rijbewijs (+motor) kwijt, TROTS???

Status
Niet open voor verdere reacties.
nadeel is dat er in duitsland meer doden vallen als hier...door te hard rijden...

voordeel..daaro..is dat de wegen breder en beter zijn...

de duitser is ook ingesteld op hardrijders...hier in nederland snappen ze dat niet...als je met 160 aankomt...heb je altijd randmongolen...die met 120...hun voorganger gaan inhalen met 121. dan moet je weer in de ankers...die mensen zien je dan aankomen..en hebben dan toch het lef om in te halen...ik vind dat ze dat zouden moeten bekeuren...

wet mulder...art 5. mede weggebruikers in gevaar brengen..door naar links te duiken zonder in je spiegels te kijken...



Dienders die gewoon hun werk doen gaan controleren bij een basisschool, waar het echt gevaarlijk is als er mensen te hard rijden, Carlo. En niet achter het bordje bebouwde kom staan zoals in 90% van de gevallen. En ik ben er van overtuigd dat door deze "dienders" jij ook gepakt kan worden met minimaal 40km/h te hard. Kijken wat je dan zegt......

Wat mij betreft moet justitie maar eens eerst bij onze oosterburen gaan kijken. Daar lost men 50% van alle misdaad op en rijd men een stuk gedisciplinairder. En dat terwijl er op de autobahn geen limieten zijn en in de bebouwde kom een limiet van 30km/h (op de meeste plaatsen). Een redelijke regelgeving wekt namelijk ook een redelijke naleving op....

Ik vind het dus eigenlijk allemaal maar klinkklare onzin die je uit hebt gekraamt.... :(

Graag een reactie.... ;)
 
Als ik sommige berichten in dit Forum lees, lijkt het wel alsof sommige mensen trots zijn dat zij hun rijbewijs kwijt zijn geraakt. Kennelijk is het ruig om zo hard over de weg te rijden, zodat ze 's avonds hier weer kunnen gaan opscheppen over hun "prestatie". Als je op zo'n manier andere weggebruikers in gevaar wilt brengen, moet je ook sportief zijn en niet gaan jammeren als je rijbewijs ingevorderd word...eigen schuld |( ....volwassen worden komt met de jaren...
Ik quote de beginpost maar even, want die is de basis van deze topic.

Kennelijk ontbreekt het jou (Carlo) aan inlevingsvermogen, volgens mij. Wat is dat nu voor praat :? :? :? Trots zijn als je je rijbewijs kwijt bent :? En dan 's avonds lekker opscheppen daarover op dit forum :? :? :? Sorry hoor, niet persoonlijk allemaal, maar dit is echt kolder.

Ik heb nog nooit iemand hier trots horen zijn of horen opscheppen over zoiets. Dus bij deze lijkt het inderdaad zo, zoals jij in je openingszin zegt.. Misschien verkeerd gelezen :?

Ikzelf heb ervaring met een ingenomen rijbewijs. En ik heb altijd gezegd dat het helemaal terecht was dat ik ben aangehouden. Het enige wat gewoon niet klopt is de strafmaat. Maar ik neem mijn straf aan het einde van deze maand in ontvangst, zoals dat gewoon hoort.

En er zullen meer rijbewijzen sneuvelen dit jaar, net zoals dat er nog meer ongelukken gaan gebeuren. Helaas hoort dat bij onze hobby. Is dat niet een reeéle gedachte :? De meeste hier weten echt wel waar ze mee bezig zijn.
 
Leuk om zo'n topic te openen, hij is alleen niet bedoeld om andere voor b.v. kinderachtige wegpiraten uit te maken. De bedoeling was om eens de reaktie te peilen van sommige "oud gediende". Iedereen moet ook zelf weten hoe hij rijd, zolang hij ook maar weet wat de (financiele)consequenties daarvan kunnen zijn. Het is inderdaad een kat en muis spel. De bekeuringen van een paar kilometer zijn inderdaad heel lullig, maar meer als 50 km per uur harder rijden dan de max. snelheid, is vragen om problemen als je "gepakt" word en dan is ook de diender met de laser achter de boom dit niet schuld, zoals sommige ze voor alles uitmaken, ze doen gewoon een onderdeel van hun werk. :P
Sorry als ik sommige op een teer puntje geraakt heb, was niet de bedoeling (maar die middelvingertjes waren ook niet nodig).
Ben het met je eens dat de diender niet altijd de eikel is in dit verhaal... Maar in situaties waar zo'n gozer je moedwillig naait (achtervolgen in het donker zonder licht, bepaling voor straatracen onterecht toepassen, aanhouden voor 5 km/h te snel bij wegwerkzaamheden in het weekend (als er dus niemand werkt) is hij wel de eikel.

In alle andere situaties is het beleid waardeloos... Controleer in drukke winkelstraten, bij wegwerkzaamheden als er wél iemand aan het werk is, bij scholen, gevaarlijke kruispunten enzovoorts in plaats van op lege snelwegen enzo. En pas de strafmaat aan op de overtreding... Te hard rijden kost je meer (zowel flappen als tijd zonder rijbewijs) dan rijden zwaar onder invloed... Een pleger van geweldsmisdrijven komt met een lichte straf er vanaf, de herdrijder wordt zwaarder gestrafd...

En nee, ik rij niet voor anderen, ik rij voor mezelf... Niet vanwege de kick van het spel (wel of niet papiertje kwijt / boete), maar omdat ik het leuk vind om soepel & vlot de bocht door te duiken & met 180+ rechtuit te rijden... Hardrijden in dit rotland geeft me geen grotere kick omdat ik weet dat er zo'n laserende eikel om de hoek op de loer kan liggen of omdat ik dan zo lekker snel (en goed) lijk...

Met 140 over een dijk kost je je rijbewijs... Maar tussen de 100 en de 140 rijdt het juist het lekkerst... En als ik daarmee geen andere weggebruikers in gevaar breng, who cares? Maar nee, snelheid = gevaar in Nederland :r

Als iemand met 20 op een doorgaande weg binnen BBK rijdt, is dat oke, rij ik er met 60 ben ik een gevaar... Want snelheid = gevaar, in welke situatie dan ook... En daar :r ik van... Enig relatieveringsvermogen is wel noodzakelijk in het goed beoordelen wat gevaarlijk is...

Maar ja, denk dat ik maar een dikke benz koop en dan met 200+ & een gevaarlijk hoog promilage ga rijden onder het mom van een hangende cruise control... Zo kom je weg met moord... Letterlijk!

Ik denk dus dat mensen die posten dat ze hun RBW kwijt zijn, eerder hun onvrede over de ongelijke mentaliteit willen uiten en gewoon het forum mee willen laten delen in hun ervaringen... Trots heb ik nog niets geizen... Hooguit blijdschap bij terugkrijgen van de spulletjes... :)
 
Een onderdeel van zijn werk,foto's maken.
In normaal nederlands is dat dus in 1 dag je salaris en dat van je collega's terugverdienen.Maar das geen waar we zijn een beetje dom.we zijn zo dom dat we het niet doorhebben dat er goed verstopt een agent of een kastje fotoo's staat te maken.
Moet er van braaaaken
 
Dat is nou het nadeel van flitsen... Je registreerd alleen de overtreding van de snelheid en niet de situatie. 200+ op een verlaten snelweg is niet erg }) , 60 in een woonwijk kan veeeeel gevaarlijker zijn. Als je op de snelweg geflitst wordt ben je alles kwijt, wordt je met 60 geflitst moet je een paar euro's betalen en kun je zo weer verder.

Kortweg, het aantal kilometers te hard zou niet bepalend mogen zijn voor de strafmaat, de situatie zou dat moeten zijn.
 
Ik ben niet bijbels maar.... degene zonder zonden werpe de eerste steen.

Ik denk dat je lang kan zoeken naar iemand die nooit te hard rijdt (bovendien hoop ik zo'n type niet tegen te komen... zal wel saaaiii zijn ;) )

Overigens ben ik tegen flitsen, mensen aanhouden geeft een veel betere reaktie, hoe klote dat ook is voor de aangehoudene :(

Flitsen is alleen om de kas te vullen. Mochten ze kasten/auto's etc plaatsen op plaatsen waar het nuttig (voor de veiligheid dan) wil ik mijn mening nog wel heroverwegen.
 
Hebben we hier een MORAALRIDDER in ons midden gekregen :?


nee iemand die wil rellen en flamen.


Hard rijden doet iedereen.. en dus is iedereen crimineel..

zag laatst mooi iets.. hard rijden is crimineel ? robin hood was ook crimineel..

:D

als topicstarter niets nuttigs kan zeggen of niet normaal kan nadenken over hoe men hier post over het kwijt raken van hun rijbewijs en motor rijden..dan wees gewoon stil.. trots is iets anders als balen, mensen in lichten, en het van je af typen.
 
Laatst bewerkt:
Mensen, ik voel me nou zo STOER omdat ik m'n rijbewijs ben kwijtgeraakt met 210 km per uur. Voel me nu echt een bikkel, ik ga het binnenkort weer proberen maar dan met 250! :} *D Ik hoop dat het gaat lukken, dat ze me weer pakken, dan kan ik weer lekker opscheppen in het cafe! 8-)

Damn, wat een gigantische onzinstelling heeft de topicstarter gepost. Nee, ik vind het NIET cool om mijn rijbewijs kwijt te raken. :(

[me]Revolution heeft maar een hekel aan moraalridders |(
[/me]


Wat een onzin, ik heb hier nog niemand trots zien zijn over het verliezen van zijn rijbewijs, alleen geklaag over de manier waarop. Nou is sportiviteit wel een bekende eigenschap van motorrijders, maar ook daarvan worden de grenzen wel bereikt met het huidige beleid van politie en justitie:

-Rij je te hard op een lege snelweg, dan breng je anderen in gevaar :?
-Flitsen doen ze voornamelijk waar te hard rijden wel kan.
-Is er een plek waar je leuk kan motorrijden, dan sluit men die af of laat de uitdrukking 'illegale straatraces' vallen en verdubbelt doodleuk de boetes.
-Rijden met drank op mag niet, maar ja, daarop controleren is gewoon te veel werk hoor.

Ouderdom komt met de jaren ;) .

Wel een leuke binnenkomer trouwens, gelijk een aantal mensen op dit forum voor kinderachtige wegpiraten uitmaken :P .
Hier kan ik me volledig in vinden.

Carlo is trouwens ambtenaar aan zijn profiel te zien. Zeker agent of werkzaam bij justitie? Nou?
 
natuurlijk rijden we allemaal te hard, ik wilde alleen even zeggen dat je je verstand een beetje erbij moet gebruiken.....
OK.

1) Ik rij 200+ op een verlaten snelweg
2) Ik rij 90 in de BBK langs een school met spelende kinderen ed.

Voor het 1e raak ik mijn rijbewijs kwijt, voor het 2e niet. Toch is het 2e VEEL gevaarlijker.

Dus niet dom lullen dat ik zonder verstand rij als ik eens 200 op een rustige of lege snelweg rij. Als ik zonder verstand rondreed, dan reed ik ook 120 langs scholen enzo maar dat doe ik dus NIET. Kraam niet zulke onzin uit aub. :(
 
Ik ben bang dat onze topic starter alleen maar voor de reacties ging, nu die heeft hij gehad...

Hard rijden is mijns inzien geen doodzonde, zolang je inderdaad maar geen andere mensen in gevaar brengt... We leven tenslotte in een vrij land, de 1 wil 100, de ander 200... zolang we dus respect voor elkaar hebben, en elkaars veiligheid...

Tevens vind ik een bekeuring voor een overtreding van 5 km/h schandalig. Politieagenten worden al met de nek aangekeken, en met dit soort vul-de-kas-delicten zullen ze nooit meer serieus genomen worden...

Of is de moordenaar van zeg M.Vaatstra al gepakt ????

Mocht de topic starter dus een agent zijn... werk aan de winkel, en concentreer je eerst op zaken die echt bij de bevolking leven.
 
En met de post van SweetRyan wil ik dit topic afsluiten.

Als je mensen uit de tent wilt lokken moet je vooral zulke bullshittopics openen. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan