Rijbewijs kwijt

:W

Vandaag een boete binnen gekomen.
307 euro incl administratiekosten.

Ben helaas op me werk en moeders kan alleen een vage foto sturen omdat ze der Iphone weer niet begrijpt :+
Als ik het goed zie is het alleen voor een artikel 5.

Vanavond post ik wel wat meer.
Het bedrag valt me mee dus ik ik denk erover om maar gewoon te betalen zodat ik er klaar mee ben :)
 
Het proces voor de snelheidsovertreding komt nog.

Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk betalen, immers het recidive termijn loopt vanaf het moment van complete betaling. Termijnen is daarom niet handig.
 
Laatst bewerkt:
:? :? :? :? :? :?

Jij rijdt over een kruispunt, een agent komt uit een zijstraat, deze heeft heel hard moeten rijden om je bij te halen, je krijgt een aankondiging voor 140km/u, je rijbewijs wordt ingevorderd en vervolgens krijg je een foto van een artikel 5? En omdat het "maar" 300 Euri is, laat je in het midden of de meting wel goed verlopen is? Want daarvoor heb je dit topic geopend, toch?

Klopt er iets niet in je eerste verhaal, of ligt het aan mij?
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor het verhaal klopt voor zover ik alles nog weet na mijn staande houding.
Ik dacht alleen dat het afgehandeld zou zijn na deze boete.

maar wat ik van "hdegroot" begrijp is dat niet het geval ?
Ik ga vanavond even kijken wat er precies in de brief staat.

Ik maakte aan de hand van de brief een aanname dat ze blijkbaar op snelheid mij niet konden beboeten en dat ze het maar gooien op een artikeltje 5.
Ik zit dus op moment op me werk en weet niet wat er nog meer in de brief/boete staat. Daarom vanavond nog wat meer erover posten als ik iets niet snap :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs ongeveer hetzelfde meegemaakt. Reed in een tunnel 140 waar ik 70 mocht. Rijbewijs direct ingenomen.
Na 3 dagen kreeg ik een brief van OvJ waarin stond vermeld, dat mijn rijbewijs voor 2 maanden word ingehouden. Na twee maanden kreeg ik hem terug, en tot op heden nog geen boete ontvangen. Verwacht ik nog wel.

Worst-scenario: Je rijbewijs word ingenomen en je krijgt de verpichte cursus. Kost je 953 euro.
Bestcase-scenario: Je rijbewijs word voor 2 maanden ingehouden, je krijgt em terug en je kunt gewoon weer rijden.
 
Het rijbewijs heb ik alweer :)

Net even met vriendinlief gebeld die een politieopleiding gedaan heeft.
Zij zei zelf ook dat met deze boete waarschijnlijk wel bij blijft, aangezien het meten allemaal wat onduidelijk was gegaan en het rijbewijs ook zo snel weer terug had.
Ik hoop het maar in ieder geval :Y
 
Het proces voor de snelheidsovertreding komt nog.

Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk betalen, immers het recidive termijn loopt vanaf het moment van complete betaling. Termijnen is daarom niet handig.

Eh, nee! Zeer waarschijnlijk is dit geen Mulderboete, betalen = bekentenis. Daarna strijden voor je rechten zit er dan niet meer in.
 
Zoals ik het nu begrijp heeft de agent het op een artikel 5 gegooid omdat hij geen officiële meting heeft kunnen doen. Dus als je deze boete betaald ben je er vanaf volgens mij.
 
Vreemd, want als de agent geen meting heeft kunnen doen, of een dubieuze, weet hij niet hoe hard je gereden hebt. Hard optrekken op zich lijkt me niet verboden, als je de vmax maar niet overschrijdt. Ik ben op een gedeelte van de ring van Zwolle ook wel eens bezig geweest, elke keer bij groen volgas weg. Na een stuk of wat stoplichten was ik alle auto's 2 stoplichten voor, zonder 1 keer de maximum snelheid te hebben overschreden.

Ik zou nog eens een keer goed nadenken over betalen.
 
Vreemd, want als de agent geen meting heeft kunnen doen, of een dubieuze, weet hij niet hoe hard je gereden hebt. Hard optrekken op zich lijkt me niet verboden, als je de vmax maar niet overschrijdt. Ik ben op een gedeelte van de ring van Zwolle ook wel eens bezig geweest, elke keer bij groen volgas weg. Na een stuk of wat stoplichten was ik alle auto's 2 stoplichten voor, zonder 1 keer de maximum snelheid te hebben overschreden.

Ik zou nog eens een keer goed nadenken over betalen.

Je moet zowiezo betalen.
Achteraf kan je dan bezwaar aantekenen, wat je een hoop tijd/geld kost en meestal toch nutteloos is.
 
Volgens mij geldt het eerst betalen alleen voor mulder feiten en krijg je vanzelf een uitnodiging, om een praatje met de rechter te maken, als je een schikkingsvoorstel van de officier afwijst.
 
Je moet zowiezo betalen.
Achteraf kan je dan bezwaar aantekenen, wat je een hoop tijd/geld kost en meestal toch nutteloos is.


Dat is dus niet waar! Als dit geen mulder is, maar een schikking, dan geld: Betalen = bekennen. Geen mogelijkheden meer om tegen de boete in beroep te gaan.
 
Je hoeft helemaal niet eerst te betalen. Als het bezwaarschrift is afgekeurd moet je wel dokken en kun je vervolgens weer in bezwaar gaan/voorkomen.
 
Je hoeft helemaal niet eerst te betalen. Als het bezwaarschrift is afgekeurd moet je wel dokken en kun je vervolgens weer in bezwaar gaan/voorkomen.

Hoe staat op de achterkant van de schikking, dus hou je daar aan.
Dan zal ik het wel mis hebben.

Gelukkig bijna nooit bekeuring, en mijn rijbewijs heb ik nodig voor mijn werk, dus ik probeer mij aan de regels te houden.
 
Laatst bewerkt:
boven 30 km te hard (is strafbaar feit) krijg je een schikkingsvoorstel;

betalen of laten voorkomen

betalen ben je er vanaf maar je wordt wel op 'zwarte' lijst gezet voor ik geloof 5 jaar

gezien je bedrag zit je er volgens mij net onder ?

voor het goede verhaal en ervaring van anderen ff op bv flitsservice kijken
 
Laatst bewerkt:
had die agent zelf niet kunnen verzinnen dat het een art.5 moet worden?
of komen ze er na 2 weken achter dat ze geen zaak hebben en het maar op art.5 gooien?

kan dat trouwens, na een bepaalde tijd nog?
 
Terug
Bovenaan Onderaan