Rijbewijs motor ( + 21 )

kwado

MF'er
15 mei 2005
31
0
ksqfjlk
Ik ben van plan om binnen een maand of twee lessen te gaan volgen voor een motorbewijs te bekomen ( dan ben ik 21 btw )

Anyways... Ik heb al wat verkeerervaring met de auto. Ik weet wel hoe gek het der soms aan toe kan gaan.
Maar kheb eigenlijk weinig tot niets motorervaring.. Ik rij nu & dan is op een pittbikje dattek heb gekocht. Een viertaktje 110 cc ..

Hoe dan ook; ik weet niet goed wattek moet verwachten .. De meeste mensen die voor nen motor gaan rijden al nen langen tijd op nen scooter of dirtbikje.
Ik kan goed op mn fiets rijden ;) ; maar een ding dat van 0 naar 100 accelereert in 4 seconden hebbek nog niet tussen mn benen gehad.

Kzoek gewoon zowat advies hoe ge ou zowa kunt voor bereiden.. mb ook wat geruststelling ;)

greets
 
mij een beetje te technies dit ;)

anyway, lessen doe je op een ding dat iets harder optrekt dan je fiets dus geen zorgen wat dat betreft.

en na je eerste lesje weet je meer > doen dus :]
 
Als je eenmaal begonnen bent dan wil je niks anders meer!! :] :] :]

En wat betreft de acceleratie!! Ligt er maar net aan hoe ver je het gashendeltje opentrekt! :P :P
 
Ik ben nu bezig met lessen, is super!! Maar ik heb altijd schakelbrommer gereden dus kende het gevoel al, op de acceleratie na dan :9

Ik zou zeggen, gewoon doen! Je merkt wel of je er feeling voor hebt! En zo niet, dan maar wat meer lessen |(

Misschien overbodige info voor jou maareh weet je wel dat je al kan gaan lessen VOOR je 21e op een zware motor maar dat je pas mag afrijden OP je 21e?? :o
 
Ach ik had ook geen ervaring op scooters of schakelbrommers, alleen me rijbewijs had ik al! Als je maar zeker op je fiets zit en goed oplet komtt goed :)
 
Ach het kan natuurlijk geen kwaad als je ooit voor-ervaring hebt opgedaan op een brommert. Maar ik ben bijvoorbeeld nooit met mijn Zündapp op de snelweg geweest (ondanks dat het qua snelheid makelijk had gekunt), dat stukje leer je dan op je rijlessen. Maar met een gezond stel hersens kom je al een heel eind.
Gewoon lekker gaan lessen, alvast succes ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan