Rijden in de USA

BitKid

MF'er
23 jan 2004
104
0
Vlissingen
Beste forumleden,

Sommigen van jullie hebben vast wel eens motor gereden in de USA, of doen dat momenteel. Van jullie ervaring en kennis wil ik graag gebruik maken.

Binnenkort heb ik een weekje een Harley Soft-tail Deuce tot mijn beschikking en die wil ik eens flink door de staat Louisiana laten sleuren. Ik vraag me echter af of er bijzonderheden zijn waar ik als hollandse biker van op de hoogte moet zijn. Ik weet van de lagere maximum snelheden :( en de goedkope benzine :) maar er is vast wel meer anders dan hier.

Hoe is het rijden op snelwegen? En op kleinere wegen? Onderhouden ze de wegen een beetje goed daarzo? Zijn er veel benzinepompen of moet je plannen van pomp naar pomp met zo'n zuipende Harley?

Kortom, als je je ervaringen van het rijden in de USA zou willen delen via het forum dan zou ik dat erg op prijs stellen!

Met vriendelijke groet,

Biker Bill
 
3 jaar geleden ben ik in New Orleans geweest en heb ook het achterland gezien.

Verkeer van rechts heeft geen voorrang en ook weer wel, regel is: wie het eerst aankomt op een kruising heeft voorrang.
Benzinestations zijn er genoeg, de wegen vind ik iets minder als hier maar wel goed.

Als je in Louisiana ober "polderweggetjes gaat rijden kijk dan ff uit als je in de berm wilt pissen.... Snakes en ander spul.
Persoonlijk vind ik rijden in de states niet zo leuk, alleen maar rechte wegen.

Wel heb ik een tip: ga eens naar New Orleans en in de partystreet "bourbonstreet"is een bikerbar, daar zie je iedere avond de mooiste Harleys en harleybabes :-)

Ook Baton Rouge is wel leuk, grote plantages van vroeger en zo.

Oh ja als er een stopbord staat STOP DAN OOK, 10 tegen 1 dat er een klojo in uniform staat te controleren en die zijn daar niet zo mals als hier, allemaal patserige haarzakken dus! WEES GEWAARSCHUWD..... dit geld ook voor te hard rijden.
90 mijl op de highways en niet harder.
Benzine is inderdaad ietstiepietsie goedkoper hahaha HEEL GOEDKOOP DUS!

Afijn have fun on ya trip downsouth USA and while being in the south adjust to their culture which is easy 'n bluesy

Groeten Uit Zeeland
 
ik heb heel wat duizende kilometers afgelegt met de motor maar ik ben die kant nog niet op geweest, maar ik denk dat je wel een leuke tijd zult hebben met de motor daar.
ik ga volgende maand nog voor een paar dagen naar myrtle beach, en dan wil ik gelijk de mensen bezoeken van Orange County Choppers :}
 
ik heb heel wat duizende kilometers afgelegt met de motor maar ik ben die kant nog niet op geweest, maar ik denk dat je wel een leuke tijd zult hebben met de motor daar.
ik ga volgende maand nog voor een paar dagen naar myrtle beach, en dan wil ik gelijk de mensen bezoeken van Orange County Choppers :}
:?

Jij zit in VA, OCC zit vlak bij NY toch? Da's naar het noorden. En Myrtle Beach is SC. En dat is weer naar het zuiden. Niet echt bij elkaar in de buurt, en is wel met een omweggetje rijden.
 
:?

Jij zit in VA, OCC zit vlak bij NY toch? Da's naar het noorden. En Myrtle Beach is SC. En dat is weer naar het zuiden. Niet echt bij elkaar in de buurt, en is wel met een omweggetje rijden.
Nou ben ik er nog niet zo heel vaak geweest, maar volgens mij ligt deze Orange County in Florida (Orlando). Dat staat tenminste op mijn oude rijbewijs. Als je van Myrtle beach (SC) daar naar toe wilt rijden dan heb je nog wel een stukje te gaan door heel GA en half Fl.

Er is ook nog een Orange County in CA maar die doet even niet mee.
 
:?

Jij zit in VA, OCC zit vlak bij NY toch? Da's naar het noorden. En Myrtle Beach is SC. En dat is weer naar het zuiden. Niet echt bij elkaar in de buurt, en is wel met een omweggetje rijden.


Orange County Choppers komt ook naar de Bike week in Myrtle Beach met de motoren, en Myrtle beach is ongeveer 5 uur rijden van ons.



90mph op de highway? Sinds wanneer mag je zo hard op de weg in de US? (das wel 144km/u)

op de meeste interstates is de max: snelheid 65mph maar de meesten rijden 70-75mph. en de snelheid op de higway is 55 mph.
 
Laatst bewerkt:
Nou ben ik er nog niet zo heel vaak geweest, maar volgens mij ligt deze Orange County in Florida (Orlando). Dat staat tenminste op mijn oude rijbewijs. Als je van Myrtle beach (SC) daar naar toe wilt rijden dan heb je nog wel een stukje te gaan door heel GA en half Fl.

Er is ook nog een Orange County in CA maar die doet even niet mee.


Orange County Choppers is een Firma en die zijn gevestigt in een plaatsje buiten Newyork.
 
Ben deze week vlak bij orange county choppers geweest :)
alleen te weinig tijd gehad om er langs te gaan B|

wat me opviel was de slechte staat van de lokale wegen, op sommige plekken zelfs diepe gaten met een diameter van iets van 30 cm. Blijkt normaal te zijn na de winter.

Dat is dus iets waar je echt voor moet uitkijken. de brikkers rijden hun band er op lek, jij bent dan waarschijnlijk je tanden kwijt...


anyway, veel plezier...

Sl1000
 
Ben deze week vlak bij orange county choppers geweest :)
alleen te weinig tijd gehad om er langs te gaan B|

wat me opviel was de slechte staat van de lokale wegen, op sommige plekken zelfs diepe gaten met een diameter van iets van 30 cm. Blijkt normaal te zijn na de winter.

Dat is dus iets waar je echt voor moet uitkijken. de brikkers rijden hun band er op lek, jij bent dan waarschijnlijk je tanden kwijt...


anyway, veel plezier...

Sl1000


de wegen in het noorden zijn veel slechter om dat de winter zolang duurt daar.
de wegen in virginia en richting florida zijn best goed, ik maak weinig gebruik van de interstates en de highway's, als ik ergens heen ga dan neem ik een normale route met weinig verkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan