Rijd met een decibelkiller!'

cmk

MF veteraan
28 okt 2012
1.992
3
Bergen op Zoom
full

Cookies op bndestem.nl | bndestem.nl
 
geen legale pijp :?
kenteken innemen en opnieuw laten keuren
de hele aanvraag in de ambtelijke molen gooien " 2x zoek"
14 maanden later krijg je een afspraak van RDW :+

dat de overheid dit niet kan/wil regelen :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar wat als je geen killer hebt en deze voor jouw uitlaat niet bestaat?

Wat als je uitlaat legaal 106 DbA maakt?
 
Stop die db killers maar in hun aars :P :+

Moeten vliegtuigen ook aan een db killer "Breda International Airport." ??
 
geen legale pijp :?
kenteken innemen en opnieuw laten keuren
de hele aanvraag in de ambtelijke molen gooien " 2x zoek"
14 maanden later krijg je een afspraak van RDW :+

dat de overheid dit niet kan/wil regelen :X


Ach menneke, weet je wat.
Dan gaat men legale pijpen aanpassen en weet je wat,die klinken nog luider. _O- *O*
 
Ach menneke, weet je wat.
Dan gaat men legale pijpen aanpassen en weet je wat,die klinken nog luider. _O- *O*

weet ik, maar laten we eens hiermee beginnen (ervaring opdoen)
pakken we dan de legale "aangepaste" pijpen aan
niet alles in 1x aanpakken (kan de overheid niet aan) :?
 
Zolang er geen grens is die voor elke motor gelijk is blijft het een rotzooi...

De ene is goedgekeurd met 97dB, de ander met 102dB.. Beide volkomen legaal, alleen de laatste zal nog steeds voor ergernis zorgen.
 
Die racers zijn in ieder geval zo weer weg. Ik heb meer problemen met choppers / HD rijders. Die maken NOG meer herrie en ze komen amper vooruit, dus je zit relatief langer met die rotherrie.

Kansloos volk ook. Als je ze erop aanspreekt dan krijg je standaard de reactie "mooi, toch?" met aanvullend de geluids imitatie brobrobroh.
 
Ik heb trouwens liever dat mensen zich druk maken over: Klussers die spontaan met mooi weer herrie gaan maken, jankende kinderen, fluitende klote vogels en lelijke caissières bij de supermarkt. :]
 
Echt? lol _O-

Die racers zijn in ieder geval zo weer weg. Ik heb meer problemen met choppers / HD rijders. Die maken NOG meer herrie en ze komen amper vooruit, dus je zit relatief langer met die rotherrie.

Kansloos volk ook. Als je ze erop aanspreekt dan krijg je standaard de reactie "mooi, toch?" met aanvullend de geluids imitatie brobrobroh.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens liever dat mensen zich druk maken over: Klussers die spontaan met mooi weer herrie gaan maken, jankende kinderen, fluitende klote vogels en lelijke caissières bij de supermarkt. :]

Alles +1

Behalve dat van die klote vogels
 
Zolang er geen grens is die voor elke motor gelijk is blijft het een rotzooi...

De ene is goedgekeurd met 97dB, de ander met 102dB.. Beide volkomen legaal, alleen de laatste zal nog steeds voor ergernis zorgen.


Erger nog.
Als voorbeeld;Er zijn GSXR750 uit b.v 2006 die mogen max 98 db en model uit 2008 die hebben een type goedkeuring op 106 db. ?

Het zou fair zijn als er een algemene EU db grens komt.Daarboven is jammer motor kwijt en opnieuw keuren plus bekeuring.
 
Erger nog.
Als voorbeeld;Er zijn GSXR750 uit b.v 2006 die mogen max 98 db en model uit 2008 die hebben een type goedkeuring op 106 db. ?

Het zou fair zijn als er een algemene EU db grens komt.Daarboven is jammer motor kwijt en opnieuw keuren plus bekeuring.

<80 cm3 - 91 dB(A)
80 - 125 cm3 - 91 dB(A)
125 - 350 cm3 - 92 dB(A)
350 - 500 cm3 - 95 dB(A)
500 - 750 cm3 - 97 dB(A)
750 - 1000 cm3 - 100 dB(A)
1000 cm3 - 103 dB(A)
>1000 cm3 - 106 dB(A)

Die goedkeuring is op totale cilinder inhoud. Weet je zeker dat het 106dB is? Ik vermoed eigenlijk dat het van 97dB naar 100dB gegaan is (749cc naar 750 of iets meer cc).

Nu ik er over na denk, mijn Tuono is volgens mij 999cc maar heeft 106dB op het plaatje staan meen ik... vanavond eens kijken.
 
<80 cm3 - 91 dB(A)
80 - 125 cm3 - 91 dB(A)
125 - 350 cm3 - 92 dB(A)
350 - 500 cm3 - 95 dB(A)
500 - 750 cm3 - 97 dB(A)
750 - 1000 cm3 - 100 dB(A)
1000 cm3 - 103 dB(A)
>1000 cm3 - 106 dB(A)

Die goedkeuring is op totale cilinder inhoud. Weet je zeker dat het 106dB is? Ik vermoed eigenlijk dat het van 97dB naar 100dB gegaan is (749cc naar 750 of iets meer cc).

Nu ik er over na denk, mijn Tuono is volgens mij 999cc maar heeft 106dB op het plaatje staan meen ik... vanavond eens kijken.

Deze tabel is alleen voor motoren waarvoor geen informatie over het geluid op het kentekenbewijs staat.
Als een motor is goedgekeurd met een hoger of lagere waarde dan moet die aangehouden worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan