Rijbewijs kwijt, wat nu?

minnie

Die hard MF'er
6 jul 2006
281
0
nvt
Ik heb een vraagje, mijn vriend is gisterenavond zijn rijbewijs kwijtgeraakt. Hij reed te hard en net voor een rotonde trok hij nog even een wheely… :] Hij is aangehouden door een agent in burger en die reed in een normale personenauto zonder camera. Die vent ging helemaal uit z’n dak maar goed… Je mocht daar 50 en m’n vriend zegt dat ie (dacht ie) 80 ofzo reed maar dit is dus niet aan te tonen… Rijbewijs is ingevorderd voor sowieso 10 dagen en dan doet de officier van justitie uitspraak; wat denken jullie?? Snelheid is dus niet gemeten maar die wheely heeft die vent wel gezien… maar goed; dus niets op camera… wat te doen?? Bij voorbaat dank voor jullie reacties… :}

Groetjes van een goed geschrokken en beetje verdrietig vriendinnetje… :W
 
artikel 5.. je doet er niks aan. je krijgt m wel terug maar de vraag is hoe lang duurt het. ze moeten in 10 dagen beslissen.

be prepared to pay up..
 
mjaw, ik hoop dat je vriend hele zware motor rijdt, en zelf ook heel erg schrok van de wheely, dat het hem zomaar overkwam, en hij ook blij was dat het goed afliep O-) . O-)
 
Tsja...ik vrees het ergste voor je. (o nee....voor je vriend ;-) )

Volgens mij kan die agent in burger net zoveel als een 'echte'. En het is niet dat ie net een klein beetje te hard ging. Hij heeft toch niet toegegeven dat ie 80 reed he....
 
Ga maar alvast een trapfiets voor je vriendje kopen, want dat de hele zaak niet op camera staat maakt niets uit. De verklaring van een agent is voldoende, een wheely is goed voor artikel 5 (en dus inbeslagname rijbewijs), dus die snelheid hoeft niet eens meer -O-

Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
 
RBW krijg je wel weer terug,...heel snel heel veel Euro's sparen is het advies. :Y
:^

Met een beetje mazzel kan ie zijn rbw binnen tien dagen weer ophalen. De OvJ bepaalt dan wat er vervolgens gebeurt. Alleen als de OvJ van mening is dat een rijontzegging zoiezo gerechtvaardigd is, kan het zijn dat ie zijn RBW iig niet terug krijgt tot ie moet voorkomen. Dat wordt even duimen dus, de komende dagen. Krijgt ie het wel terug, dan zijn er 2 opties: optie 1 is dat ie een transactievoorstel thuisgestuurd krijgt. Dat is niks anders dan een flinke boete. Optie 2 is dat ie voor moet komen en dat de rechter bepaalt wat de straf wordt. Dat kan dan uiteenlopen van een flinke boete tot een voorwaardelijke of onvoorwaardelijke rijontzegging.

Maar bij een artikel 5 voor een wheely en een (fors) te hoge snelheid, zal het wel optie 2 worden en kon ie wel es een aardige douw krijgen van de rechter.
 
nee hij heeft niet toegegeven dat ie te hard ging... hij werd aangehouden en die vent ging helemaal uit z'n dak dat het niet normaal was enzo; toen zei hij "ja, meneer dat hoeft u mij niet te vertellen... ik weet dat ik fout was", maar voor de rest heeft hij niets toegegeven ofzo...

Wel een trieste vent want hij noemde zijn rijbewijs "je scheurbewijs"... pfff

Wat denken jullie; hoeveel eurootjes mogen we alvast opzij gaan zetten?? '(
 
nee hij heeft niet toegegeven dat ie te hard ging... hij werd aangehouden en die vent ging helemaal uit z'n dak dat het niet normaal was enzo; toen zei hij "ja, meneer dat hoeft u mij niet te vertellen... ik weet dat ik fout was", maar voor de rest heeft hij niets toegegeven ofzo...

Wel een trieste vent want hij noemde zijn rijbewijs "je scheurbewijs"... pfff

Wat denken jullie; hoeveel eurootjes mogen we alvast opzij gaan zetten?? '(
Moeilijk te zeggen. Maar reken maar op een paar honderd €€€.
 
...nu moet hij gaan fietsen :+

[me]Tuutuut heeft geen medelijden als het rijbewijs is afgepakt door eigen fouten. Iedereen is bekend met de risico's :) [/me]
 
nee hij heeft niet toegegeven dat ie te hard ging... hij werd aangehouden en die vent ging helemaal uit z'n dak dat het niet normaal was enzo; toen zei hij "ja, meneer dat hoeft u mij niet te vertellen... ik weet dat ik fout was", maar voor de rest heeft hij niets toegegeven ofzo...

Wel een trieste vent want hij noemde zijn rijbewijs "je scheurbewijs"... pfff

Wat denken jullie; hoeveel eurootjes mogen we alvast opzij gaan zetten?? '(

Dus heeft hij het wel toegegeven ;)
 
tja.. die wheely... maar goed; dat was ook niet te ontkennen; die agent reed achter hem...

dus tja... :N
 
...nu moet hij gaan fietsen :+

[me]Tuutuut heeft geen medelijden als het rijbewijs is afgepakt door eigen fouten. Iedereen is bekend met de risico's :) [/me]

hij is vandaag ook op de fiets naar 't werk... maar goed; hij is motormonteur; dus dat wordt geen proefrijden vandaag.. kben benieuwd wat z'n baas zegt..
:?
 
hij is vandaag ook op de fiets naar 't werk... maar goed; hij is motormonteur; dus dat wordt geen proefrijden vandaag.. kben benieuwd wat z'n baas zegt..
:?
Auch! :o

Vragen of zijn baas een brief wil schrijven dat hij het rijbewijs nodig heeft voor zijn werk?
 
hij is vandaag ook op de fiets naar 't werk... maar goed; hij is motormonteur; dus dat wordt geen proefrijden vandaag.. kben benieuwd wat z'n baas zegt..
:?
Als het ook een motorrijder is, zegt ie 'Klote joh, maar het gebeurt ons allemaal wel een keer.' ;)
 
Als het ook een motorrijder is, zegt ie 'Klote joh, maar het gebeurt ons allemaal wel een keer.' ;)
Das waar en dan de rest van zijn leven hem pesten met het voorval })
(En natuurlijk moet de baas ook formeel ff zeggen dat het de laatste keer is aangezien hij een zaak te runnen heeft ;) )
 
artikel 5.. je doet er niks aan. je krijgt m wel terug maar de vraag is hoe lang duurt het. ze moeten in 10 dagen beslissen.

be prepared to pay up..


Mwahh pay up valt wel mee, collega van mij ook, te hard door de file, slingerend rijden en een wheely, aangehouden rijbewijs ingenomen, na 10 dagen weer netjes terug en een bekeuring van 110,- pleuro,, zonde maar is nog te overzien...
 
Mwahh pay up valt wel mee, collega van mij ook, te hard door de file, slingerend rijden en een wheely, aangehouden rijbewijs ingenomen, na 10 dagen weer netjes terug en een bekeuring van 110,- pleuro,, zonde maar is nog te overzien...
Zo'n lage boete? :?
 
Mwahh pay up valt wel mee, collega van mij ook, te hard door de file, slingerend rijden en een wheely, aangehouden rijbewijs ingenomen, na 10 dagen weer netjes terug en een bekeuring van 110,- pleuro,, zonde maar is nog te overzien...
Dat valt nogal mee, idd. :)

Tis te hopen voor Minnie d'r vriend dat ie het een beetje treft met de OvJ.
 
110 euro is nog wel te overzien idd... *O* ... nou maar duimen dat dat ook gebeurt.. en zijn baas is idd ook een motorrijder; ik denk dat die nu wel de hele dag "gepest" wordt in de werkplaats.. maar goed; dat moet meneer maar slikken.. en hij zal dit nog hééééééél lang moeten horen... :Y

En van die brief; ik heb het vaker gehoord maar wat zet je dan in zo'n brief??

"meneer ik zal het nóóóóit meer doen? :Z "
 
Als dit zijn eerste erge vergrijp is dan heeft ie z'n rbw in no-time terug. ik had em na 3 dage terug. ennuh kosten zijn ook niet zo hoog, 110 euro idd. valt allemaal wel mee dus :Y

edit: 110 euro is de schikkingsvoorstel. als je voor moet komen zal t wel iets meer worden
 
110 euro is nog wel te overzien idd... *O* ... nou maar duimen dat dat ook gebeurt.. en zijn baas is idd ook een motorrijder; ik denk dat die nu wel de hele dag "gepest" wordt in de werkplaats.. maar goed; dat moet meneer maar slikken.. en hij zal dit nog hééééééél lang moeten horen... :Y

En van die brief; ik heb het vaker gehoord maar wat zet je dan in zo'n brief??

"meneer ik zal het nóóóóit meer doen? :Z "
Nee, zijn baas moet hem schrijven dat hij het rijbewijs nodig heeft voor het uitoefenen van zijn functie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan