Rijden en/of schieten

Al die mensen die verstand blijken te hebben van vuurwapens, fantastisch.

Ik vraag me af of ze überhaupt de roos raken met een handvuurwapen op 25 meter of met een M16 op 100 meter.
Ik raak soms wel wat hoor.

Meestal na het ricocheren.
 
:^

Vorige week nog: Vanaf 4 meter op een stalen plaat, stuk van dat kreng terug recht op mijn scheen B|
:+
Kreeg er zo ééntje op m'n pols. Leuk sneetje.

Ook fijn: een gloeiende huls in je kraag of je mouw krijgen. Believe me, I know. B|
 
:+
Kreeg er zo ééntje op m'n pols. Leuk sneetje.

Ook fijn: een gloeiende huls in je kraag of je mouw krijgen. Believe me, I know. B|

:^

Ooit gehad bij een cursist, huls in zijn polo....kerel begint de samba te dansen en te zwaaien met zijn wapen in zijn hand |(

Iedereen op zijn buik op de grond :P
 
:^

Vorige week nog: Vanaf 4 meter op een stalen plaat, stuk van dat kreng terug recht op mijn scheen B|
Miste bij een nachtoefening met lichtspoor eens (flink) doel, raakte de bunker. Denk je dat ze wel doodvallen: mis, ze komen weer recht op je af :X
 
:+
Kreeg er zo ééntje op m'n pols. Leuk sneetje.

Ook fijn: een gloeiende huls in je kraag of je mouw krijgen. Believe me, I know. B|
Neem dan ook een wapen dat naar voren uitwerpt. :)

Of een modern wapen met hulsloze munitie.
 
Miste bij een nachtoefening met lichtspoor eens (flink) doel, raakte de bunker. Denk je dat ze wel doodvallen: mis, ze komen weer recht op je af :X

Je ziet ze wel afkomen :P


Demo op de schietstand tijdens een politie/veiligheids wedstrijd in Nice met non lethal munition. De kerel van de fabrikant knalt een rubberen brenneke uit een riot gun en krijgt die vol terug op zij muil :+ ff KO })

Ze verkopen dit spul als home defense materiaal, als je dat in je woonkmer afschiet ligt iedereen neer, de hond inclusief :X :P
 
Neem dan ook een wapen dat naar voren uitwerpt. :)

Of een modern wapen met hulsloze munitie.


Welk wapen gooit naar voor uit?

Ook leuk, een linkshandige agent van Politie Brussel met een niet aangepast Steyer zien schieten, elk schot die huls in zijn oor :o

Pas toen we vertelden dat er voor linkshandigen een converstiekit bestaat dat hij links uitwerpt snapte hij dat er wat mis was |(
 
Welk wapen gooit naar voor uit?
Zijn er verschillende, zowel vuistvuurwapens als geweren. Als ik mij niet vergis ook de AK74. 'k weet niet precies welke allemaal, ik zal eens opletten. Het ligt o.a. aan de plaats en stand van de uitwerper en de hulzentrekker, wellicht ook aan de vorm van de afsluiter.

Het enige lastige is dat je de baan opmoet om je hulzen op te rapen.
 
Zijn er verschillende, zowel vuistvuurwapens als geweren. Als ik mij niet vergis ook de AK74. 'k weet niet precies welke allemaal, ik zal eens opletten. Het ligt o.a. aan de plaats en stand van de uitwerper en de hulzentrekker, wellicht ook aan de vorm van de afsluiter.

Het enige lastige is dat je de baan opmoet om je hulzen op te rapen.

AK gooit naar boven uitdacht ik, maar vuistwapens die naar voor uit werpen?

Dan krijg je elke keer dat je vuurt een patroon door je zichtsveld wat volgens mij irritant en afleidend is
 
Ik vraag me af of ze überhaupt de roos raken met een handvuurwapen op 25 meter of met een M16 op 100 meter.

Met de GP geen probleem, het tweede schot uit de heup met de Vigneron was bijna altijd roos :9 , met de FAL een eitje, ik weet het, allemaal oud ijzer :z , is ook al 25 jaar geleden, en toen zat er al oud ijzer tussen |( .
Was 6 maand wapenmaker in Arolsen, elke week wel wat te doen.
 
Met de GP geen probleem, het tweede schot uit de heup met de Vigneron was bijna altijd roos :9 , met de FAL een eitje, ik weet het, allemaal oud ijzer :z , is ook al 25 jaar geleden, en toen zat er al oud ijzer tussen |( .
Was 6 maand wapenmaker in Arolsen, elke week wel wat te doen.


Ooit bij het leger een GP gehad waar als ik van lader wou wisselen met de slede dicht mijn slagpin er uit viel...heb jij die mischien nog onder handen genomen :P




morgen trouwens eens werk maken van mijn aanvraag voor vergunning voor een Mossberg 590 tactical })
 
Ooit bij het leger een GP gehad waar als ik van lader wou wisselen met de slede dicht mijn slagpin er uit viel...heb jij die mischien nog onder handen genomen :P




morgen trouwens eens werk maken van mijn aanvraag voor vergunning voor een Mossberg 590 tactical })

Zeker niet, na elke oefening, werden ze alle persoonlijk gecontroleerd door mij, want in mijn eerste maand heeft het me twee weekends gekost B| omdat er niet gepoetste wapens in de rekken zaten, die kl**tzak van een Chef wapenmaker hield elke dag steekproeven, en ik was verantwoordeljk en niet de gebruiker B|
 
Zeker niet, na elke oefening, werden ze alle persoonlijk gecontroleerd door mij, want in mijn eerste maand heeft het me twee weekends gekost B| omdat er niet gepoetste wapens in de rekken zaten, die kl**tzak van een Chef wapenmaker hield elke dag steekproeven, en ik was verantwoordeljk en niet de gebruiker B|

Ik ruik frustratie })

Was waarschijnlijk een beroeps ook, toen ik beroeps was hadden ze de dienstplicht juist afgeschaft, ik heb dus mijn zinnen niet kunnen botvieren op die ventjes B|
 
Eindhovense coffeeshophouder geliquideerd

Uitgegeven: 22 november 2004 11:25

EINDHOVEN - Een 35-jarige coffeeshophouder uit Eindhoven is zondag kort na middernacht voor zijn zaak in zijn woonplaats vanaf een motor doodgeschoten. Van de dader ontbreekt ieder spoor. Dat laat de politie Brabant-Zuidoost maandag weten.

Het slachtoffer liep na sluiting van zijn zaak aan de Hobbemastraat naar de Eeckhoutstraat, toen een man op een lichte motor hem meerdere malen onder vuur nam. De motorrijder ging er vervolgens vandoor en is tot op heden niet teruggevonden.


De coffeeshophouder werd zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht, waar hij in de loop van de nacht overleed. De omgeving van de Hobbemastraat is tot 05.00 uur afgesloten geweest voor technisch onderzoek. Een team van vijftien rechercheurs onderzoekt de zaak.


Het kan dus wel ;)
 
Eindhovense coffeeshophouder geliquideerd

Uitgegeven: 22 november 2004 11:25

EINDHOVEN - Een 35-jarige coffeeshophouder uit Eindhoven is zondag kort na middernacht voor zijn zaak in zijn woonplaats vanaf een motor doodgeschoten. Van de dader ontbreekt ieder spoor. Dat laat de politie Brabant-Zuidoost maandag weten.

Het slachtoffer liep na sluiting van zijn zaak aan de Hobbemastraat naar de Eeckhoutstraat, toen een man op een lichte motor hem meerdere malen onder vuur nam. De motorrijder ging er vervolgens vandoor en is tot op heden niet teruggevonden.


De coffeeshophouder werd zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht, waar hij in de loop van de nacht overleed. De omgeving van de Hobbemastraat is tot 05.00 uur afgesloten geweest voor technisch onderzoek. Een team van vijftien rechercheurs onderzoekt de zaak.


Het kan dus wel ;)

Hmmm... Je was me voor. 'k las het op nu.nl en dacht meteen aan deze topic.
Voor de volledigheid toch even het linkje.
http://nu.nl/news.jsp?n=445715&c=13
 
Vuistwapens, waarschijnlijk.

Een lichaam vliegt niet weg bij het binnendringen van een kogel, maar als je door een 9 mm op je kogelwerende vestje getroffen wordt is de kinetische energie voldoende om je toch een stapje opzij te laten maken.

Voor politiagenten is schieten van ondergeschikt belang, blijkt. Militaire opleidingen voorzien wél in schieten onder moeilijke omstandigheden.

Nee, niet alleen vuistwapens, al heb ik daar wel de meeste ervaring mee. Ook met geweren, "riotgun"s" en machinepistolen, waaronder de baby-uzi en de Scorpion. Ook met wat ander automatisch spul, te weten de Colt AR15, de AK-47, de H&K MP5 en de leukste van allemaal, een Thompson (Tommy-gun) helaas met een staafmagazijn in plaats van de bekende (All Capone) trommel. Verder is het mogelijk een riotgun met 1 hand af te vuren. In mijn geval ging het om een afgezaagd exemplaar, geladem met 00-buckshot en slugs. Het moeilijkste is om zo een ding gewoon vast te houden, want de loop wil steeds naar beneden zakken. Met een gestrekt arm (zoals Arnie dat doet) lukte mij absoluut niet. Laat je je elleboog steunen op je heup, dan gaat het prima. Jer moet je wel even schrap zetten. Ook de enige vrouw in de groep wou het wel eens proberen nadat ze het mij had zien doen. Had er ook niet echt veel moeite mee, en voor je het gaat vargen: Nee, zij had niet bepaald het postuur van een Russische kogelstootster.


Verder nog even iets over de schietopleiding. Die wordt door onze Amsterdamse instructeurs toch wel een beetje aangepast. Uiteraard is er het standaard-parcours waarop elke diender waordt afgetoetst, maar daarnaast doen we steeds meer "spelletjes", zoals eerst even de schietbaan heen en weer rennen en dan je wapen dat gedemonteerd bij de 7 meter lijn ligt in elkaar zetten en dan een aantal roodgekleurde doelen die willekeurig verschijnen beschieten. Op de groene mag je niet schieten. De instructeur heeft je houder gevuld dus je weet b\niet of er 2 patronen, 3, 6 of 8 inzitten. Dat wordt dus herladen. Bovendien nemen ze de tijd op en staan ook nog eens tegen je te schreeuwen dat je op moet schieten of ze laten je nog een keertje extra de baan heen en weer rennen. Zo wordt er een flinke druk opgebouwd. Natuurlijk niet echt te vergelijken met wat er in een vuurgevecht gebeurd, maar in ieder geval beter dan op 15 meter oip je gemak "roosjes te melken".
 
Neem dan ook een wapen dat naar voren uitwerpt. :)

Of een modern wapen met hulsloze munitie.
Rotding kwam niet eens uit mijn wapen, maar van collega links boven mij |( |(

Gebeurt ook wel eens als je met afscheidingen of hindernissen werkt.
Pistool====>hindernis====>kraag. :X

Mijn wapen werpt naar voor uit. Verrekt snel. Een kogel, heet dat. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan