET persoonlijk, bedoeld)
I know

Vind het nog steeds gecompliceert.
Kan alleen maar weer stuk gaan/weigeren waardoor gebruikers met een onnodig probleem worden opgezadeld omdat een handjevol pauper niet van de smartphone af kan blijven tijdens het rijden.
Dan liever de boete nog hoger en de pakkans groter.
 
Wat een onzin. Iedereen overtreed wel eens een regel. Dat maakt de regels nog niet onzinnig of overbodig.
Dat het gebruik van een scheerapparaat niet expliciet verboden is, wil niet zeggen dat het een goed idee is.
Grappig dat je daar een regel voor nodig zou hebben. Ik zou er niet over peinzen, maar heb dan ook een baard.

Je kunt er schijt aan hebben: maar zeg dat dan ipv te doen alsof mobieltjes in het verkeer geen probleem zijn.

Gister reed ik van enschede naar Amersfoort en door naar Bergen op Zoom. En je pikt alle mobiel verslaafden er zo uit door hun werkelijk achterlijke rijgedrag.
Er zullen heus uitzonderingen zijn die wel ‘handig’ omgaan met het ding.

Prima. Lekke doen als je het kan. Niet piepen als je gepakt word. Net zoals wanneer je ervoor kiest om te rijden met open pijpen.

Het ikke ikke ikke gehalte van het goedpraten van raar, onveilig en onwenselijk gedrag zegt imho veel over de staat van onze maatschappij.

Ik rijd wel met open pijpen, want ik vind dat fijn.

Ik rijd wel al append naar kantoor want ik ben belangrijk.

Of zo.

Wat mij betreft dikke boete, bij herhaling rijbewijs inleveren en slaag met een roze dildo toe.
Dat is wel verboden als je meerdere rijbanen nodig hebt of rijdt als een krant.
 
En tóch, terwijl ik al meer dan 30 jaar een abo heb -en geloof het of niet- heb ik onder het rijden dat ding nooit ook maar aangeraakt

Ik geloof je. Mn uitspraak van roomser dan de paus zijn mag je breder trekken hoor. Doe jij nooit iets wat eigenlijk niet de bedoeling is?
Ik wel. Met groot plezier zo nu en dan. Zonder een gevaar voor anderen te zijn. Tikje hypocriet van me wellicht.Maar die telefoon laat ik ook liggen tijdens het rijden. Stel de navigatie in voor vertrek en evenzo spotify. Mochten mensen me bellen, dan kan dat (carkit), heb er zelf zelden behoefte aan.

Jaren geleden deed ik dat niet altijd netjes. Maar dankzij het motorrijden begon het me steeds meer op te vallen hoe achterlijk veel van die appende chauffeurs zich gedragen. En daar wil ik niet bij horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan