Klontenkoker
Die hard MF'er
Afgelopen week heb ik kennis mogen maken met de Eiffel. Dat was een bijzonder prettige kennismaking en goed om respect te krijgen voor bochten en heuvels. Onze laatste rit was in de stromende regen, op een goede maar bochtige weg van Vianden naar Dasburg.
We hebben het daarna gehad over het aanpassen van de rijstijl tijdens regen en daar ontstond de discussie over hoe je dan op de snelweg je aanpast:
a: hogere snelheid om het opspattende water van auto's voor te zijn en daardoor meer zicht te hebben en eerder te kunnen reageren;
b: lagere snelheid om daarmee de langere remweg te compenseren.
We waren benieuwd hoe u -collega motards- uw rijstijl aanpast aan de regen in het algemeen en op de snelweg in het bijzonder.
We hebben het daarna gehad over het aanpassen van de rijstijl tijdens regen en daar ontstond de discussie over hoe je dan op de snelweg je aanpast:
a: hogere snelheid om het opspattende water van auto's voor te zijn en daardoor meer zicht te hebben en eerder te kunnen reageren;
b: lagere snelheid om daarmee de langere remweg te compenseren.
We waren benieuwd hoe u -collega motards- uw rijstijl aanpast aan de regen in het algemeen en op de snelweg in het bijzonder.