Rijbewijs kwijt!

Nick04

MF'er
18 feb 2009
31
0
Vroomshoop
Afgelopen vrijdag achterna gezeten door een camera-auto van de KLPD en gepakt met 56 km te hard...
Nog niet eens met de motor maar met de auto! :S
Is m'n eerste keer en ik hoorde dat je het een en ander kunt regelen om hem snel terug te krijgen.. Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft er tips voor me om hem zo snel mogelijk terug te krijgen?
 
Ik wilde al vragen of je al in de wasmand had gekeken, maar als ik het topic zo lees weet je precies waar je rijbewijs is :Y

Sterkte met de afhandeling.
 
Afgelopen vrijdag achterna gezeten door een camera-auto van de KLPD en gepakt met 56 km te hard...
Nog niet eens met de motor maar met de auto! :S
Is m'n eerste keer en ik hoorde dat je het een en ander kunt regelen om hem snel terug te krijgen.. Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft er tips voor me om hem zo snel mogelijk terug te krijgen?

Tis niet nog bijzonder veel boven die 50 te hard en als het dus je eerste keer is zal je hem met een weekje wel terug krijgen.



Binnen tien dagen terug moet toch zeker kunnen..

Mag ik de eerste zijn?

Apache2 Ubuntu Default Page: It works

Dit had je de dag ervoor moeten bedenken, toch?

Schijnheiligerds... alsof jullie nooooooit te hard rijden.
 
Laatst bewerkt:
ik kreeg 'm na 3 dagen terug.. wie zij dat die ambtenaren niet hard werken! ik had wel een brief gestuurd dat ik 'm nodig had maar kreeg 'm sneller terug dan dat de brief binnen was :-)

trouwens buiten de snelheid geen andere overtredingen?
 
Durf je nu echt te zweren dat je nog nóóit 131 op een 80 weg hebt gereden? Of 171 op een snelweg?

Ik denk dat de mensen met een sport motor altijd wel een keer veel te hard hebben gereden. Maar dan alsnog, TS is ook niet aan het zeuren. Dit is damage control.

heb ik echt nog nooit gedaan. (geloof het of niet)
ik ben echt niet roomser dan de paus hoor O-) en rij echt wel eens te hard.
maar aangezien ik afhankelijk ben van mijn rbw rij ik nooit zoveel te hard.

ik vind ook niet dat TS aan het zeuren is hoor .hij vraagt alleen info.
 
Durf je nu echt te zweren dat je nog nóóit 131 134 op een 80 weg hebt gereden? Of 171 176 op een snelweg?

Ik denk dat de mensen met een sport motor altijd wel een keer veel te hard hebben gereden. Maar dan alsnog, TS is ook niet aan het zeuren. Dit is damage control.
 
Ik blijf altijd onder de 'magische' 50km grens. Zit er soms wel dicht tegen aan (vooral bij wegwerkzaamheden waar geen wegwerker te zien is B| ) maar ik ben er altijd bewust mee bezig.

Ontopic: Succes @ TS
bij werkzaamheden ben je eerder je rijbewijs kwijt dan 50 te hard
 
Schijnheiligerds... alsof jullie nooooooit te hard rijden.
Ja, maar ik jank niet als ik tegen een agent aan loop. Wie zijn billen brandt enzo... We zijn geen debielen hier natuurlijk...je rijdt bewust te hard en je weet wat de consequentie is. Het is niet alsof het verzonnen is terwijl je te hard reed.

Dus...
 
Om hem snel of binnen die 10 dagen terug te krijgen moet je een bewijs van je werkgever hebben om aan te tonen dat je het nodig hebt, anders blijft hij liggen tot de zitting.
 
Om hem snel of binnen die 10 dagen terug te krijgen moet je een bewijs van je werkgever hebben om aan te tonen dat je het nodig hebt, anders blijft hij liggen tot de zitting.
en wat nu als de zitting pas 4 maanden later is?
Het is nl. niet ALTIJD dat het rbw na de 10 dagen vastgehouden wordt, ook niet wanneer je geen brief schrijft oid.


Artikel 164 WVW
De ingevorderde bewijzen worden tegelijk met het proces-verbaal onverwijld opgezonden aan de officier van justitie. De officier van justitie is bevoegd de ingevorderde bewijzen onder zich te houden totdat de strafbeschikking onherroepelijk is geworden, de rechterlijke uitspraak in kracht van gewijsde is gegaan of, indien bij die strafbeschikking of uitspraak de bestuurder de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen onvoorwaardelijk is ontzegd, tot het tijdstip waarop de ontzegging is verstreken, indien:

4.
c. de maximumsnelheid met 70 kilometer of meer is overschreden, door een bestuurder van een motorrijtuig anders dan een bromfiets

6. Indien de officier van justitie binnen tien dagen na de dag van invordering niet gebruik maakt van de in het vierde lid bedoelde bevoegdheid, geeft hij de ingevorderde bewijzen onverwijld terug aan de houder. Teruggave vindt eveneens plaats, indien ernstig rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat aan de houder in geval van veroordeling door de rechter dan wel uitvaardiging van een strafbeschikking geen onvoorwaardelijke ontzegging van de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen zal worden opgelegd, dan wel geen onvoorwaardelijke ontzegging van langere duur dan de tijd gedurende welke de bewijzen zijn ingevorderd of ingehouden geweest. Teruggave vindt ten slotte plaats indien het onderzoek van de zaak op de terechtzitting niet binnen zes maanden na de dag van invordering is aangevangen, dan wel binnen die termijn geen strafbeschikking is uitgevaardigd.
 
Laatst bewerkt:
ik blijf meestal zelfs onder de 20 km/h omdat dat in duitsland niet geld als een misdrijf en je dan geen punten krijgt. Ook zijn die boetes dan niet erg hoog. Ook op de autobahn heb ik nog nooit te hard gereden O-) en dat gaat me met de motor ook vast niet lukken :P

In nederland op 80 wegen rijd ik meestal zo'n 100/110 en op snelwegen toch wel 150 ofso. Probleem is wel dat ik me NOOIT aan de snelheid hou maar altijd standaard 20/30 km/h te hard rijd, maar gelukkig ben ik in 2 jaar tijd nog nooit aangehouden of geflitst :P is gewoon een kwestie van opletten. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan