Rijbewijs kwijt!

Ik had vanmorgen ook weer wat nieuws.
Mijn rijbewijs kwijt zonder verkeersovertreding.
Kwam op de zaak en ja weg rijbewijs shit dat was balen en ik had er niet eens wat voor hoeven doen.
Maar even naar huis gereden en gelukkig lag hij nog op het nachtkastje *O*
 
Was trouwens niet tijdens de T.T. maar denk wel dat ze in de regio Zwolle extra allert waren i.v.m. de T.T.

Maar goed, het gas kan weer open! :)
Maar idd niet zo snel weer harder dan 50 te hard, als je hem niet meer hebt weet je pas wat je mist.......


Regio zwolle zijn ze vaker allert, niet alleen tijdens t.t. D'r rijdt daar genoeg onopvallends rond.
 
Ik had vanmorgen ook weer wat nieuws.
Mijn rijbewijs kwijt zonder verkeersovertreding.
Kwam op de zaak en ja weg rijbewijs shit dat was balen en ik had er niet eens wat voor hoeven doen.
Maar even naar huis gereden en gelukkig lag hij nog op het nachtkastje *O*
:Z en zo lekker origineel ook....
 
Laatst bewerkt:
}) })


Je bent het eigenlijk ook niet echt kwijt, alleen wordt het tijdelijk ingenomen, denk ik dus. Zo ver ik weet krijg je het vroeg of wat later altijd terug.
Misschien niet als er (veel) meer aan de hand is.


:/ :] :W
 
Rijbewijs snel terug?
Ervaren advocaten helpen u direct, ook weekend en avond 024-6751581
www.rijbewijsterug.info

google ads lol
 
@All die op de 1e pagina nog op me gereageerd hebben:

Toch, ik kan me haast niet voorstellen dat iedereen die ff sportief (afhankelijk van hoe je het leest dus lomp hard) optrekt bij 50 te hard ineens denkt: HOOOOOO, anders kan ik hem weleens kwijt zijn.

Ik ben er ook eerlijk in, rij best een veel te hard maar ook ff optrekken en dan weer gas terug naar een normalere snelheid. En als ik dan aangehouden word? Tsja, risico dat ik nam. NIet minder kut, maar mijn keus. Overigens denk ik zo wel omdat ik nog nooit zo snel gepakt ben en "dus nog een potje kan breken".

Anyhoe, succes @ TS ;)
 
zeker orgineel 8-) , maar als je te hard gereden hebt en je bent je rbw kwijt dan moet je gewoon niet janken en zeuren, dat vind ik pas orgineel. :+

heb je de OP wel gelezen of kom je gewoon bijdehand doen??? Als je de OP wel gelezen hebt en je denkt dat deze opmerking nog steeds hout snijdt dan begrijp ik het niveau van je eerste post ook een stuk beter.............
 
Afgelopen vrijdag achterna gezeten door een camera-auto van de KLPD en gepakt met 56 km te hard...
Nog niet eens met de motor maar met de auto! :S
Is m'n eerste keer en ik hoorde dat je het een en ander kunt regelen om hem snel terug te krijgen.. Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft er tips voor me om hem zo snel mogelijk terug te krijgen?

Maak je geen zorgen.

Al schrijf je geen brief. Binnen 10 dagen heb je hem uiterlijk terug.

Wil je toch schrijven?

Als het goed is heb je te horen gekregen waar die naartoe is gegaan. Gewoon even een nette brief schrijven met het verzoek tot teruggave van het rijbewijs i.v.m. je werk, of een andere willekeurige reden. Omdat het je eerste keer is zal je hem gewoon terugkrijgen. Bovendien 56 te hard valt reuze mee. Sommige worden gepakt met 200+ km/u te hard. (Ik spreek voor een maatje van me :] )
 
Laatst bewerkt:
en wat nu als de zitting pas 4 maanden later is?
Het is nl. niet ALTIJD dat het rbw na de 10 dagen vastgehouden wordt, ook niet wanneer je geen brief schrijft oid.


Artikel 164 WVW
De ingevorderde bewijzen worden tegelijk met het proces-verbaal onverwijld opgezonden aan de officier van justitie. De officier van justitie is bevoegd de ingevorderde bewijzen onder zich te houden totdat de strafbeschikking onherroepelijk is geworden, de rechterlijke uitspraak in kracht van gewijsde is gegaan of, indien bij die strafbeschikking of uitspraak de bestuurder de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen onvoorwaardelijk is ontzegd, tot het tijdstip waarop de ontzegging is verstreken, indien:

4.
c. de maximumsnelheid met 70 kilometer of meer is overschreden, door een bestuurder van een motorrijtuig anders dan een bromfiets

6. Indien de officier van justitie binnen tien dagen na de dag van invordering niet gebruik maakt van de in het vierde lid bedoelde bevoegdheid, geeft hij de ingevorderde bewijzen onverwijld terug aan de houder. Teruggave vindt eveneens plaats, indien ernstig rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat aan de houder in geval van veroordeling door de rechter dan wel uitvaardiging van een strafbeschikking geen onvoorwaardelijke ontzegging van de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen zal worden opgelegd, dan wel geen onvoorwaardelijke ontzegging van langere duur dan de tijd gedurende welke de bewijzen zijn ingevorderd of ingehouden geweest. Teruggave vindt ten slotte plaats indien het onderzoek van de zaak op de terechtzitting niet binnen zes maanden na de dag van invordering is aangevangen, dan wel binnen die termijn geen strafbeschikking is uitgevaardigd.


Ik reed meer dan 70km te hard, dat was op 7 december 08, rechtzaak was pas in Maart, kreeg gewoon mn papiertje terug,
 
Terug
Bovenaan Onderaan