Rijden in Zeeland -=Deel 33=-

Die N57 is van begin tot eind :r eerste kilometer kan je nog inhalen en bij de sluis bij stellendam. Maar als je het "geluk" hebt om achter zo'n camper uit het voormalige 3e rijk terecht te komen.........pffffff.

"Kuck mal mutti, rechts gibts eine ganze menge wasser!" (B| je meent het)
 
Vind de N57 vanaf N15 tot Stellendam juist wel fijn tegenwoordig met dat tussenmuurtje..
Geen debielen meer die ff uit de file willen keren terwijl ik met m'n slaapkop uit de nachtdienst naar huis rijd, en vaak krijg je van de blikrijders toch de ruimte om in te halen.
Tenminste, dat is mijn ervaring 🙄
 
Ik geef ze inderdaad de ruimte daar. Kan ook makkelijk. Als ik eind van de middag de N57 op rij bij Brielle dan is het 1 grote optocht richting Zeeland. Zeker in de zomer. Gelukkig ga ik bij de 2e rotonde er al af (dan ben ik bijna thuis). Als ik naar m'n ouders ga dan ga ik na de brouwersdam richting Zierikzee en dan de brug over (wordt ik ook niet vrolijk van). Volgend jaar verhuizen ze naar oost-souburg. Dan kan ik het hele eind op die n57.
 
Vind de N57 vanaf N15 tot Stellendam juist wel fijn tegenwoordig met dat tussenmuurtje..
Geen debielen meer die ff uit de file willen keren terwijl ik met m'n slaapkop uit de nachtdienst naar huis rijd, en vaak krijg je van de blikrijders toch de ruimte om in te halen.
Tenminste, dat is mijn ervaring 🙄
Ik gaf toen ik in de auto reed ook eens iemand op de motor de ruimte om in te halen (en gebaarde zelfs uit het raam: kom er maar langs) op een dergelijke weg, de motorrijder haalde in tussen de dubbele middenstreep en mij, gaf mij netjes voetje naar buiten als dankje, en serieus... zonder gekheid....
ik wordt daarna gelijk (vrij agressief) ingehaald door een (vond ik) aso in een golfje (sorry golf rijders) en die motor werd aan de kant gezet, was "undercover" politie en de motor rijder kreeg een bekeuring voor "tripleren" wat niet mag...... beeeeeeetje zielig.
Sindsdien rijd ik gewoon met de auto midden in de baan, en met de motor denk ik er niet aan om in een dergelijke situatie in te halen..... :(
 
Als een auto daar een motorrijder (ik dus) ruimte geeft om in te halen (en die ruimte is daar riant) en een undercover politieauto moet dat persé bekeuren, dan moet dat maar.. het zal zijn enige pleziertje in z'n leven zijn waarschijnlijk 🙄

Oftewel, kansloos...
 
Laatst bewerkt:
Als een auto daar een motorrijder (mij?) ruimte geeft om in te halen (en die ruimte is daar riant) en een undercover politieauto moet dat persé bekeuren, dan moet dat maar.. het zal zijn enige pleziertje in z'n leven zijn waarschijnlijk 🙄

Oftewel, kansloos...

Ik rij daar ook vaak beetje links, zonder te drukken.
Krijg vaak de ruimte om in te halen.
 
Die N57 is van begin tot eind :r eerste kilometer kan je nog inhalen en bij de sluis bij stellendam. Maar als je het "geluk" hebt om achter zo'n camper uit het voormalige 3e rijk terecht te komen.........pffffff.

"Kuck mal mutti, rechts gibts eine ganze menge wasser!" (B| je meent het)

Ooit eens op de N57, bij de sluizen bij Neeltje Jans, dat hoge punt.
Was op weg naar mijn ouders in Souburg.
Lekker de gang er in, tot opeens het Duitse gezin voor mij vol in de ankers ging, de auto stil zette en foto's ging maken...
 
Ooit eens op de N57, bij de sluizen bij Neeltje Jans, dat hoge punt.
Was op weg naar mijn ouders in Souburg.
Lekker de gang er in, tot opeens het Duitse gezin voor mij vol in de ankers ging, de auto stil zette en foto's ging maken...

Klinkt bekend.

Mijn opa is ooit eens een keer uit z'n slof geschoten tegen een duitser omdat die met 60km per uur over de Neeltje jans reed. Bij het eerste verkeerslicht trok hij die duitser bijna achter z'n stuur vandaan.
 

Ook dat :X ik heb mijn opa er nooit op betrapt dat hij een duitser ook daadwerkelijk een duitser noemde. Zelfde als mijn oma.

Ach..... in de zomer zie je ze bij bosjes bij ons in de supermarkt rondlopen. Over het algemeen hele aardige mensen hoor. Tot een bepaalde leeftijd dan. Als ze boven de 70 komen kunnen ze best raar doen.

Vorig jaar kwam er zo'n oude vent de supermarkt in.....ik was net bezig om in te slaan voor de BBQ en toen stond die vent achter me "ACHTUNG ACHTUNG ACHTUNG" te brullen. Het enige wat ik heb gedaan was......me omdraaien en in de houding springen, hakken tegen elkaar en keihard "JAWOLL HER STURMBAHNFUHRER" roepen. Toen zakte hij iets in en wist niet hoe snel hij weg moest zijn.......dus......

Geloof me......dit doe ik in Duitsland ook hoor. Je hebt je maar te gedragen en dat orders blaffen dat doe je maar bij een ander maar niet bij mij.
 
Gisteren wel een mooi rondje door Zeeland gereden... :)


1614611183904.png
 
Wat is dat nou, alleen maar import/export zeeuwen hier? ;)

Iemand nog mooie motorweggetjes omg Walcheren/Zuid Beveland (midden zeeland)?
 
Oei, ik dacht dat je ging verhuizen, dus had je niet geappt.... mooi rondje!
Ik was zondag even naar mijn broertje in Middelburg. Nieuwe demper op zijn r1000r zetten. Zijn demper (carbon delkevic) was ontploft.... heeft onder garantie een nieuwe gehad ;)
Verder niet veel gereden.

Dat verhuizen was zaterdag :)

Zondag stond eigenlijk niet in de planning maar had er zo'n zin in.
Soms ook lekker om even alleen onderweg te zijn ;) gedachten op nul en gewoon lekker een rondje rijden.

Maar een delkevic ontploft? Hopen dat die dan mij dat niet doet _O- . Wel netjes dat het gewoon onder garantie vervangen is.
 
@Sjefman o maar dat is zeker zo! Ik was zondag ook even alleen op de motor, Muziekje aan (want dat kan nu :P hahah)
Bas (van die gsxr) was met de cabrio achter me aan, want zijn motor was pas weer vanaf maandag verzekerd.

en jep! ontploft ja.... geen idee hoe en waarom, broertje had wel even een stuk flink door gegast op de snelweg. Zo zag ie er uit:
i-SZhmjt7-L.jpg

Ding had hij vorig jaar einde seizoen gekocht en gemonteerd. Hij had foto's gestuurd en kreeg direct een nieuwe opgestuurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan