Rijbewijs! Motor?

diekstra

Die hard MF'er
15 apr 2002
591
35
Olst-Wijhe
Hallo mensen,

aangezien ik afgelopen donderdag de A bij op mijn rijbewijs heb gekregen, ben ik (natuurlijk) op zoek naar een motor.
Ik weet vrij zeker dat het een naked bike gaat worden, het liefst een beetje betaalbaar (rijles is duur :( ). Nu is mijn oog gevallen op een Suzuki Bandit 600n (gsf600n) bouwjaar 1998, 29.000 km, voor een mooi prijsje van ca. 4000 euro, fiets ziet er goed uit en heeft 3 maanden garantie.
Deze machine is nu 25kw maar dat is door de dealer wel te verhelpen. :)

Hebben jullie tips, wijze raad, of gewoon dingen waar ik aan moet denken als ik "serieus" ga kijken?

Alvast bedankt,

Sander
 
Allereerst gefeliciteerd natuurlijk.

Koop vooral een fiets die jij mooi vindt...lekker vindt rijden...goed zit...enz.
Doe ook eens "vergelijkend waren onderzoek" op motoroccasion.
En stap bij een dealer (of meerdere) naar binnen om proefrit(ten) te maken.

Zie je misschien nog meer fietsen staan die je wel wat vindt. Kijk uit met de prijzen.
Sommige vragen aso veel voor een fiets.

En bedenk voor jezelf wat je wil met je fiets. Als je veel de snelweg op "moet" bv. is een naked niet wat ivm windvangen.

Over technische zaken kan ik je weinig vertellen.

succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Der staat ergens een checklist waar je op moet letten bij een 2dehandse motor, maar die kan ik nu niet zo snel vinden http://www.louis.nl/magazine/klussen/Checklist/checklist.cfm?&cftoken=42610488&cfid=158016 .
Neem ook iemand mee die wat meer ervaring heeft met die bepaalde motor, of gewoon motoren in het algemeen, en maak allebei een testritje: jij om te kijken of je lekker zit en rijdt en de andere om de technische kant wat nader te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan