Rijden in de regen

Van een keertje droog rijden gaat je ketting niet meteen kapot, maar probeer het te voorkomen. Geen idee of Motoport Motul heeft, koop anders de goedkoopste en zoek verder naar een zaak die het wel heeft.
 
zelf doe ik het echter nooit meer zo, ik heb zo'n rode steun gekocht en til daarmee het achterwiel op. vervolgens motor starten, in de eerste versnelling, jiffy in, nog een keer starten en dan een tijdje op de ketting spuiten.
_O- _O- _O-

leest de rest hier nou gewoon overheen :?
 
_O- _O- _O-

leest de rest hier nou gewoon overheen :?
'k Had er nog niet zo bewust naar gekeken.
Als ik hem in de eerste versnelling zet met de jiffy uitgeklapt, slaat de motor gelijk af. :)
In z'n vrij zetten voordat ik start lijkt me handiger.
 
Wat belangrijk is bij dat nog een keer starten, is dat je wel de koppeling inknijpt. Hoewel... waarschijnlijk weigert 'ie dan te starten, als ik het wel zou proberen zonder die ingeknepen koppeling... wat maar goed is ook. :)
 
Wat belangrijk is bij dat nog een keer starten, is dat je wel de koppeling inknijpt. Hoewel... waarschijnlijk weigert 'ie dan te starten, als ik het wel zou proberen... wat maar goed is ook. :)
Ik krijg 'm niet gestart zonder de koppeling in te knijpen. :)
 
Volgens mij heb je een introtje primair motoronderhoud nodig. En das niet lullig bedoeld
 
Maar om hier even op terug te komen... volgens mij heb je 3 armen nodig om dit te kunnen doen. :)
Met zo'n steun niet: je bokt het achterwiel hiermee op, je laat de motor draaien in de 1e versnelling (zonder gas, dan draait het achterwiel rustig rond), en dan kun jij bij het achterwiel neerhurken om er kettingvet op te sprayen.

Ik heb het ook wel eens iemand al rijdend zien doen, zittend op de motor, rechterhand aan het stuur en met links sprayen. Geen aanrader, lijkt me :X .
 
hey bremsco, ik woon in Baarn en kan als je daar nog zin in heb je ketting wel even smeren vanavond. Kan je iig morgen met een veilig gevoel naar je werk. Ik ben bereikbaar op 06 543 850 40 (ik smeer wel met Bel-ray als je dat voor even niet erg vindt)




Grtzzz
 
Voor alle mensen die met gevaar voor eigen ledematen / kuipdelen balanceren met de motor om het wieltje te kunnen verdraaien ;) :P
En die een van deze types motoren hebben.

Kijk hier is naar:
detailbild2.jpg

(Stond ook in de MotoPlus, maar als het niet over kettingvet gaat leest niemand het ? ;) )

Van deze Firma
Kosten voor het type < 200 Kg : €19,90
Kosten voor het type > 200 Kg : €24,90
(zonder verzenden enzo dan.)


[edit]
Ook voor Dames :P
detailbild3.jpg
 
ik rij zelf gemiddeld 750km per week, dus ik ga dan niet elke 500km smeren. Ik heb dus al een hele tijd de befaamde Pro-oiler welke gewoon tijdens het rijden mijn ketting geolied houdt :P
 
Wil je het ketting smeren super eenvoudig houden . . ?

Spuit na elke rit alleen het stukje ketting dat je zien kan. Na 3 ritjes heb je je hele ketting gehad.

Doe het consequent en je ketting zal altijd geheel goed in het vet staan.
 
Ach gewoon af en toe wat erbij spuiten doe het zelf iedere week ofzo alleen de stuk ketting die ik kan zien en de volgende keer heb ik weer ongetwijfeld een stuk die ik vorige keer niet gehad heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan