Rijden in Spanje (Sevilla)

280 km/h R-6

Die hard MF'er
19 jan 2004
761
2
LIEREN
11 Februari
Dan ga ik met het vliegtuig, met een groep motorrijden in Spanje.
Lekker het koude klamme weer ontvluchten en met de eigen motor rijden in Spanje.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Dank u, :]
 
Laatst bewerkt:
Ga je met het vliegtuig rijden in Spanje? cool. Heb ik maar een paar 100 meter ervaring mee, ging redelijk hard
 
Damn daar ga zeker wel plezier beleven!! Heel die streek is namelijk opgeknapt met EU-gelden, veel hiervan is in het wegennet gestoken want die zijn echt top!!! Pas wel op voor je persoonlijke eigendommen in sevilla, veel zakkenrollers daar. Veel plezier in ieder geval
 
Geen ervaring mee zoals jij het beschrijft.

Maar wat moet dat kosten heej, zo'n fiets over laten vliegen naar Spanje.
Of gaat ie al in de zak van...mee?
 
motoren gaan met de vrachtwagen
Ik meen 280 eurie in die buurt
En vliegen is lowbudget zonder champagne e.d.

Bedankt voor jullie reacties loop nu echt met een big smile :)
 
Kan je m voor 280 eurie niet zelf beter daarheen rijden!? Spaar je ook nog een ticket uit :?
 
Kan je m voor 280 eurie niet zelf beter daarheen rijden!? Spaar je ook nog een ticket uit :?

Tol / benzine?? no way dat je 'm daar zelf voor kunt rijden.

Ben zelf vorig jaar in zuid-spanje geweest. Ben er in 2 dagen via de snelste weg naar toe gereden. Precies weet ik het niet meer maar ik was aan de overnachting, benzine en tol meer als € 300,- kwijt.
 
Hallo sl@ve weet ej ook een leuke site over stuurweggetjes daar?
En als het goed is ligt er ook een berg tot 3200 meter.
Dat wordt leuk.
 
whahaha zometeen is ie geland in spanje..blijkt de vracht wage andere afslag gemaakt te hebbe in frankrijk...hij ging linea recta naar oostblok land :+
 
En als het goed is ligt er ook een berg tot 3200 meter.
Yeppa, Pico Veleta 3392 meter. Maar helaas, in februari zal die weg waarschijnlijk wel afgesloten zijn vanwege sneeuwval.
Ook Solynieve (2080 meter) bereiken zal nog een hele klus worden.
full


Zoals je ziet die sneeuw-berm-markeringspalen staan er niet voor nix!
Dat hoge puntje verderop, daar is het.
 
11 Februari
Dan ga ik met het vliegtuig, met een groep motorrijden in Spanje.
Lekker het koude klamme weer ontvluchten en met de eigen motor rijden in Spanje.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Dank u, :]

Da's een idee! Met welk bedrijf laat je je motor naar Spanje vervoeren? Heeft dat bedrijf een internetsite? Bedankt!

Cor
 
[me]Phr3ak wil mee '(
[/me]


Het huidige weerstype in Nederland sucks big time :(

En als ik die foto zo zie, zou ik ook er heulveul zin der an hebben om daaro een stukkie te mogen rijden O-)
 
Da's een idee! Met welk bedrijf laat je je motor naar Spanje vervoeren? Heeft dat bedrijf een internetsite? Bedankt!

Cor

Cor

Volgens mij gaan ze gewoon met een transportbedrijf mee maar weet ut niet zeker het enige wat ik nu weet is dat ik 11 febr. weg ga en de woensdag er op weer kom.

Ik probeer gullie op de hoogte te houden, en wat het weer betreft ik wordt er niet meer zo deprie van met dit in het vooruitzicht.
 
In Sevilla moet je opletten met parkeren, (eigenlijk alle grote steden in Andalucia)

1) Er lopen "nep-parkeerwachters rond. Ze zoeken een plekje voor je, vragen vervolgens een bedrag waarvoor je de hele dag mag parkeren. Alleen krijg je geen ticket of een nep ticket. Zeer actief op de touristische plekken; langs de rivier, Torro d´Oro, plaza de espagna, etc.

2) Er lopen veel zwervers rond die je een plekje aanwijzen. Ook al zie je zelf een plekje, ze komen aansnellen en doen net of zij die voor je gevonden hebben. Vervolgens houden ze hun hand op. Je hoeft ze niks te geven maar sta niet verbaast te kijken als je terugkomt en je hebt een grote kras op je auto/motor, spiegel afgebroken o.i.d.

Wat motorrijden betreft: hou er rekening mee dat het asfalt gladder is dan in Noord Europese landen. 2 oorzaken: a) ander asfalt b) erg dorre omgeving, veel (stuif)zand.
En.....ga altijd weg met een volle tank. Het is daar niet zo vanzelfspreken dat je om de 50km een pomp tegenkomt.

Het weer is er prima. Ik heb er ooit stage gelopen. Het koudste wat ik in de periode december-mei heb meegemaakt was 13 graden ergens midden in de nacht.

Oh ja, je kunt er aangehouden worden door de policia municipal en de guardia civil. Met de Municipal heb ik geen ervaring opgedaan. Met de Guardia wel twee keer, beide keren niet prettig. Wordt niet brutaal tegen die gasten...





Verder schitterende stuurwegen daarzo
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen idee van het motorrijden daar, maar wel met motorrijden hier (valencia). En het is wel ff ietsje anders, je hebt echte bochten (bochtenridders in NL bestaan volgens mij niet, sorry als ik mensen op de tenen trap, maar wees nou eens eerlijk, je hebt in NL gewoon geen wegen met meer dan 1 (leuke) bocht per km op een paar dijkjes na.
Verder rij ik op de tolweg altijd 200+ omdat ze daar volgens mij niet controleren, de ambulance moet zelfs tol betalend dus de politie vast ook :P .
Wat nog meer.... oh ja het wegdek is nu na een paar buitjes een stuk beter dan aan het einde van de zomer, er is nu namelijk een stuk minder stof+diesel. Sommige rotondes/drukke stukken zijn zo glad dat je je reflectie ziet in de zomer ;)
Dan heb je nog de drempel-zebrapaden met een emaillelaagje, lekkere weelspin als je bij een stoplicht wegrijdt maar lastig in de bocht.
Van die minidrempels zijn hier ook helemaal de bom, maar daar heb ik niet echt last van, maar je moet wel op die dingen opletten als je net door een dorp rijdt.
Ook zijn ze hier net begonnen met flitskasten dus die vindt je niet, en in de bergweggetjes hoef je je helemaal nergens druk over te maken behalve dat je het rubber onder houdt. Ik heb daar nog nooit enige vorm van controle gezien.

dit wou ik nog ff delen: de mooiste weg die ik heb gevonden is een weggetje van zon 20 km die naar een dam leid. Je mag de dam niet over, dus de weg loopt dood dus niemand rijdt erop op een enkele boer na, die zo nu en dan een paar olijfbomen bewaterd. Echt een superweg om ff te vlammen 8-)
 
Tol / benzine?? no way dat je 'm daar zelf voor kunt rijden.

Ben zelf vorig jaar in zuid-spanje geweest. Ben er in 2 dagen via de snelste weg naar toe gereden. Precies weet ik het niet meer maar ik was aan de overnachting, benzine en tol meer als € 300,- kwijt.

+ een vierkante achterband
 
Kun je het een beetje met de eifel verglijken? En hoever zit je van de Straat van Gibraltar af?

Eifel? Sevilla en omgeving zelf niet. Dat is vlak en dor. De natuur is er niet mooi: het is er erg droog dus het lijkt meer op een steppe/woestijn.
Wil je groen zien zul je naar de kuststreken moeten.

Straat van Gibraltar ligt ik schat ca. 250km van Sevilla. Gibraltar is echter geen zak aan. En........heel veel criminaliteit, berovingen e.d ivm de vele illegalen daar. Ik zou mijn motortje daar niet op een onbewaakte parking zetten.
Bespaar je Gibraltar en rij naar Jerez, Granada, Cordoba, Ronda, Jerez dat is mooi.

Hou er tevens rekening mee dat het aan de zuidkust (Gibraltar, Tarifa, Jerez) heel erg hard kan waaien. Er liggen schitterende stranden maar die zijn vaak "onbewoond" gewoon omdat je er gezandstraald wordt. Op Tarifa kun je wel schitterend surf en kitewerk zien. De prof´s trainen daar regelmatig.

Trouwens gebruik de zoekfunktie eens. Er is ooit een topic geweest waarin een NL´er reageerde die nu zijn eigen motortoertochtenbedrijfje heeft in Andalucia.
 
Laatst bewerkt:
Spanje is schitterend rijden. Kheb de oostkust vanaf de spaanse grens tot aan benidorm gereden met flinke omwegen door de bergen. Gewoon niks gepland of geboekt maar doorrijden tot we het zat waren, dan dorpje binnenknarren en altijd wel een motelletje o.i.d. vinden (obros, doet mij een bieros!! e rapidos!!)

Uitzicht varieerd van.. Goh da's ook leuk tot ronduit schitterend. De wegen zijn doorgaans van prima kwaliteit en veel lekkere bochtjes stijle weggetjes en haarspeld werk.
Krijg je verlatingsangst dan kun je nog even stoppen in lloret of salou, krijg je claustrofobie dan geef je eens flink gas en zit je in the middle of nowhereos.

Overigens.. ergens ten zuiden van salou was er wel een politiecontrole verdekt opgesteld maar daar werd je door het tegemoetkomend verkeer al kilometros van tevoren voor gewaarschuwd. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan