Rijbewijs kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark Vision

Die hard MF'er
4 apr 2006
786
1
Hoogeveen
Niet gedronken en toch m´n rijbewijs kwijt…



Gisteravond reed ik nietsvermoedend naar huis, toen ik werd aangehouden door de politie. De dienstdoende agent sommeerde mij de auto uit te komen, omdat hij vermoedde, dat ik in kennelijke staat was. Ik verzekerde hem, dat ik niets gedronken had, maar ik kon hem blijkbaar niet overtuigen. Hij zou me wel even een test afnemen.

“U rijdt in het donker en er komen u twee lichten tegemoet. Wat denkt u dat dit is?”

“Een auto,” zei ik, verbaasd over deze onnozele vraag.

“Ja ja, allicht, maar wat voor een: een Renault, een Peugeot of een Citroen?” vroeg hij.

“Geen idee,” was mijn antwoord.

“Zie je wel, straalbezopen!” constateerde hij.

Ik verzekerde hem, dat ik echt niets gedronken had.

“Nou vooruit, nog een testje,”, zie hij, “ u rijdt in het donker en er komt u een licht tegemoet. Wat is dit, denkt u?”

“Een motor,” was mijn antwoord.

“Ja ja, een motor, logisch, maar wat voor een: een Kawasaki, een Honda of een Yamaha?” wilde hij weten.

Wederom moest ik het antwoord schuldig blijven.

“Toch behoorlijk in de olie, dus,” was zijn conclusie.

Ik was onderhand behoorlijk pissig over dit onnozele gedoe en besloot in de tegenaanval te gaan.

“Een wedervraag,” zei ik, “er staat een vrouw op de stoeprand, hoge hakken, hevig opgemaakt, netkousen, minirok en een decolleté tot bijna op de navel. Wat is dit volgens jou?”

“Een straat****tje,” zei hij onmiddellijk.

“Ja ja,” antwoordde ik, “dat is zo helder als wat, maar welke: je dochter, je vrouw of je moeder.”

En nou ben ik m´n rijbewijs toch kwijt en geen druppel alcohol gehad…..
 
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

En toch geloof ik het niet, zonder bewijslast kan hij je rijbewijs niet invorderen....

Dus; geen blaastest gehad ? geen bloedproef gedaan op het buro ?

Dus geen poot om op te staan...

Grtzzz Simon. 8-)
 
Eindelijk een topic over rijbewijs kwijt raken wat zijn plaats hier verdient !! *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan