Rijden in Zeeland 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
maareh wordt er eigenlijk nog wel gereden in zeeland, ik bedoel
ik zie genoeg 4 wielers maar eigenlijk maar weinig 2 wielers
 
ik heb gisteren nog gereden hoor rondom middelburg en arnemuiden en thnx spider ben ff tijdje weg geweest O-)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren (zondag) heb ik ook nog door Middelburg gereden ('k was op weg naar 't strand) :P

Was trouwens flinke invasie vanuit Duitsland op de zeelandse wegen!
 
Okay ... deel 2 dan maar ..... blijft deel 1 nog bestaan als naslag werk, of moet ik die nu heel snel gaan uitprinten :+

Gelijk maar ff de link vanaf zmvc.nl ook gefixed
 
Deel 2.....tja.....

Freak........om 19:00 rijden....dus rond 18:30 aanwezig...betekent voor mij 17:00 weg van huis....2 uurtjes rijden...21:00....weer terug...22:30....kortom...nee dus...en die dvd komt nog wel een keer...
 
Hoe is je motor-vakantie-Ardennen verlopen ??

PERFECTEMUNDO :} Erruuggg lekkere wegen en bochtjes hebben ze daar.... ben ook nog even bij het circuit van Spa wezen kijken zag er ook wel leuk uit 8-) de weg naar het circuit toe was ook wel leuk om te :] Ik heb er niet zo héél veel gereden want het was tenslotte een vakantie met het vrouwtje en de kleine O-)
 
hoi freak, ik maak op uit alle reakties dat jij hierzo de "knee-down king"bent?!
zou graag is een lesje bij je volgen...

groetjes alex,


Ik kneedown...........nee ik ben niet vooruit te branden :+ ,
Maar goed lees dit maar ff;
KNIETJE!
Disclaimer

Ik neem geen verantwoordelijkheid als je jezelf bezeerd, torenhoge fleppen incasseert, in de gevangenis belandt of je vrouw/man je verlaat als je de dingen die je nu gaat leren in de praktijk brengt. Dit zijn mijn ervaringen op het gebied van kneedowns en ik kan ook niet garanderen dat die voor iedereen hetzelfde zijn! Ga NIET over je grens heen: als je het eng vindt, STOP dan, schrik reacties zijn funest voor je eigen welzijn! Als je er nu al zin in hebt, veel plezier!


HET RECEPT

Knietjes rijden is één van de meest ontspannende vormen van motorrijden. Het biedt over het algemeen meer voordelen dan nadelen. Vrouwen vinden knieschrapende motorrijders helemaal The Bomb (hoewel ze altijd het tegendeel zullen beweren; aard van het beestje) en voor de vrouwelijke lezers onder ons; welke man wordt nou niet opgewonden van een dame die zonder moeite haar knie aan de grond plakt?
Verder de blikken van automobilisten als je ze buitenom inhaalt, de bocht induikt, de vonken van de voetsteunen af laat vliegen en vervolgens achteromkijkend twee vingers in je neus steekt.

Juist.. weegt allemaal weer keurig af tegen boetes, schade, letsel, gedeukte ego's (of zeg maar bekraterde) en straatgevechten met diezelfde automobilisten die je van je motor plukken en je eigenhandig een paar klappen wijzer maken. Mensen, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken: DRAAG DIE BESCHERMENDE KLEDING. Mensen hebben de handige eigenschap dat ze wel twee keer denken voordat ze iemand met kevlar knokkels en titanium kneesliders aanpakken.


Ingrediënten

De benodigdheden voor een middagje knieën in relatieve veiligheid zijn niet gering.


MOTOR.
Ik ga er voor het gemak (en ook je eigen gemak) maar even van uit dat je geen zijspan of aanhangwagen aan je motor gekoppeld hebt. Verder kun je met elke, in redelijke staat verkerende, motor je knie aan de grond rijden (heck, ik heb het zelfs mensen met Harleys zien doen). Zorg ervoor dat je banden in goede staat verkeren en dat er niets mis is met je balhoofd en vering.

BESCHERMING.
Je bent bezig met een verrichting waarbij het minste kiezeltje op de weg je motor uit balans kan brengen. Helm, handschoenen, goed pak (bij voorkeur met kneesliders) en laarzen. DRAAG ze, ik toon geen medelijden met mensen die onderuit gaan in hun t-shirtje en korte broek.

EEN GOED STUK EFFEN ASFALT.
dus hoe minder van de bovenstaande kiezeltjes hoe beter. Zorg dat er een mooie semi-scherpe bocht in het asfalt zit waar je goed in kunt kijken en dat de strook asfalt breed genoeg is om uit te kunnen wijken mocht het mis gaan!

TOTALE AFWEZIGHEID VAN BLAUW.
Oom Agent heeft een hekel aan knietjes. Hij kan je op de meest waanzinnige manieren pakken. "Roekeloos rijgedrag" of "Niet in volledige controle van de motorfiets" of "Het in gevaar brengen van andere verkeersdeelnemers". You name it, they have a ticket for it.

ZELFVERTROUWEN.
Het liefst een gezonde dosis, maar een beetje mag ook. Zelfvertrouwen van een kat in een boom is out of the question.






Bereiding

Oké, je hebt je in je pak gehesen, je moed bij elkaar geraapt, een bocht uitgezocht en geïnformeerd naar de lokale controles bij het politiebureau. Nu ben je bijna klaar om te beginnen met je eerste schreden op het Verlichte Pad Der Knieschrapers. Voordat je zonder nadenken die knie uitsteekt (pas op fietsers!) en de bocht induikt doe je er verstandig aan om nog enkele voorbereidende maatregelen te treffen.


Rijd je banden goed warm! Warme banden "plakken" goed aan het asfalt en dat geeft je niet alleen meer zelfvertrouwen maar ook meer kansen om de bocht veilig uit te komen. Ga bijvoorbeeld even een blokkie om (10-15km is wel genoeg) en schroom niet om een paar keer te slalommen (meer wrijving betekent banden sneller warm). Laat het geheel een minuut of wat sudderen op een mooi stuk voorverwarmd asfalt (ZON, als je op dit moment je föhn al in je tanktas gestopt hebt kun je beter nu kappen met motorrijden.)
Neem de bocht een aantal keer op je gemak en kijk of er geen rotzooi in de bocht ligt. Die doe ik ELKE keer weer als ik ga knieën (ook al heb ik de bocht al 200 keer genomen). Laatst was er een trekker door die bocht gereden en die had me toch een portie landbouwdiesel verloren.

En dan nu het ECHTE werk.die knie aan de grond. Stap voor stap.


Nader de bocht (bocht naar rechts links naderen, bocht naar links vice versa) met een constante snelheid. Bepaal van te voren hoe hard je hem ongeveer gaat nemen, en houd je gas dan constant op die snelheid.
Kruip dicht tegen de tank aan.
Zet de neus van de voet die de bocht in wijst met het puntje van de neus op de voetsteun (zodat je voet niet het asfalt raakt)
Verplaats je kont. Bocht naar rechts; kont naar rechts. Bocht naar links; vice versa. Ga er voor je gevoel een flink eind naasthangen en steek je knie uit. Niet een klein beetje, maar ook voor je gevoel weer lekker extreem, alsof je een split maakt (boxershorts werken hier beter dan ballenknijpers, heren).
Zorg ervoor dat je schouders recht blijven tijdens het rijden en niet afzakken.
Leun voorover zodat je armen een beetje gebogen staan. Dat haalt druk van het stuur, het is tijdens het knierijden absoluut niet de bedoeling dat je armen gestrekt zijn. Laat het stuur zijn werk maar doen en houd je armen ontspannen.
Kijk de bocht in. De motor gaat de kant op waar jij naar kijkt. Ga niet naast je staren, of naar je kilometerteller, of naar die onwijs mooie blonde dame die op haar picknickstoeltje is gaan zitten kijken naar jouw gestuntel.
Laat de motor nu de bocht "invallen" (je mag met je heupen wel meewerken, vooral als je lerende bent vergemakkelijkt dat het insturen van de motor). Onthoud dat je het gas er NOG STEEDS CONSTANT op hebt staan. Zodra je de bocht instuurt ga je een beetje gas geven. De kunst is om het gewicht op het achterwiel te houden, dat is namelijk het stabielst. Als je van het gas afgaat bij het insturen krijg je al het gewicht op je voorwiel en dan gaat de motor zwabberen. Gooi je de motor zonder gas de bocht in en geef je pas halverwege de bocht gas, dan komt er ineens teveel gewicht op het achterwiel en dan kan je achterwiel uitbreken. Houd je knie uit, kont naast het zadel, armen ontspannen en KIJK DIE BOCHT IN.
Bij het uitkomen van de bocht gewoon het gas er constant ophouden (rijd eerst maar eens je knie aan de grond voordat je fel gaat uitaccelereren). Want wat merkte je? Je knie zat niet aan de grond. Dit is een normaal verschijnsel. Als je het gevoel krijgt "Jaaaa, nou zou die knie toch wel moeten schrapen" kun je nog een paar centimeter verder voordat ie het ook daadwerkelijk doet. Herhaal de bovenste stappen gewoon en blijf fanatiek dooroefenen tot het lukt. Het zal ff schrikken zijn als je ineens het asfalt op je slider voelt, ga vooral niet van het gas af als dat gebeurt. Dan krijg je weer het gewicht op het voorwiel, richt de motor zich op en ga jij linea recta richting de vangrail / sloot / vrouw op picknickstoeltje.en dat wil je niet.
Herhaal de bovenste stappen tot het je lukt. Het kan voorkomen dat je heel lang moet oefenen voordat het je echt lukt en dat is niet erg. Voordat ik mijn eerste knie aan de grond kreeg ben ik wel 40 keer door dezelfde bocht gegaan. Geef vooral niet op. Als het je eenmaal lukt en je blijft dooroefenen wordt het een automatisme, dan ga je ongemerkt ook steeds platter.

Merk je nou bij jezelf dat de motor heel onstabiel is in de bochten dan kan dat zijn doordat je op een onwijs oud lel rijdt waar de roest vanaf fladdert, of je zit te krampachtig op de motor. Toegegeven, in het begin is het enorm wennen om naast je motor te gaan hangen, en juist daarom ga je je spieren aanspannen. Daardoor voel je alle kleine trillingen in de motor door jezelf heengaan, ook de dingen die je niet hoort te voelen. De motor kiest zijn eigen weg wel, houd dat in je achterhoofd! Blijf ontspannen en als je ff de zenuwen hebt, kom dan op adem langs de kant van de weg alvorens het weer te proberen. Probeer ook niet te fanatiek achter elkaar je knie aan de grond te krijgen. Vaak doet een nachtje erover slapen je meer goed dan het voor de 40e keer te missen op één dag.

Nog ff de belangrijkste punten benadrukken:


Draag bescherming
Nader de bocht met constante snelheid
Ga NOOIT van het gas af in een bocht. Geef rustig gas bij
KIJK DE BOCHT IN
Gebruik je KNIE niet als schokdemper, dan raakt de motor uit balans. Laat hem rustig "skiën" over het asfalt

Serveertips (of Voor De Gevorderden)

Knietje aan de grond rijden is geen probleem meer, maar je merkt dat de motor af en toe wel instabiel is, of je wilt een keer die voetsteunen aan de grond krijgen. Tips om stabiliteit te bewaren tijdens het knieën.


Zet tijdens het invallen en knieën met je voet eens druk op de buitenste voetsteun, zodat je jezelf eigenlijk een beetje optilt. Je benen gaan dan als extra "schokdemper" functioneren. Er zit minder gewicht op de motor, er trilt minder mee en dus kan de motor zijn weg makkelijker vervolgen.
Hang je bovenlichaam ook naast de motor. Dit zorgt ervoor dat de motor makkelijker en sneller de bocht invalt, zodat je die bocht nog extremer kan nemen.
Leun de buitenste arm tijdens het knieën eens op de tank. Een extra "draaipunt" helpt de motor juist in te laten vallen en richting te laten kiezen.

Napret (of That's Basically It)

Als het goed is zijn op dit moment je kneesliders tot op je pak afgesleten, is er niks meer van je voetsteunen over, kom je om in de schulden van de bekeuringen en hangt die mooie vrouw om je nek. Wat wil je nog meer?
Okay, cut the bullshit;
Nu heb je door hoe IK mijn knietjes rijd. Iedereen heeft zijn eigen stijl dus je zult echt niet van iedereen hetzelfde horen, en er zullen ook mensen zijn die mijn techniek verfoeien, but it works for me, so why shouldn't it work for you? Mensen, heel veel succes en plezier met het knietje rijden.
Edo Boekholt; aka Happy Crash
 
Deel 2.....tja.....

Freak........om 19:00 rijden....dus rond 18:30 aanwezig...betekent voor mij 17:00 weg van huis....2 uurtjes rijden...21:00....weer terug...22:30....kortom...nee dus...en die dvd komt nog wel een keer...
1,5 uur rijden vanaf jou :+ ............je mot die zwarte vogel eens opentrekken zal je zien hoe snel je hier kan zijn :P



:+
 
Mensen het was mij weer een waar genoegen :) , leuk dat er weer eens 7 motoren stonden waarvan 2 dames :9~ .....................moeten we vaker doen :} .
Volgende keer Freak zonder duo, kunnen we eens echt gazzzzzzzzzen :+
 
eeh bij deze zal ik niet meer aanwezig zijn bij de sportievere ritjes, ik had al wat verstek laten gaan zoals jullie gemerkt hebben ( denk ik ) , maar ik KAN dit niet meer combineren met mijn werk. ik hoop dat jullie er begrip voor op kunnen brengen..

pepe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan