Rijden en/of schieten

Mr. K75RT

MF'er
15 nov 2004
85
0
Delft
Zijn hier motoragenten die mij kunnen vertellen of zij ook training gehad hebben om tijdens het rijden te schieten? Ben ik serieus nieuwschierig naer.
 
Baksteen volgens mij want die schiet regelmatig in de lach onder het rijden met al die stumperds op de weg... ;) Of bedoel je dat niet?
 
Ik heb het eens aan een agent gevraagd, die keek me geamuseerd aan. Vertelde me dat ze dat niet deden.
 
Ik heb het eens aan een agent gevraagd, die keek me geamuseerd aan. Vertelde me dat ze dat niet deden.
Wat een gemiste kans dan... rijdend schieten is natuurlijk het coolste wat er is

Ik meen mij te herinneren dat iemand zij dat een bepaald type motoren (ik geloof nortons of triumphs oid) het gas aan de linkerkand hadden, zodat de rechterhand vrij was om naar hartelust mee te blaffen... zullen wel harleys geweest zijn
 
Wat een gemiste kans dan... rijdend schieten is natuurlijk het coolste wat er is

Ik meen mij te herinneren dat iemand zij dat een bepaald type motoren (ik geloof nortons of triumphs oid) het gas aan de linkerkand hadden, zodat de rechterhand vrij was om naar hartelust mee te blaffen... zullen wel harleys geweest zijn
Dan ben ik mooi genaaid....ik ben linkshandig
 
Zouden die agenten die op de fiets zijn er dan wel in getraint worden? :P
 
Wat een gemiste kans dan... rijdend schieten is natuurlijk het coolste wat er is

Ik meen mij te herinneren dat iemand zij dat een bepaald type motoren (ik geloof nortons of triumphs oid) het gas aan de linkerkand hadden, zodat de rechterhand vrij was om naar hartelust mee te blaffen... zullen wel harleys geweest zijn

Dat zijn Indian's. Ik bedenk me net dat die meer met speren werken, haha.
 
Jongens, even serieus nu, kunnen we lachen. Het is naar ik meen algemeen bekend dat de gemiddelde diender al niets raakt wat stilstaat, toch?
Nee, echt, de politie wordt niet getraind in schieten vanaf/vanuit rijdende voertuigen. Het is al moeilijk genoeg om iets te raken zonder dat je op/in een of ander voertuig zit dat (onverwachte) bewegingen maakt. De kans dat je datgene raakt waar je op mikt is zeer klein, de kans dat je iets (of iemand)raakt wat je eigenlijk niet had willen raken is een stuk groter. Schieten vanaf paarden, motoren of vanuit rijdende auto's is leuk voor Hollywood, maar niet in het echte leven. Nog even ter aanvulling: Auto's exploderen niet als je erop schiet, banden aan flarden schieten is ook typisch iets uit de film en als iemand wordt geraakt vliegt die niet 5 meter achteruit, dwars door een deur heen. Nee, ook niet als diegene wordt beschoten met een "riotgun".

Nog vragen?
 
en als iemand wordt geraakt vliegt die niet 5 meter achteruit, dwars door een deur heen. Nee, ook niet als diegene wordt beschoten met een "riotgun".

Nog vragen?

Toch is het ook niet zo dat je op je poten blijft staan als je wordt neergeschoten, als je bekijkt hoeveel kracht er in een kogel en de impact die dat geeft dan ga je echt wel neer denk ik.

Maar zijn hier geen filmpjes van ofzo? })
 
Jongens, even serieus nu, kunnen we lachen. Het is naar ik meen algemeen bekend dat de gemiddelde diender al niets raakt wat stilstaat, toch?
Nee, echt, de politie wordt niet getraind in schieten vanaf/vanuit rijdende voertuigen. Het is al moeilijk genoeg om iets te raken zonder dat je op/in een of ander voertuig zit dat (onverwachte) bewegingen maakt. De kans dat je datgene raakt waar je op mikt is zeer klein, de kans dat je iets (of iemand)raakt wat je eigenlijk niet had willen raken is een stuk groter. Schieten vanaf paarden, motoren of vanuit rijdende auto's is leuk voor Hollywood, maar niet in het echte leven. Nog even ter aanvulling: Auto's exploderen niet als je erop schiet, banden aan flarden schieten is ook typisch iets uit de film en als iemand wordt geraakt vliegt die niet 5 meter achteruit, dwars door een deur heen. Nee, ook niet als diegene wordt beschoten met een "riotgun".

Nog vragen?

Nee wel antwoorden....

Met een echte kwaliteit stopkogel (niet zo'n veredelde konijnenkeutel waar de ned. politie mee mag schieten) maar zo eentje die als een vlaflip op je lijf platslaat ga je echt wel zo hard achteruit dat je Jeruzalem-nikes op dezelfde plaats blijven staan en jij een eindje verder een harde landing maakt. 5 meter is dan wel haalbaar als er genoeg power achterzit en jezelf een beetje meewerkt... :9 .
 
Er is een simpele natuurkundige wet die zegt: Actie=reactie. Kort gezegd, een voorwerp kan nooit meer energie afgeven dan je erin stopt. In de praktijk zou het er op neerkomen dat als de "ontvanger" 5 meter achteruitvliegt, de afzender(schutter) dit ook zou doen. Actie=reactie. Ik heb, denk ik, nog wel ergens een paar filmpjes van een paar arabieren die laboratoriumtests doen met een soort van olifantengeweren. Als je ziet wat die knapen een opdonder krijgen van het afvuren van zo een geweer, heb ik medelijden met de "ontvanger". Die knapen vliegen dus echt een paar meter achteruit door de terugslag, het zou mij niet verbazen als een van hen zijn sleutelbeen heeft gebroken. Geloof mij maar dat je echt wel een stapje terugdoet als je de volle lading krijgt uit zo een shotgun op een afstand van 5 meter, maar uit je schoenen vliegen en dwars door een deur heen...nee, echt niet.

Oh ja, verlofhouder. en taakaccenthouder vuurwapens bij de Amsterdamse politie. Drie weekse opleiding, theorie en praktijk. Met van alles geschoten....
 
Ja. Maar je laat de superieure wegligging van een BMW in jouw natuurkundige vergelijking geheel buiten beschouwing. Lijkt me niet terecht.
 
Ja, in Japan. Daar hebben ze deuren van rijstpapier 8-) . Mensen , ik ga slapen, morgen vroeg op voor een weekendje ardennen. Nee, geen motor mee, gewoon met collega's wat feesten en ontspannen. Ben maandag terug, dan schop ik dit topic wel weer omhoog. Kijken of ik dat linkje van die Arabieren met die grote geweren kan vinden. Leerzam en eigenlijk ook wel dolkomisch.
 
Motorpolitie met "stoppertje " in de hand???
Nee, niet écht nodig, lijkt mij, ( ... zo, nu een paar kwaaie gezichten??..)
Leuk dat ze die dingen hebben, maar wat hebben ze er aan?
Handje opsteken als ze je tegen komt is al een probleem!
( blijkbaar sturen die motoren, zo verrottenis slecht, dat ze twee handen aan het stuur écht nodig hebben.... :+ )
Hoe vaak worden die dingen daadwerkelijk gebruikt?
Moeten julie dat ding verplicht dragen?
 
Wat een gemiste kans dan... rijdend schieten is natuurlijk het coolste wat er is
Blabla... :Z

Schieten is zowiezo niet leuk... heeft meestal de betekenis iemand af te maken of iig te verwonden. Dus dan ben je al ver heen of dusdanig in een hoek gedreven door de ander.
 
Ja, in Japan. Daar hebben ze deuren van rijstpapier 8-) . Mensen , ik ga slapen, morgen vroeg op voor een weekendje ardennen. Nee, geen motor mee, gewoon met collega's wat feesten en ontspannen. Ben maandag terug, dan schop ik dit topic wel weer omhoog. Kijken of ik dat linkje van die Arabieren met die grote geweren kan vinden. Leerzam en eigenlijk ook wel dolkomisch.
Ik heb ze op m'n pc maar kan niks hosten, die ene heeft geluk dat en een flinke glazen deur achter hem zit... maar die zit wel vol barsten en ze vliegen zeker een metertje of 2 achteruit, alhoewel... het is meer wankelen en strompelen.
 
Blabla... :Z

Schieten is zowiezo niet leuk... heeft meestal de betekenis iemand af te maken of iig te verwonden. Dus dan ben je al ver heen of dusdanig in een hoek gedreven door de ander.
Schieten is ERG leuk. Schieten op mensen en/of dieren lijkt me ook nix aan, nee. Blijven toch genoeg doelen over wat mij betreft
 
Terug
Bovenaan Onderaan