Rijbewijs..motorrijbewijs of eerst autorijbewijs?

RookieP

Rookie
21 jul 2003
12
0
Amsterdam
Ging vandaag ff langs een rijschool wat informatie opvragen...wil eind van het jaar beginnen met motorrijlessen....

Mevrouw vertelde me dat het slim was om eerst ne autorijbewijs te halen omdat je dan meer verkeersinzicht hebt,want op een motor moet je veeeel veder vooruit kunnen denken.

...er zit wat in wat de vrouw zegt,toch?...of maakt dat helemaal niks uit?


Hebben jullie ook allemaal eerst autorijbewijs gehaald en dan motor?...zoniet hoeveel lessen heb je nodig gehad om je motor rijbewijs te halen?

cu 8-)
 
waar een wil is is meestal een motorfiets ;)

er zijn/waren genoeg topics geopend over dit onderwerp :)
Je hebt met de auto wel wat meer ervaring met het verkeer en zo'n stalen kooi is toch wel een mooie bescherming, zeker als je geen verkeerservaring hebt.
 
Ik heb nu iets meer als een half jaar mijn autorijbewijs (motorijbewijs komt er binnen een jaartje)

Ik ben erg enthousiast om zo vlug mogelijk mijn motorijbewijs te halen maar:

1. De domme dingen die ik uit onervarenheid heb uitgehaald sinds ik mijn autorijbewijs heb zou ik liever niet op de motor hebben meegemaakt. Het is nu eenmaal een feit dat je beter eerst wat inzicht in het verkeer hebt.

2. Auto is veelzijdiger...je kan mensen meenemen, rijden als het stevig regent zonder nat te worden etc.

Toch maar eerst voor je auto rijbewijs gaan. Kan je na een jaartje nog steeds voor de moto gaan.
 
Jah,kzou idd beginnen met je auto,,is om te starten al heftig genoeg,,na een paar jaar in de auto had ik met 12 lessen mijn motorrijbewijs!!
 
Ik heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald (1996)
En ben nu met autorijlessen bezig (ik rij over 3 weken af)

Gewoon doen waar je zin in hebt.
 
:^
Ik had (uiteraard) ook eerst mijn motorrijbewijs. Alsof ze je geen motor kunnen leren rijden als je niet eerst auto kan rijden... Tuurlijk is het makkelijker als je eerst auto kan rijden, maar dat geld andersom ook.
 
Ik heb ook eerst mijn motorrijbewijs gehaald.
Vond ik eigenlijk wel genoeg, maar .....
Heb de rest 5 jaar later in militaire dienst "gehad" O-)
 
Voor motorrijden heb je een beter verkeersinzicht nodig dan voor autorijden dus is het motorrijbewijs moeilijker . kortom zelf weten, veel suc6.
 
Laatst bewerkt:
heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald,je denkt toch niet dat ik eerst mijn auto ga halen(saaaaaaaai)en dan nog langer moet wachten op mijn motorrijbewijs :)
gewoon je motorrijbewijs halen!!!
 
Na jaren van wachten om dat motorrijbewijs te kunnen halen (vanaf mijn 10de) ben ik op de dag dat ik 18 was naar een motorrijschool gegaan en heb mij aangemeld.
Binnen 15 lessen had ik mijn rijbewijs. Yesss.... toen een motortje gekocht en gelijk maar begonnen met mijn auto rijbewijs. ook die binnen 11 lessen gehaald. Dus binnen een jaar 1 rijbewijs voor mijn motor en 1tje voor de auto + een hele mooi blauwe Honda CB500R voor de deur :}

Dus wil je gaan voor dat motorrijbewijs.... GA ER DAN OOK VOOR !!!!!

Ik heb er niet veel last van ndervonden door eerst op de motor te stappen, integendeel. tijdens mij autorijles was ik al een bezetende aan het kijken in mijn spiegels !!!
 
Ik heb eerst m'n motorrijbewijs gehaald.
M'n instructeur zei wel dat 't moeilijker was omdat..blablabla (nie eens gehoord wat ie zei) en in 1x gehaald met niet veel lessen...
Dus moet jou ook lukken toch?
Gewoon kiezen wat jezelf 't leukste vind :)
 
Feit is dat onervarenheid ook risico's met zich meebrengt en dat de marges in een koekblik groter zijn. Ook routinematig verkeersinzicht komt pas na veel rijden en een fout in het prille begin van je tijd op de weg maak je liever in een auto dan op de motor.
 
Thx!

Denk dat ik gewoon ga doen waar ik zin in hebt dat is eerst motor dan auto!!

Misschien ben ik ook een natuurtalent })
 
Feit is dat onervarenheid ook risico's met zich meebrengt en dat de marges in een koekblik groter zijn. Ook routinematig verkeersinzicht komt pas na veel rijden en een fout in het prille begin van je tijd op de weg maak je liever in een auto dan op de motor.
:^
Heb ook eerst auto gedaan en daarna in 1 keer motor met weinig lessen. Je kunt je dan beter concentreren op het beheersen van de motor (ik had dan ook totaal geen motor/brommer-ervaring voor ik begon met lessen).
 
Heb eerst auto gedaan en daarna pas motor (2 maanden na het behalen van autorijbewijs had ik m'n motorrijbewijs). Zoals al gezegd kan je wat meer foutjes kleine foutjes maken in de auto, met de motor kan een fout mogelijk escaleren tot een valpartij of wat dan ook.

Maargoed, inderdaad zelf doen wat jij wil, kies je de verstandige weg (eerst auto) of de leuke weg (eerst motor)...

Ik wilde eerst ook voor de motor gaan hoor, maar ik ben omgepraat. :)
 
Ik ben ook eerst om mijn rijbewijs gegaan voor de moto (was just 18j geworden),totaal geen probleem,later ervaren da je de meeste autoos echt niet kan vertrouwen,ge ziet die fouten van autoos op voorhand na een tijdje(echt frustrerend in t begin).
Regen of gene regen ik rij met de motoo.
Nog geen seconde spijt van gehad.

wil geen auto rijden.
 
Heb eerst 4 jaar motor gereden zonder enkel rijbewijs (dan kijk je pas veel in je spiegels) maar toen wel m-rijbewijs gehaald (rijdt een stukkie relaxter, maar niet spannender). Over een maand ga ik voor de B-stempel, mn vrienden beginnen te klagen dat ik nooit Bob kan zijn.
Ik zeg altijd: als je twijfelt wat eerst te halen, ga dan maar voor B. Als je (bijna) nooit (schakel)brommer heb gereden is het zeer verstandig eerst voor B te gaan. Als je vanaf kinds af aan aan motorrijden denkt is het logisch eerst A dan B. Als je naar jezelf luistert, is voor velen vrij lastig door de invloeden om hen heen, maak je vaak de goede beslissingen!
Hoe dan ook, wees scherp in het verkeer en niet :Z of :( of }) etc.
 
Vorig jaar auto RB gehaald en mag de 26 afrijden voor de motor.
Met koekblik maak ik erg veel KM en dat is best handig voor je verkeersinzicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan