Rijbewijs pitbike met kenteken?

Basvdt

Rookie
27 jun 2017
3
0
Beste lezer,

Ik wil super graag motor gaan rijden maar mag dat nog niet omdat ik pas 17 ben.
Daarom wil ik beginnen op een pit bike. Nu is mijn vraag, welk rijbewijs heb ik nodig voor een pit bike met kenteken?

Alvast bedankt!


Basvdt
 
Pitbikes zullen nooit een typegoedkeuring hebben. Daarom is een rijbewijs niet nodig, echter mag je ze ook niet op de openbare weg gebruiken (want geen typegoedkeuring en dus geen kenteken, niet verzekerbaar voor WA en voldoet niet aan de permante voertuigeisen)
Laat die droom varen en wacht tot je 18 bent of ga schakelbrommer rijden :)
 
Laatst bewerkt:
Pitbikes zullen nooit een typegoedkeuring hebben. Daarom is een rijbewijs niet nodig, echter mag je ze ook niet op de openbare weg gebruiken (want geen typegoedkeuring en dus geen kenteken, niet verzekerbaar voor WA en voldoet niet aan de permante voertuigeisen)
Laat die droom varen en wacht tot je 18 bent of ga schakelbrommer rijden :)

Over een half jaar ben ik 18. Stomme vraag misschien maar wat voor motor/crossmotor raad je me aan? Heb al veeeeel gezocht maar soms is advies van iemand met ervaring toch handig 😉
 
TZR50 RS50 dat is hetgene wat het dichtste bij een motorfiets komt (maar het niet is)
 
Je hebt ze zowel op brommer- of motorkenteken.
Bijv.
Masai 50cc
Masai 125 cc

Brommerkenteken zou ik op je 17e niet meer aan beginnen tenzij je echt niet kan wachten met rijden. Anders straks gewoon voor je motorrijbewijs gaan zodra je 18 wordt.
 
Je kan inderdaad twee dingen doen:
1. half jaar wachten en op je 18e voor je motorrijbewijs gaan waarna je tot 15(?) kw mag rijden. Dit zijn 125cc motoren, als je googled of zoekt op dit forum zijn er 1001 topics met motoren

2. je haalt je scooterrijbewijs (mits je deze neit hebt) en gaat voor een schakelbrommer, hiermee kan je alleen niet de snelweg etc op en zit je aan snelheid vast van max 45 km (legaal).

Of natuurlijk wachten tot 20 en dan mag je tot 35kw (500 cc ongeveer).

Aan jou de keus, ik heb destijds gekozen om te wachten tot 20.
 
Over een half jaar ben ik 18. Stomme vraag misschien maar wat voor motor/crossmotor raad je me aan? Heb al veeeeel gezocht maar soms is advies van iemand met ervaring toch handig 😉

Gebruik de zoekfunctie eens. Zat 11kw motoren te vinden. Dan voor jezelf bepalen wat je mooi vind, racer/naked/supermoto.
 
De vraag is wat je er uiteindelijk mee wil gaan doen. Als je 18 bent kan je het 11kW rijbewijs halen, maar is het eigenlijk niet te doen om lange stukken snelweg te rijden. Je houd geen vermogen over om toch nog even snel iemand in te kunnen halen en dat soort dingen. Ik heb zelf ook tot na mijn 20e gewacht.
Wil je een motor om puur voor de fun ook nog wat zandpaden te pakken en dergelijke, maar verder niet als primair vervoersmiddel te gebruiken (of alleen binnendoorwegen), kan je best voor je motor rijbewijs gaan over een half jaartje.
Bedenk wel of je het ook waard vind om 3 keer te afrijden met bijkomende kosten. (220 per praktijk examen + daarnaast lessen) Met A2 kan je in ieder geval een hele hoop meer leuke motoren rijden.
 
Dikke Honda MT5 kopen!


Ik heb eens een dikke Honda MT gehad met 34mm carburateur en HPI ontsteking en 125cc getuned door iemand uit de kart wereld,
ding liep 150 echte km p/u en ik vond het nog best langzaam tot de balhoofdmoer onder het rijden eraf sprong en tussen de ophoogbussen aan de voorvork olie gingen lekken dacht ik nu moet ik dat ding verkopen en mijn motorrijbewijs gaan halen en iets snellers gaan rijden wat betrouwbaarder is

daarna 600cc motor gekocht maar nog steeds niet tevreden.
 
Voor zover ik snel kon zien mag je op je 17e al beginnen met je theorie en lessen voor A1. Als ik jou was zou ik nu vast gaan leren voor theorie en als je dat hebt gaan lessen voor A1. Dan kun je zo snel mogelijk nadat je 18 bent gaan rijden en ben je komend halfjaar alvast ergens mee bezig.
Zelf heb ik eerst mijn autorijbewijs gehaald en had vervolgens het geduld om te wachten om direct A2 te halen.
 
Ik heb eens een dikke Honda MT gehad met 34mm carburateur en HPI ontsteking en 125cc getuned door iemand uit de kart wereld,
ding liep 150 echte km p/u en ik vond het nog best langzaam tot de balhoofdmoer onder het rijden eraf sprong en tussen de ophoogbussen aan de voorvork olie gingen lekken dacht ik nu moet ik dat ding verkopen en mijn motorrijbewijs gaan halen en iets snellers gaan rijden wat betrouwbaarder is

daarna 600cc motor gekocht maar nog steeds niet tevreden.

Ja dan is er maar 1 remedie. Een rode ZZR14 Hayabusa 13000R :Y
 
Derbi GPR50 r of blijf thuis.

50cc, 110 geijkt liep ie... op de meter van de politie *gniffel*


Knee down proberen te maken omdat je het net Doohan hebt zien doen op tv.

Doohan had een leren pak .. ik een spijkerbroek..
Sommige levens lessen doen zeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan