Rijd met een decibelkiller!'

Ik merk weer dat men het verschil tussen de dynamische en de statische meting niet wil kennen. Tijdens een dynamische meting is een HD net zo stil als een Honda.
 
Ik weet niet wat het verschil is maar er komen bij HD's voorbij waarvan het alarm van mijn koekblik gelijk op hol slaat en er komen er ook voorbij die ongeveer dezelfde herrie geven als een elektrische fiets.

Het zal vast iets met gasstand en de uitlaat te maken hebben ;-)
 
Ik weet niet wat het verschil is maar er komen bij HD's voorbij waarvan het alarm van mijn koekblik gelijk op hol slaat en er komen er ook voorbij die ongeveer dezelfde herrie geven als een elektrische fiets.

Het zal vast iets met gasstand en de uitlaat te maken hebben ;-)


Schitterend dat ze dat kunnen ... _O- Nog een geluk dat er geen LANZ tractoren langs hobbelen.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik merk weer dat men het verschil tussen de dynamische en de statische meting niet wil kennen. Tijdens een dynamische meting is een HD net zo stil als een Honda.


Dan heb je mijn Honda nog niet gehoord. O-)
 
Hehe, dus je dacht dat ik denk dat er pannensponzen in auto uitlaatdempers zitten? Nee hoor, iemand had al mooie foto's gepost en idd zitten daar afgesloten pijpjes in met gaatjes. Maar die doen hetzelfde als wat die sponzen doen.

Mijn luidruchtige Honda is een stuk rustiger dankzij acht pannensponzen in vier uitlaten.

Ik ben namelijk ook deel van die groep mensen die gestoord worden van die herrie.

Vanmiddag reed er een jonge vrouw door de straat op een viercilinder Suzuki. Geweldig mooi maar zacht geluid, geen mechanische herrie, alleen een mooie brom en eigenlijk is dat veel mooier dan die herriepijpen.
 
Ik vind zelf zulke campagnes prima. Informeer mensen, verzoek mensen dingen, etc. etc.

Als er maar genoeg "gehoor" aan geven dan wordt er ook niets verplicht.

Ikzelf heb nu voor het eerst een fiets met DB-killers er in en ik vind het heerlijk. :)

:Y , eens.

En dat geld ook voor op het circuit.... O-) Niet dat we dan van het gezeik af zijn...


Maar over de HD's heeft Buellbloke een punt. Een chopper met een Shovel-blok uit de jaren pre 1985 is ooit goed gekeurd met een "demper", wat we tegenwoordig een open pijp zouden noemen. De Sporster van mijn vader uit 1974 heeft twee hele mooie dempertjes maar dempen doen ze amper. En dat geld eigenlijk ook voor bijv Triumph's en Norton's van voor 1980. Het staat niet, en de wet verplicht je dus ook niet om er dan een "lelijke" dikke pot op te monteren. Ook al zou het de prestaties niet echt negatief beinvloeden. O-)
 
Stelletje oplichters..

Net met Richard langs Seppe gereden maar nergens dat bord tegen gekomen :+

We hebben de op en afritten daar bekeken maar helaas.

Vraag me dus wel af waar hij wel staat :?

:P :]
 


Stop die db killers maar in hun aars :P :+

Moeten vliegtuigen ook aan een db killer "Breda International Airport." ??

Vliegtuigen rondom schiphol zijn verplicht om in glijvlucht te dalen (dus met motorvermogen op 0) en na het opstijgen dienen ze op flinke hoogte te zijn, voordat ze over steden heen komen.
Straaljagers mogen in NL vanwege geluidsproductie ook zelden hun volle vermogen gebruiken.
Sportvliegtuigjes,? Dat weet ik niet.

Een soort van 'ja' dus.




Oud spul dat veel lawaai maakt, tsja. Hoort zo, zijn ze mee goedgekeurd ooit. Sterft vanzelf wel uit, over 50 jaar zijn het er nog zo weinig dat het niet meer uitmaakt.

Maar als men bewust anderen lastig valt met een gloednieuwe aftermarket 'demper', dan ben je ontzettend zelfzuchtig bezig. 90% van nederland zit er niet op te wachten en stoort zich er flink aan.
'Maar ik stoor me ook wel eens aan dingen, dus ik mag ook wel eens lawaai maken' is geen argument om zélf overlast te veroorzaken. Dat is de mentaliteit die zorgt voor verboden toegang op dijkjes, afgelaste buurtfeestjes omdat de politie komt kijken of je wel een vergunning hebt (die je niet hebt...) en dat soort zaken. Houd rekening met elkaar en er kraant geen haan naar wat je doet. Ga herrie schoppen en de burgemeester gaat kijken of er niet een vergunningsstelsel moet worden ingevoerd om de overlast te verminderen...

Ik woon in 'n woonwijk waar een weg doorheen kronkelt (dus weinig direct geluid), en het is niet de bedoeling dat ik een horde asfaltpiloten van het begin tot het eind kan volgen. Zeker niet als de wat stillere collega's praktisch onhoorbaar zijn zodra ze de hoek om zijn. Want dat kan gewoon...
 
Laatst bewerkt:
Slechtste Italiaanse Rammelhokken die snel stuk zijn of gaan , maar dat heeft weer z`n voordeel` dan zijn ze heel stil .. ;)

Inmiddels toch zo,n 180.000 km ervaring met verschillende Guzzi,s en moet zeggen weinig last.

Vandaag nog even met de racefiets op pad en verschillende motoren gezien die geen overlast veroorzaakten. :t Het lijkt wel of er in het weekend toch meer van die lawaaimakers op pad zijn dan door de week. Alleen op pad doen ze natuurlijk niet zo snel want je zal maar aangesproken worden op je gedrag. Of liggen ze nu op de Costa hun tattoo te showen? *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan