Rijbewijs kwijt, wat nu?

Dat je binnen 2 jaar niet gepakt wordt met meer dan 30 km te hard, want er staat een kruisje achter je naam

Kreeg er net 1 van 390 euro voor een minder vergrijp
 
Ja.. dat heb ik um ook wel ff goed in z'n oren geknoopt..
maar meneer rijdt de laatste tijd errug netjes dus ben trots op um.. :Y
 
Eerst die twee jaar voorwaardelijk maar eens door zien te komen, voor je je zorgen hoeft te maken over de recidive... :X
 
geen idee hoe dat zit met die recidive, maar volgens mij valt het wel mee, in een half jaar tijd ooit buiten wat kleinere snelheidsovertredingen 1 keer een bekeuring gehad omdat ik na correctie 51 km te hard reed, en een omdat ik na correctie 30 kilometer te hard reed.
 
dat gebeuren over dat artikel 5 enzo , kun je dat terug vinden op die gele bon??


ik moet dus binnenkort voorkomen naar aanleiding van een bezwaarschrift voor bumperkleven, maar nu heb ik laats via een oprit bij een tankstation tegen de richting in de snelweg op , een afrit genomen , en nie aangehouden maar 1 of andere agent heeft me gezien en genoteerd , hiervoor moet ik dus meteen voorkomen ??

dik in de shit denk ik , maar was benieuwd naar dat artikel 5 , want heb ook me rijbewijs nodig voor me werk

-O-
 
dat gebeuren over dat artikel 5 enzo , kun je dat terug vinden op die gele bon??


ik moet dus binnenkort voorkomen naar aanleiding van een bezwaarschrift voor bumperkleven, maar nu heb ik laats via een oprit bij een tankstation tegen de richting in de snelweg op , een afrit genomen , en nie aangehouden maar 1 of andere agent heeft me gezien en genoteerd , hiervoor moet ik dus meteen voorkomen ??

dik in de shit denk ik , maar was benieuwd naar dat artikel 5 , want heb ook me rijbewijs nodig voor me werk

-O-
Je hebt dus eigenlijk spookgereden? In dat geval lijkt een Artikel 5 me heel erg terecht, eigenlijk. Geen idee of je daarmee wegkomt met een boete of dat je dan direct een rijontzegging krijgt.
 
Je hebt dus eigenlijk spookgereden? In dat geval lijkt een Artikel 5 me heel erg terecht, eigenlijk. Geen idee of je daarmee wegkomt met een boete of dat je dan direct een rijontzegging krijgt.

Ja als je et zo bekijkt wel , is et spookrijden, maar artikel 5 is dus zowat zwaarste artikel wat er is ??
 
Ja als je et zo bekijkt wel , is et spookrijden, maar artikel 5 is dus zowat zwaarste artikel wat er is ??

art 5 is lang niet het zwaartste, sec bekeken, maar wel het meest uitgebreide. Je kan er alle kanten mee op.

Tegen de rijrichting rijden op de snelweg is genoeg voor een invordering rijbewijs EN een art 130 procedure, bij staandehouding !!!

130 is dus...rijbewijs kwijt en bij CBR middels rijtesten aantonen dat je je rijbewijs nog wel waard bent !! :X :X
Use google.
 
dattie de eerste tijd (zijnde 2 jaar dus) niet voor (ernstige) verkeers/snelheids overtredingen gepakt mag worden. Voor 5 km te hard rijden oid hoef je niet bang te zijn.

Dat is toch een jaar???

Het was echt mijn allereerste keer in de inmiddels 26 jaar dat ik het A rijbewijs heb (veel mazzl)

Anders moet ik n.l. nog tot april volgend jaar.

Ik ree 96 waar ik 30 mocht daar was da voor, 200 meter bij mijn huis vandaan, ken er elke hobbel en was om 14.00 uur doordeweek, dus geen schoolgaande kids
 
art 5 is lang niet het zwaartste, sec bekeken, maar wel het meest uitgebreide. Je kan er alle kanten mee op.

Tegen de rijrichting rijden op de snelweg is genoeg voor een invordering rijbewijs EN een art 130 procedure, bij staandehouding !!!

130 is dus...rijbewijs kwijt en bij CBR middels rijtesten aantonen dat je je rijbewijs nog wel waard bent !! :X :X
Use google.

Yep maat zijn opa heeft dit gehad, reed verkeerde kant in op snelweg gelijk art. 5 + die cbr alles opnieuw doen shit.

Terecht ook imho: er hoeft maar een iemand dat niet te verwachten (laat staan als iemand niet oplet) en er vallen doden.
 
Foutje, 1 jaar is dat bij eerste keer
Maar wel een lang jaar!

bij eerste 'vergrijp' blijft notitie dus 1 jaar staan en heb je dan weer een 'schone lei' ?¿?
ben zelf iets meer dan een jaar geleden staande gehouden voor een overschrijding van 32km/u binnen de kom (voordat alle mensen over me heen vallen, verboden voor voetgangers en fietspad gescheiden d.m.v. 1,5 meter groen).
 
De standaard recidive termijn is idd 1 jaar.

Een rechter kan daarnaast een voorwaardelijke straf opleggen met een proeftijd van bv 2 jaar, maar dat krijg je dan apart vermeld en dat word je absoluut erg duidelijk gemaakt.
 
Wat ook nog van belang is of je vriend een "verleden" heeft bij de politie of anders gezegd of hij een vaste klant is. Soms is het namelijk zo dat het verleden meetelt en of hij een beginnende motor rijder is, want dan tellen een aantal zaken zwaarder.

Dus wees voorbereidt op een zwaardere straf, want dan kan het alleen maar meevallen en helaas wel een dure les geweest.
 
Dat is toch een jaar???

Het was echt mijn allereerste keer in de inmiddels 26 jaar dat ik het A rijbewijs heb (veel mazzl)

Anders moet ik n.l. nog tot april volgend jaar.

Ik ree 96 waar ik 30 mocht daar was da voor, 200 meter bij mijn huis vandaan, ken er elke hobbel en was om 14.00 uur doordeweek, dus geen schoolgaande kids
Dat is idd een jaar. Maar in dit geval heeft ie een voorwaardelijke straf opgelegd gekregen met een proeftijd van 2 jaar. En in die tijd is ie de pineut als ie over de schreef staat. Dat staat dus los van de normale recidive.
 
Terug
Bovenaan Onderaan