Rijbewijs kwijt

Gehoord in de kroeg ? Of heb je een linkje naar de uitspraak ? ;)

nee, heeft een aantal jaren geleden in de krant gestaan,
de man moest voorkomen voor belediging van een ambtenaar in funktie.


misschien vergis ik me een ietsiepietsie ;) , het woord zal mierenneuker geweest zijn vermoed ik.

hier heb je wat leesvoer;

Google

edit; gaat niet helemaal goed, bovenstaand kopiëren en in de adres balk plakken dan doet ie het wel.
 
Laatst bewerkt:
nee, heeft een aantal jaren geleden in de krant gestaan,
de man moest voorkomen voor belediging van een ambtenaar in funktie.


misschien vergis ik me een ietsiepietsie ;) , het woord zal mierenneuker geweest zijn vermoed ik.

hier heb je wat leesvoer;

Google

edit; gaat niet helemaal goed, bovenstaand kopiëren en in de adres balk plakken dan doet ie het wel.


Nah...miereneuker ... zou ik ook niet warm of koud van worden.

En je leesvoer....daar zie ik nergens bewijs van je eerdere bewering staan hoor :P


Laatste jaren is eea behoorlijk aangescherpt trouwens, sinds de overheid vind dat wetsdienaren wat meer respect verdienen en er zwaardere maatregelen worden getroffen.

Maar goed, het ligt ook allemaal in de context van wat er speelt enz, afhankelijk van omstandigheden kan ik het wellicht prima hebben als iemand mij voor 'eikel' uitmaakt, terwijl in andere omstandigheden ik er absoluut een reden in zie diegene aan te houden, in te sluiten en er PV tegen op te maken.
 
Laatst bewerkt:
Nah...miereneuker ... zou ik ook niet warm of koud van worden.

En je leesvoer....daar zie ik nergens bewijs van je eerdere bewering staan hoor :P


Laatste jaren is eea behoorlijk aangescherpt trouwens, sinds de overheid vind dat wetsdienaren wat meer respect verdienen en er zwaardere maatregelen worden getroffen.

Maar goed, het ligt ook allemaal in de context van wat er speelt enz, afhankelijk van omstandigheden kan ik het wellicht prima hebben als iemand mij voor 'eikel' uitmaakt, terwijl in andere omstandigheden ik er absoluut een reden in zie diegene aan te houden, in te sluiten en er PV tegen op te maken.


ik gaf al toe dat ik me heel misschien wel ietsiepietsie vergist zou kunnen hebben. ;)
 
Waarvoor moeten er nog flitsers staan? (behalve roodlicht dan)
Je Mobiel kan middels GPS een snelheidsovertreding meteen laten verrekenen met de openstaande borg.
bedankt voor het meedenken, dit is inderdaad een véél betere oplossing.

Maar goed idee man!
Waar kan ik die app downloaden?

Is die er ook al voor mijn Windows Phone?
Je weet toch dat Windows Phone altijd achter komt...
 
bedankt voor het meedenken, dit is inderdaad een véél betere oplossing.Je weet toch dat Windows Phone altijd achter komt...
Enkele aanvullingen:

Een soort GPS-blackbox in je auto, waarbij je niet harder kunt rijden dan maximaal toegestaan (weg, extra overheidsinkomsten), hoewel geregistreerde snelheid met automatische bekeuring beter zal liggen bij de overheid (100% pakkans);
bovenstaand icm een alcohol-slot zodat er geen bezopen bestuurders meer rondrijden, danwel registratie en automatische boete (meer alcohol = hogere boete);
bij verplaatsing sneller dan 3km/u werkt je mobieltje niet meer (zijn we meteen van de mobiele bellers in de auto's af);
rijstrookwissel zonder knipperlicht wordt meteen bestraft (iets met manoeuvres, waarbij gevaarszetting extra zwaar wordt beboet);
voorrang nemen terwijl je het moet geven wordt geregistreerd (communicatie met andere blackboxen) en direct bestraft;
rood-licht-rijden wordt direct bestraft (communicatie tussen VKL en GPS-BB, 100% pakkans);
enz.enz.
 
Enkele aanvullingen:

Een soort GPS-blackbox in je auto, waarbij je niet harder kunt rijden dan maximaal toegestaan (weg, extra overheidsinkomsten), hoewel geregistreerde snelheid met automatische bekeuring beter zal liggen bij de overheid (100% pakkans);
bovenstaand icm een alcohol-slot zodat er geen bezopen bestuurders meer rondrijden, danwel registratie en automatische boete (meer alcohol = hogere boete);
bij verplaatsing sneller dan 3km/u werkt je mobieltje niet meer (zijn we meteen van de mobiele bellers in de auto's af);
rijstrookwissel zonder knipperlicht wordt meteen bestraft (iets met manoeuvres, waarbij gevaarszetting extra zwaar wordt beboet);
voorrang nemen terwijl je het moet geven wordt geregistreerd (communicatie met andere blackboxen) en direct bestraft;
rood-licht-rijden wordt direct bestraft (communicatie tussen VKL en GPS-BB, 100% pakkans);
enz.enz.

Uiteraard moet je je ID scannen voor je de auto kunt starten, zodat er niemand meer zonder rbw kan gaan rijden. In je ID is ook je lengte opgenomen.
Gewichtsensor in de stoel en bij +20% van je optimale gewicht ook boete + verhoging van je ziektenkostenverzekering !!
 
Enkele aanvullingen:


bij verplaatsing sneller dan 3km/u werkt je mobieltje niet meer (zijn we meteen van de mobiele bellers in de auto's af);

enz.enz.
Leuk, maar meestal rijdt er bij mij iemand anders (als het ff kan), zodat ik andere dingen kan doen, zoals jawel bellen. Deze "oplossing" ligt dus niet voor de hand..
 
Laatst bewerkt:
Nah...miereneuker ... zou ik ook niet warm of koud van worden.

En je leesvoer....daar zie ik nergens bewijs van je eerdere bewering staan hoor :P


Laatste jaren is eea behoorlijk aangescherpt trouwens, sinds de overheid vind dat wetsdienaren wat meer respect verdienen en er zwaardere maatregelen worden getroffen.

Maar goed, het ligt ook allemaal in de context van wat er speelt enz, afhankelijk van omstandigheden kan ik het wellicht prima hebben als iemand mij voor 'eikel' uitmaakt, terwijl in andere omstandigheden ik er absoluut een reden in zie diegene aan te houden, in te sluiten en er PV tegen op te maken.

Ik krijg juist veel respect voor een agent als ie juist cool blijft in zo'n situatie, en zo'n "tirade" over zich heen laat komen.
Als je daar tegen in gaat verlaag je je mijns inziens een beetje tot het niveau van zo'n sukkel die zo tekeer gaat...

Dat wil niet zeggen dat mensen zo tekeer moeten kunnen gaan tegen een ambetenaar in functie.


Gebeurd dat nou vaak dat mensen je gaan uitmaken voor van alles en nog wat?
 
Uiteraard moet je je ID scannen voor je de auto kunt starten, zodat er niemand meer zonder rbw kan gaan rijden. In je ID is ook je lengte opgenomen.
Gewichtsensor in de stoel en bij +20% van je optimale gewicht ook boete + verhoging van je ziektenkostenverzekering !!
Dan ken ik er nu al een paar die meteen een verhoging van de premie kunnen verwachten.

Wat dacht je van een ingebouwde sprinklerinstallatie, zodat er ook niet meer gerookt kan worden in de auto's? Dan worden er ook geen brandende peuken meer uit de ramen gegooid.
Leuk, maar meestal rijdt er bij mij iemand anders (als het ff kan), zodat ik andere dingen kan doen, zoals jawel bellen. Deze "oplossing" ligt dus niet voor de hand..
Je kunt je telefoon nog wel gebruiken, maar alleen als je achterin of op de bijrijdersstoel zit en je je telefoon inplugt in een kabel die te kort is om tot bij de bestuurdersstoel te komen. Probleem opgelost.
 
nee dat mag je niet........
het mag wel als je jezelf indekt door voordat je het zegt je in te dekken :Y


" het is dat ik het niet mag zeggen, maar anders had ik gezegt dat je een lul was" :Y

of

"wettelijk is het verboden dus zal ik je maar niet voor lul uitmaken"

:Y :Y
_O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg juist veel respect voor een agent als ie juist cool blijft in zo'n situatie, en zo'n "tirade" over zich heen laat komen.
Als je daar tegen in gaat verlaag je je mijns inziens een beetje tot het niveau van zo'n sukkel die zo tekeer gaat...

Dat wil niet zeggen dat mensen zo tekeer moeten kunnen gaan tegen een ambetenaar in functie.


Gebeurd dat nou vaak dat mensen je gaan uitmaken voor van alles en nog wat?

De ene collega heeft dat vaker als de andere O-)
Wie het ook is, ik geloof erin dat je mensen behandeld zoals je zelf behandeld wil worden.
Dat doe ik dan dus ook, totdat zij mij anders behandelen als dat zij behandeld willen worden ;)

Ik vind t ook prima als iemand boos/verdrietig/teleurgesteld/verontwaardigd is en dat even kwijt moet.
Geen probleem. Maar wel binnen de normale waarden en normen.

Schelden hoort daar sowieso niet bij. En als dat ook nog vol op de persoon gaat dan zitten daar gevolgen aan.
En de eerste keer zal ik ze daar eerst nog eens voor waarschuwen ook. Daarna ben je gewoon aan de beurt.
Geen enkel mens pikt dat, ik dus ook niet. Alleen zijn de gevolgen dat je aangehouden word ipv een vuist op je neus.
 
Laatst bewerkt:
Dan ken ik er nu al een paar die meteen een verhoging van de premie kunnen verwachten.

Wat dacht je van een ingebouwde sprinklerinstallatie, zodat er ook niet meer gerookt kan worden in de auto's? Dan worden er ook geen brandende peuken meer uit de ramen gegooid.

Dan liever een installatie die voorkomt dat de ramen geopend kunnen worden na het overschrijden van een bepaald nicotinegehalte in de auto :P
 
Ik vraag me toch vreselijk hard af waar die collega zou moeten werken dan ?
IK ken geen enkele regio in het land die daar nog capaciteit voor heeft, danwel die ruimte in de planning heeft om mensen uit een dienst te halen om op een ander moment te gaan werken. Er zijn domweg geen mensen om die ontstane gaten weer op te vullen.

Er is ook geen onderzoek voor nodig om te weten dat 'iedere motorrijder' alleen op straat komt bij helbauwe hemel en 18+ graden, logisch dus dat motorrijders alleen dan controles zien _O-
Rij het hele jaar door.
Zie ze eerlijk gezegd alleen met mooi weer :X
 
Kijk al die snelheidcontroles momenteel!!! Allemaal populaire motor wegen. Nee hoor, daar hebben ze echt geen extra personeel voor geregeld. :X :')
 
Ik vraag me toch vreselijk hard af waar die collega zou moeten werken dan ?
IK ken geen enkele regio in het land die daar nog capaciteit voor heeft, danwel die ruimte in de planning heeft om mensen uit een dienst te halen om op een ander moment te gaan werken. Er zijn domweg geen mensen om die ontstane gaten weer op te vullen.

Er is ook geen onderzoek voor nodig om te weten dat 'iedere motorrijder' alleen op straat komt bij helbauwe hemel en 18+ graden, logisch dus dat motorrijders alleen dan controles zien _O-

Regio Ouddorp/Renesse.

Ik rijd altijd dezelfde wegen, ook bij slecht weer. Zoals meerdere mensen in mijn directe omgeving. Praktisch 0 politiecontrole, alleen bij mooi weer. Alleen nu op de N57 al 3 controle punten.

Ik snap het wel hoor, er rijden veel mooi weer rijders die net ff teveel gas erop hebben en soms gevaarlijke situaties veroorzaken. Maar beweer aub niet dat er geen extra controles zijn DOOR mooie weekenden zoals dit. De constateringen bewijzen het tegendeel en je collega's geven het gewoon eerlijk toe.
 
Ik snap het wel hoor, er rijden veel mooi weer rijders die net ff teveel gas erop hebben en soms gevaarlijke situaties veroorzaken. Maar beweer aub niet dat er geen extra controles zijn DOOR mooie weekenden zoals dit. De constateringen bewijzen het tegendeel en je collega's geven het gewoon eerlijk toe.

Ik verwacht dat die diegenen die staan te controleren sowieso vandaag hadden staan controleren alleen waarschijnlijk op een andere plek. En vergis je niet, op dit soort dagen staan ze juist extra zichtbaar te controleren in de hoop daarmee preventief te zijn.
 
Enkele aanvullingen:

Een soort GPS-blackbox in je auto, waarbij je niet harder kunt rijden dan maximaal toegestaan (weg, extra overheidsinkomsten), hoewel geregistreerde snelheid met automatische bekeuring beter zal liggen bij de overheid (100% pakkans);
bovenstaand icm een alcohol-slot zodat er geen bezopen bestuurders meer rondrijden, danwel registratie en automatische boete (meer alcohol = hogere boete);
bij verplaatsing sneller dan 3km/u werkt je mobieltje niet meer (zijn we meteen van de mobiele bellers in de auto's af);
rijstrookwissel zonder knipperlicht wordt meteen bestraft (iets met manoeuvres, waarbij gevaarszetting extra zwaar wordt beboet);
voorrang nemen terwijl je het moet geven wordt geregistreerd (communicatie met andere blackboxen) en direct bestraft;
rood-licht-rijden wordt direct bestraft (communicatie tussen VKL en GPS-BB, 100% pakkans);
enz.enz.
:^
Zo komen we er wel... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan