Rijden in de regen

Ik probeer zoveel mogelijk de regen te vermijden en ga inderdaad liever niet de snelweg op als het echt hard regent. Als je met de auto al 60 moet gaan rijden omdat je anders je voorgangers niet meer ziet rij ik hier liever niet met de motor tussen...

Zeker binnen de bebouwde kom (rotondes etc) rij ik een stuk rustiger in de bochten omdat ik al een keer een rotonde mee heb gemaakt waar olie lag die niet zichtbaar was door de regen, kon de motor toen maar net rechthouden (was tijdens lessen).
Verder zijn van die rode gladde klinkers ook geen ideale binnenwegen om te rijden met de regen, die dingen zijn echt spekglad.

Inhalen van vrachtautos met veel regen is ook geen succes omdat je dan helemaal een wolk regen voor je kiezen krijgt, maar als het toch moet, dan maar zo snel mogelijk...

Afstand houden doe ik sowieso al en zeker in de regen. Veel automobilisten vinden regen eng en gaan bij het minste geringste al vol in de ankers, is dus niet ideaal om hier achter te rijden, dus een lege plek opzoeken op de snelweg doe ik altijd (auto of motor, regen of zonneschijn)....

Al met al, rustiger rijden en (nog) beter opletten op het andere verkeer....
 
Rij eigenlijk hetzelfde als met droog :X
met dien verstande dat het bochtenwerk wat rustiger is.

Als het zo hard regend dat je door de spray niks meer ziet, gewoon met het verkeer meerijden, meestal op de middelste baan (voordeel van de A2 :P )
Daar houden blikkers in de regel wel rekening met de omstandigheden, en houden dus afstand :)
 
Bij regen moet je toch juist harder rijden? :? :]




Opdat de regendruppels beter van je vizier parelen (al dan niet ondersteund door autowas, Rain-X etc.). :+

Maar idd, als het bar en boos is kan ietwat lager tempo soms geen kwaad. 8-)
 
Ik denk dat je de situatie niet snapt...het gaat er hier niet om dat de regen op het vizier bleef zitten...maar dat het als een mongool op het vizier kwam.... Zelfs ruitenwissers in auto's hebben dan vaak geen zin en dan zie je ook in de auto geen fuck meer, terwijl die ruitenwisser harder gaat dan jij met je vingertje zal schrobben :P

niks meer gewend die jeugd van tegenwoordig :z
 
Zoals de meesten onder ons, blijven doorrijden, alleen het bochtenwerk wat rustiger aan.Aangezien ik met een ouwe XJ900F rijdt heb ik wel mijn verlichting een beetje aangepast. Voor heb ik twee mistschijnwerpers ( van die gele) gemonteerd. Daardoor zie ik zelf beter en wordt ik (hopelijk) ook vlugger gezien. Bij slecht weer gaan deze altijd meteen aan. Aan de achterkant hek ik een extra LED-achterlicht gemonteerd ( www.louis.de) wat veel feller brandt als mijn normale achterlicht en wat ook nog eens een extra remlicht bevat.Hopelijk zien ze mijn achterkant ook wat beter en schuift er niemand in mijn gat.
 
Zoals de meesten onder ons, blijven doorrijden, alleen het bochtenwerk wat rustiger aan.Aangezien ik met een ouwe XJ900F rijdt heb ik wel mijn verlichting een beetje aangepast. Voor heb ik twee mistschijnwerpers ( van die gele) gemonteerd. Daardoor zie ik zelf beter en wordt ik (hopelijk) ook vlugger gezien. Bij slecht weer gaan deze altijd meteen aan. Aan de achterkant hek ik een extra LED-achterlicht gemonteerd ( www.louis.de) wat veel feller brandt als mijn normale achterlicht en wat ook nog eens een extra remlicht bevat.Hopelijk zien ze mijn achterkant ook wat beter en schuift er niemand in mijn gat.

ik heb ook ledverlichting achter, kan me niet voorstellen dat een achteropkomer dat niet ziet, zo f*cking fel :}

dat ene spotje voor is een ander verhaal.. O-) iemand nog een goeie koplamp ergens liggen :+
 
Nou ik heb met Postman in een regenbui gezeten naar een meeting...en we zaten op de snelweg, no fucking way dast we door konden rijden. Zelfs met 90 zagen we beiden nog geen flikker zo hard regende het (op het vizier e.d.)... We zijn zo snel mogelijk op een uitvoeggebeurenparkeergeval gaan staan en daar maar een beetje nat geregend worden...en dan opstaan en het water tussen je blinaad voelen lopen...heerlijk :+

Dan heb je in elk geval je vizier niet goed schoon gehad,
en als je wat sneller rijdt, waait de regen zo van je, schone, vizier af.

Ik denk dat je de situatie niet snapt...het gaat er hier niet om dat de regen op het vizier bleef zitten...maar dat het als een mongool op het vizier kwam.... Zelfs ruitenwissers in auto's hebben dan vaak geen zin en dan zie je ook in de auto geen fuck meer, terwijl die ruitenwisser harder gaat dan jij met je vingertje zal schrobben :P

Juist als het zo hard regent, zie ik als motorrijder meer dan de gemiddelde automobilist achter de ruitenwissers die het niet bij kunnen houden.

Das wel slim :Y
Zelf gefabriekt?

Bij Louis.de verkopen ze ook dergelijke dingen.

Bij regen moet je toch juist harder rijden? :? :]

Opdat de regendruppels beter van je vizier parelen (al dan niet ondersteund door autowas, Rain-X etc.). :+

Maar idd, als het bar en boos is kan ietwat lager tempo soms geen kwaad. 8-)

Dat zeg ik :+ :]
Ik houd het op Dreft!
 
nooit harder rijden dan dat je veilig tot stilstand kunt komen. ook niet bij regenweer. Als je denkt dat je met 160 over n natte weg tijdig kunt stoppen wanneer voor je een ongeluk gebeurt, dan is er niks mis mee om toch 160 te rijden. Maar misschien maak je dan n klein inschattingsfoutje :?
 
Op de snelweg liever iets sneller op de linkerbaan ivm spray en slootvorming op de rechterbaan. Verder VLOEIEND rijden, en met de Pilot Powers in de regen ook meer zekerheid en vertrouwen. Maar op binnenwegen wel de nodige reserves.
 
Dan heb je in elk geval je vizier niet goed schoon gehad,
en als je wat sneller rijdt, waait de regen zo van je, schone, vizier af.Juist als het zo hard regent, zie ik als motorrijder meer dan de gemiddelde automobilist achter de ruitenwissers die het niet bij kunnen houden.

Het was nog vrij druk op de snelweg ook. Lastig om dan hard(er) te gaan rijden. Vizier niet goed schoon, dat zou kunnen, maar ik geloof niet dat dat de oorzaak was. Want het probleem was niet dat de regen erop bleef zitten (zoals ik al uitlegde), het probleem was dat het zo hard regende, dat de spetters er zo snel op kletterde (en weer snel afwaaide, dat wel), dat er continue spetters op je vizier zaten, waardoor je continue niks zag... Maargoed, of jij hebt gelijk en het vizier was niet goed schoon, of het is nog zoals ik denk, en dat is dat het gewoon zo verrekte hard regende dat het onmogelijk was om goed te kunnen zien.
 
rijden in de regen?


..........als een dweil -O-


[me]alias rijdt niet meer in de regen[/me] :N
 
Zijn er geen spray's die je op je visier kan spuiten waardoor alle regen er beter 'afglijd'? :?

(ik heb nog geen motor, ga pas over een jaar in opleiding)
 
Zijn er geen spray's die je op je visier kan spuiten waardoor alle regen er beter 'afglijd'? :?

(ik heb nog geen motor, ga pas over een jaar in opleiding)
rain-x is er al vele jaren :Y

voor de binnen- en buitenkant van uw vizier *D
 
Zijn er geen spray's die je op je visier kan spuiten waardoor alle regen er beter 'afglijd'? :?

(ik heb nog geen motor, ga pas over een jaar in opleiding)
Yep, alleen is dat niet zo goed voor je vizier. Er zitten oplosmiddelen in en daardoor hardt je vizier langzaam uit. En dan breekt/scheurt ie makkelijker na verloop van tijd.
 
Yep, alleen is dat niet zo goed voor je vizier. Er zitten oplosmiddelen in en daardoor hardt je vizier langzaam uit. En dan breekt/scheurt ie makkelijker na verloop van tijd.

Gebruik het zeer regelmatig, maar van genoemde problemen heb ik nog nooit last gehad ;)

En Rain-X is gewoon verrekte makkelijk wil je in een heftige hoosbui nog een beetje zicht blijven houden :)

Ohja ... een vizier kost zoiets van 50 euro meen ik .. denk dat als je op je plaat klapt omdat je in de regen niks kan of kon zien een wel iets duurder geintje wordt ;)

573-30-19.jpg


Top spul! :}
 
Gebruik het zeer regelmatig, maar van genoemde problemen heb ik nog nooit last gehad ;)

En Rain-X is gewoon verrekte makkelijk wil je in een heftige hoosbui nog een beetje zicht blijven houden :)

Ohja ... een vizier kost zoiets van 50 euro meen ik .. denk dat als je op je plaat klapt omdat je in de regen niks kan of kon zien een wel iets duurder geintje wordt ;)

(Afbeelding)

Top spul! :}
Ik zeg ook niet dat ie het niet moet gebruiken ;)
Geef het alleen aan, heb het vroeger ook veel gebruikt, vond alleen dat het pas merkzaam werd bij hogere snelheden (boven de 80-100) dus in de stad heb je er weinig aan.
 
Even over rijden in de regen

Dit komt van een duitse site...

"Backnang (ik) Bei dem schweren Gewitter mit Hagel wurde gestern gegen 19.15 Uhr ein 42-jähriger Motorradfahrer aus dem Raum Schorndorf auf der B 14 vom Blitz getroffen. Er war sofort tot.

Das Unglück ereignete sich in Richtung Stuttgart etwa 200 Meter vor der Abzweigung zum Autobahnzubringer.

Der Mann war mit anderen Motorradfahrern unterwegs gewesen. Als das Unwetter aufzog, stellten sie sich bei einer Brücke unter. Nur der 42-Jährige wollte weiterfahren. Was die anderen für keine gute Idee hielten zunächst weil sie Schäden an der besonderen Lackierung seiner Maschine befürchteten. Der 42-Jährige fuhr dennoch los und seine Freunde mussten mit ansehen, wie seine Fahrt nach nur 100 Metern jäh beendet wurde. Ein Blitz schlug in seinen Helm ein. Wie gefährlich es ist, bei einem Gewitter Motorrad zu fahren, zeigt, dass in diesem Sommer bereits zwei Motorradfahrer im Großraum Stuttgart auf diese Weise ums Leben kamen. In der Nacht zum 4. Juni war nahe Esslingen ein Motorradfahrer von einem Blitz erschlagen worden. Bei Gewitter sollten Motorradfahrer exponierte Stellen und die Nähe zu hohen Objekten (Bäume, Masten) meiden, unter Brücken Schutz suchen, Abstand von der Maschine halten, im freien Feld eine Kauerstellung einnehmen."


Het komt er dus op neer dat de rijder door bleef rijden terwijl zijn maten bleven schuilen onder een viaduct.
Terwijl hij wegreed sloeg 100 meter na het viaduct de bliksem in zijn helm in
De man was op slag dood.........
 
Even over rijden in de regen

Dit komt van een duitse site...

"Backnang (ik) Bei dem schweren Gewitter mit Hagel wurde gestern gegen 19.15 Uhr ein 42-jähriger Motorradfahrer aus dem Raum Schorndorf auf der B 14 vom Blitz getroffen. Er war sofort tot.

Das Unglück ereignete sich in Richtung Stuttgart etwa 200 Meter vor der Abzweigung zum Autobahnzubringer.

Der Mann war mit anderen Motorradfahrern unterwegs gewesen. Als das Unwetter aufzog, stellten sie sich bei einer Brücke unter. Nur der 42-Jährige wollte weiterfahren. Was die anderen für keine gute Idee hielten zunächst weil sie Schäden an der besonderen Lackierung seiner Maschine befürchteten. Der 42-Jährige fuhr dennoch los und seine Freunde mussten mit ansehen, wie seine Fahrt nach nur 100 Metern jäh beendet wurde. Ein Blitz schlug in seinen Helm ein. Wie gefährlich es ist, bei einem Gewitter Motorrad zu fahren, zeigt, dass in diesem Sommer bereits zwei Motorradfahrer im Großraum Stuttgart auf diese Weise ums Leben kamen. In der Nacht zum 4. Juni war nahe Esslingen ein Motorradfahrer von einem Blitz erschlagen worden. Bei Gewitter sollten Motorradfahrer exponierte Stellen und die Nähe zu hohen Objekten (Bäume, Masten) meiden, unter Brücken Schutz suchen, Abstand von der Maschine halten, im freien Feld eine Kauerstellung einnehmen."


Het komt er dus op neer dat de rijder door bleef rijden terwijl zijn maten bleven schuilen onder een viaduct.
Terwijl hij wegreed sloeg 100 meter na het viaduct de bliksem in zijn helm in
De man was op slag dood.........

Dat zijn vrij unieke gevallen lijkt mij :+

En zo'n vaart zal het nou ook wel weer niet lopen :P
 
Even over rijden in de regen

Dit komt van een duitse site...

"Backnang (ik) Bei dem schweren Gewitter mit Hagel wurde gestern gegen 19.15 Uhr ein 42-jähriger Motorradfahrer aus dem Raum Schorndorf auf der B 14 vom Blitz getroffen. Er war sofort tot.

Das Unglück ereignete sich in Richtung Stuttgart etwa 200 Meter vor der Abzweigung zum Autobahnzubringer.

Der Mann war mit anderen Motorradfahrern unterwegs gewesen. Als das Unwetter aufzog, stellten sie sich bei einer Brücke unter. Nur der 42-Jährige wollte weiterfahren. Was die anderen für keine gute Idee hielten zunächst weil sie Schäden an der besonderen Lackierung seiner Maschine befürchteten. Der 42-Jährige fuhr dennoch los und seine Freunde mussten mit ansehen, wie seine Fahrt nach nur 100 Metern jäh beendet wurde. Ein Blitz schlug in seinen Helm ein. Wie gefährlich es ist, bei einem Gewitter Motorrad zu fahren, zeigt, dass in diesem Sommer bereits zwei Motorradfahrer im Großraum Stuttgart auf diese Weise ums Leben kamen. In der Nacht zum 4. Juni war nahe Esslingen ein Motorradfahrer von einem Blitz erschlagen worden. Bei Gewitter sollten Motorradfahrer exponierte Stellen und die Nähe zu hohen Objekten (Bäume, Masten) meiden, unter Brücken Schutz suchen, Abstand von der Maschine halten, im freien Feld eine Kauerstellung einnehmen."


Het komt er dus op neer dat de rijder door bleef rijden terwijl zijn maten bleven schuilen onder een viaduct.
Terwijl hij wegreed sloeg 100 meter na het viaduct de bliksem in zijn helm in
De man was op slag dood.........

Wat had die kerel voor helm, een stalen pot?

Maarreh... Iemand die hier iets zinnigs over kan roepen? Ik dacht altijd dat, zoalng je op rubber reed, dat het niet uitmaakt, maar dat is dus niet zo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan