rijden in groepsverband

Mijn eerste groepsrit was stapvoets :+

043.jpg
 
Ik heb nog nooit in een groep gereden (2 is geen groep toch :P ) maar nu zie ik allemaal termen van baksteensgewijs en harmonica enzo.

Kan iemand uitleggen hoe dit precies werkt? Desnoods mbv plaatjes?
 
Ligt geheel aan de groep. Hier in twente eens met de TMC mee gereden, en dat was leuk. Er vormen daar groepen van verschillende rijders en niveaus en heb je dus zelf keuze. Kon op mijn vaders chopper lekker rijden en dus helemaal geen gekke dingen gezien. Meestal rijdt er een tempomaker voor, en de snellere mafketels achter (Als die moeten stoppen bij een stoplicht sluiten die aan, zonder dat de rest hoeft te wachten). Een uur of 6 gereden, en maar 1 bijna ongeluk gehad. De vrouw voor me had net de motor nieuw, en liet deze bij het optrekken afslaan... en ik zat er net achter, ook op te trekken :+ Maar gelukkig kon ik er nog langs sturen.
 
als ik alles hier zo lees dan kan het dus ook goed geregeld zijn.
mischien laat ik me toch nog eens overhalen om een toerrit mee te rijden maar dan wel een die goed geregeld is (weet je pas achteraf natuurlijk).
Alleen rijden is ook geen straf natuurlijk. De vrouw achterop (gaat zelf lessen
dit voorjaar) de motor staat al op haar te wachten
Ik zit er sterk over te denken 1-5 mee te gaan rijden in de weerribben want die heb ik alleen nog maar schaatsend gezien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit in een groep gereden (2 is geen groep toch :P ) maar nu zie ik allemaal termen van baksteensgewijs en harmonica enzo.

Baksteensgewijs??? Heeeel simpel:
je belt Baksteen op, laat hem vooroprijden en jullie rijden daar
met je groepje achteraan! :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ ! ;)
 
Baksteensgewijs??? Heeeel simpel:
je belt Baksteen op, laat hem vooroprijden en jullie rijden daar
met je groepje achteraan! :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ ! ;)
Ik heb hem liever voor een groepje dan achter een groepje als ie in dienstverband is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan