Rijden in de regen :(

snuitje

Die hard MF'er
16 apr 2003
813
1
Noord Holland
Gister ff van beverwijk naar zus in voorthuizen geweest ging prima.
Echter op de terug weg ietwat te veel regen :(
Nou vroeg ik mij af hoe doen jullie dat met het zicht. Want te langzaam rijden gaat de regen niet van dat vizier en hobbel je constant ergens achter de sproei van koekblik (en duurt het nog langer dat je in de regen
moet rijden) En snel zie ik helemaal geen moer.

Dan nog wat, Ik heb prima motor kleding om te toeren. Maar wat ik ook doe Uiteindelijk wordt ik altijd nat!!!!!! Het loopt mijn handschoenen in en via mijn nek mijn lijf op. Een sjaal of zo helpt maar ff.

(moest een half uur onder de douche om te ontdooien)
 
Vandaag in regen gereden.
Veel met mouw over bril vegen om zicht te houden, bril besloeg echter zodanig, dat ik moest stoppen om een andere op te zetten.

Vegen is denk ik ook de enige oplossing voor vizierhelmen naast je hoofd opzij draaien om het water eraf te laten blazen.
 
"Afzien" in de regen heeft ook zo zijn charmes, want tijdens dat half-uurtje ontdooien krijg je dan toch wel een gevoel dat je weer iets hebt "meegemaakt" toch..? Ik vind motorrijden in de regen vaak ook wel iets hebben.. ;) (maar niet altijd hoor..)
 
Bij regen moet je de mouwen van je jas over je handschoenen dragen en als t ff kan je broek over je laarzen.Kep zelf een complete gore-tex/cordura outfit van Dainese en die is superwaterdicht,kwaliteit heeeft echter zo zn prijs.
 
handdoek in je nek! opweg naar de tt in assen helemaal geen last van zelf nat worden terwijl het behoorlijk heeft gegoten toen
 
Zorg voor handschoenen waarbij je op de wijsvinger een soort zeempje hebt.
Werkt redelijk tot goed.
 
Ik reed vroeger nooit in de regen, maar toen ik kinderen kreeg kon ik niet anders meer, want mijn vrouw moest de wagen hebben.Ik heb helemaal geen regenkledij, en rij gewoon in mijn lederen pakkie door de regen :]
Ik rijd wel niet graag in de regen, want ik kan gewoon niet traag rijden :?
Met als gevolg dat ik regelmatig doorslip, en dwars ga met mijn motor, al een geluk dat er een goede stuurdemper op staat.
 
Ik heb een anticondensvizier van Pinlock in m'n vizier gezet en de buitenkant behandel ik regelmatig met Rainex (? z'n geel flesje iig). M'n pak is van Dainese en al 8 jaar waterdicht. Alleen m'n handschoenen, laarzen en soms m'n helm laten nog wel eens vocht door.
 
Rainex...gebruik het al jaren met tevredenheid :]


Werkt prima.
Zolang het zonder wind regend is het op zijn tijd gewoon lekker om doorheen te rijden. :]

3 jaar geleden een dagcursus gevolgd, het regende heel de dag met bakken uit de hemel.
Was makkelijk om in het spoor te blijven van de leraar.
Gingen door bochten heen met 80 waar ik op droog wegdek nog niet doorheen durfde met 50.

Het heeft zo zijn charme, zo nu en dan. :+

Voor alle duidelijkheid, als het droog is, zonder wind en een graad of 20 is wel het lekkerste. :)
 
In de regen rijden is op zich niet zo erg. Niet leuk maar ook niet erg.

In de regen moeten wegrijden dat is het ergste van alles.
 
Slechte zicht en zichtbaarheid is de reden dat ik zo min mogelijk in de regen rij. Als het toch regent af en toe je hoofd een beetje draaien zodat de regen van je vizier waait en anders toch maar met je handschoen vegen.
 
RainX werkt prima (verkrijgbaar bij grote benzinestations, Halfords e.d.)

Zelf vermijd ik in de regen rijden zo veel mogelijk (rij geen woon-werk), heb wel een pinlock en verder heb ik een klein wissertje op de wijsvinger v.d. linkerhandschoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan