Rijden in de regen..

Aquaplaning heb je op een motor (bijna) geen last van. Door de de V vorm van de band kan het water goed weg, dit itt bij een auto.

Ter demonstratie: bij VRO2 laten ze je met een behoorlijke gang een bak water in rijden die iets van 15cm diep is. Behalve dat je er zelf erg nat van wordt, heb je verder geen centje pijn. Niks aquaplaning oid.



Ik heb dat zelfs tijdens mijn rijles geleerd... ik had heel veel problemen met de remproeven, m.n. in de regen.
Toen heeft mijn instructeur mij geleerd dat je zelfs een noodstop kunt maken in een bak water, het kan dus heel goed, mits je maar rustig aanlegt en opbouwt!



Back ontopic: rijden in de regen... je wordt er alleen zo nat van... :X
 
nat? zodra ik alles uit heb ben ik weer helemaal droog hoor. alleen altijd net het uiteinde van mijn pijpen en mouwen een beetje nat....

trouwens ook altijd droge voeten: kisten van de Dump *D functioneerd prima!
 
was er al iemand die heeft geschreven dat je moet uitkijken voor die mooie veel kleurige vlekken op het asfalt als het sinds een paar dagen weer eens regent.
de rommel van koelvloeistof, olie resten, diesel ect.
 
Toen heeft mijn instructeur mij geleerd dat je zelfs een noodstop kunt maken in een bak water, het kan dus heel goed, mits je maar rustig aanlegt en opbouwt!
Image0016.jpg


:} :} :}
Ik ga het voorlopig nog niet proberen :N
 
In de regen rijden vind ik eigenlijk alleen maar leuker.
Kan je tenminste eens een keer driftend uitaccelereren.
Met een off road word het een stuk leuker in de regen.
Maar idd ,vloeiender rijden is een must met nat weer in het gewone verkeer.
En als je de weg kent,dan weet je wel waar je op moet passen.
Maar ben je ergens niet bekend,pas dan altijd je rijstijl aan naar nog meer defensief rijgedrag.


Greets basman180
 
http://www.jpgoy.com/Images/Gallerie%20Photos/07%20Septembre/Image0016.jpg ((Afbeelding))

:} :} :}
Ik ga het voorlopig nog niet proberen :N
van de week indd ook nog een stoppie gezet op nat wegdek met een temp van 3 graden oid *D

kan best, als je maar gematigd aanlegt en niet ineens je remmen strak aantrekt
 
Ik pak gewoon het koekblik.

Die regen, daar was ik erg blij mee. Volgende week schijnt de temperatuur weer omhoog te gaan en de pekel is dan iig weggespoeld. Tenzij er opnieuw wordt gepekeld -O-
 
Ik pak gewoon het koekblik.

Die regen, daar was ik erg blij mee. Volgende week schijnt de temperatuur weer omhoog te gaan en de pekel is dan iig weggespoeld. Tenzij er opnieuw wordt gepekeld -O-
't weekend gaat de temperatuur omlaag zei men, dus ik vrees het ergste... -O-
 
Tis gvd midden maart !#@J!@)!@!I@#)(!@)!@ op met die !@#!@)I#!)@#I!_)# lage temperatuur...

*winterdepressie heeft*
 
Valt me op hoeveel van die vlekken je ziet als het nat is B|
Dat vind ik dus ook het ergste. Al die zooi. Niet normaal wat je allemaal tegenkomt. En die plekken waar het niet ligt zal je net zien dat het asfalt lekker glad is gesleten.

Rijden in regen zal me wat het weer betreft en biet wezen. Mijn Rev'it pakkie en laarjes houden alles keurig droog. Alleen vergeet ik altijd mijn zakken dicht te ritsen B|

In de regen rijd ik over het algemeen een heel stuk voorzichtiger dan met droog weer. Heel ver vooruitkijken en reageren op wat een automobilist gaat doen vóór ie bedenkt dát ie het gaat doen. Zo voorkom je in ieder geval dat je plotselinge manoevres moet uitvoeren. in principe hoef je zo op de snelweg ook nauwelijks te remmen. op tijd gas los is dan al voldoende.

[me]Tuckson vind die kl*tewind vaak veel vervelender als het regent.[/me]
 
ietske trager rijen helpt
niet op witte strepen rijen
opletten voor ijzeren putdeksels
niet te hard remmen
onthouden dat je minder zichtbaar bent
koekblikkers zien ook maar de helft niet meer dus jou zien ze al helemaal niet
fietsers en voetgangers kijken ook al niet als het regent
en vooral: niet panikeren als een tegenligger vrachtwagen je een wolk slijk in het vizier gooit (handschoen-handpalm/vinger = ruitewisser) in een bocht kan da zeeeer lastig zijn as je nix meer ziet ...
Inderdaad
Regenweer sucks!
Maar als je er niet tegen kunt, koop dan een GSX-r 1000 zonder motor erin om aan de muur boven de bank te hangen. (scheelt een hoop poen)
Of verkas naar het zuiden (wat ik de laatste tijd ook begin te overwegen)

8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
van de week indd ook nog een stoppie gezet op nat wegdek met een temp van 3 graden oid *D

kan best, als je maar gematigd aanlegt en niet ineens je remmen strak aantrekt


Man dat doe ik dagelijks.

zo bijzonder is dat niet...ze gingen op een gegeven moment zelfs controleren ergens O-)
 
Ik ram gewoon door. En let enkel in de bochten op plassen en gladde stukken.
idem
Vroeger deed ik ook gewoon voorzichtig en ooit was ik een keer laaiend en hield het gas erop...das dr nooit meer af gegaan ;)
niet de beste gemoedstoestand om met de moto te gaan rijden... (maar ben er ook geweest...)
O ja afstand houden ..heel veel afstandhouden en je spiegels in de gaten houden.
yep, tot er wéér een koekblik je afstand afneemt omdat ie per sé van baanvak wil veranderen...

O ja en wat ook veranderd dat zijn die witte tshirts vd dames ;)
8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan