rijbewijs op 18

Rizkit

MF'er
19 okt 2003
192
0
Beersel
ik heb mijn permanent rijbewijs voor de auto daarnet gaan halen en nu is het tijd voor het echte RBW :]
mag ik op 18 jarige leeftijd met een -25kw rondrijden met een autorijbewijs ?
want kben mijn streetmagicske beu :) <-prachtig ding om mee te beginne
 
nope.. je zult toch echt een motorrijbewijs moeten halen wil je op een motor rondrijden. Dus snel naar de rijschool en meteen beginnen met lessen :]
 
mag het wat duidelijker?
ik snap nu niet echt welk rijbewijs je hebt..

maar volgens mij heb jij je autorijbewijs en vraag jij je af of je met een motor mag rijden die -25kw vermogen heeft? tuurlijk, ver zal je denk ik niet komen :+

-25kw is best weinig volgens mij :P
 
ik heb nu een autorijbewijs.

ik d8 dat je mag rijden met een -25kw als je je autorijbewijs hebt en als je dan 21 wordt => full power
moet motorijbewijs met lessen?
(btw ik ben van belgie )
 
Volgens mij betreft het hier iemand uit België? Edit: te laat. :z

Daar kun je toch na 6 lessen een oefen rijbewijs krijgen?
 
Volgens mij geld die regeling alleen voor mensen die hun autorijbewijs vóór een bepaalde datum gehaald hebben. (even uit mijn hoofd 1992 :? ). In elk geval niet van toepassing voor jou.

Dus zal je toch moeten gaan lessen, veel succes ermee en veel veilige :] kilometers!

En waarom zitten er alleen Nederlanders te reageren in een topic met een Belgen specifieke vraag, daar heeft die jongen toch niets aan |(
 
ik heb nu een autorijbewijs.

ik d8 dat je mag rijden met een -25kw als je je autorijbewijs hebt en als je dan 21 wordt => full power
moet motorijbewijs met lessen?
(btw ik ben van belgie )

Ja, 6 uur les en dan voorlopig rijbewijs, dan na 1-12 maanden examen; ofwel 8 uur les en direct examen. Dan mag je 25 KW, na 2 jaar >25KW.
De regeling waarbij je met een autorijbewijs met een 125 cc, 11 KW motor mocht rijden is gelukkig al een paar jaar afgeschaft, en de regeling van daarvoor dat je met autorijbewijs op gelijk wat voor motor mocht rijden ook.

Tot voor kort (1 september 2003) had je vrijstelling voor het theoretishe examen als je al een autorijbewijs had, maar ook dat is afgeschaft.
 
En waarom zitten er alleen Nederlanders te reageren in een topic met een Belgen specifieke vraag, daar heeft die jongen toch niets aan |(
[/quote]

Ja staat erboven he, Nederlands of Belgisch |( ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan