Rijden in Zeeland -=Deel 33=-

Zie ik potdomme toch mijn oude motor door de straat rijden... Toch apart dat ie nu helemaal witgespoten is...
 
Stilletjes hier....

Gisteren waren we in Westdorpe op dat Finland Circuit, collega gaat daar met z'n zoon crossen / trainen. M'n vriendin heeft toen ook ff gecrossed op die KTM 80cc. Wat denk je, die is helemaal verkocht haha.

Dus nu gaan we op zoek naar een crosser waar we allebei mee uit de voeten kunnen. Weet alleen nog niet of het een 250cc moet worden of een 125 (of KTM 150) om mee te beginnen...

En volgende week woensdag ga ik dit doen: Supermotorschool: Hoe word je een nog betere motorrijder?
Lijkt me ook wel lachen!
 
Stilletjes hier....

Gisteren waren we in Westdorpe op dat Finland Circuit, collega gaat daar met z'n zoon crossen / trainen. M'n vriendin heeft toen ook ff gecrossed op die KTM 80cc. Wat denk je, die is helemaal verkocht haha.

Dus nu gaan we op zoek naar een crosser waar we allebei mee uit de voeten kunnen. Weet alleen nog niet of het een 250cc moet worden of een 125 (of KTM 150) om mee te beginnen...

En volgende week woensdag ga ik dit doen: Supermotorschool: Hoe word je een nog betere motorrijder?
Lijkt me ook wel lachen!


Mn buurjongen heeft een suzuki 125 in de aanbieding
Is misschien wat voor je
 
Poster2012small.jpg
 
Wij gaan ff rijden... Even naar de overkant. Voor de 2e keer kijken naar een KTM 150 SX. Zitten heeeeel erg te twijfelen tussen die KTM met 73 uur waarvan 2 uur geleden alles vervangen is met veel reserve delen of of een Soes 250 4-takt zelfde jaar met heel weinig uur gelopen.

Punt is dat m'n vriendin er ook op gaat crossen en dit KTM toch wat kleiner en lichter is. Moeilijk moeilijk moeilijk....

EDIT: het is de KTM geworden :9~ *O*
 
Laatst bewerkt:
toch nog 135 km gereden, 2x GSXR1000 met 2x Leovince is een goede sound :9~


Goed weekend voor suzuki ook

12e wereldtitel Endurance
dubbel BSB voor Brookes
winst in de stock1000 in Engeland met 0.001 sec verschil
en podiumplek voor een sterk rijdende Camier in de WSBK *O*
 
Wat aan het kijken voor circuitmotor, oog valt op enkele gsxr'en 750 of 1000 (2003-4-5). Weet iemand of je ze qua geluid stil genoeg krijgt voor op Zolder aangezien ik toch wel het vaakst daar zal rijden?
 
suzuki's zowiezo niet.. ookal zijn ze helemaal standaard worden ze er alsnog eraf gehaald. er zijn zo goed als geen sportmotoren die nieuwer zijn als 2004 en waarmee je volle damp langs de palen kan. r6 2005 is de enige uitzondering zover ik weet.
 
Wilde nog iemand die sleurhut hebben van Shakey............ik kan hem niet stallen, weinig tijd voor dus wie hem wil hebben............... ;)
 
Wilde nog iemand die sleurhut hebben van Shakey............ik kan hem niet stallen, weinig tijd voor dus wie hem wil hebben............... ;)

Ik heb alleen interesse in die deur met omlijsting, zodat ik ook een mooi luik kan maken :9
 
Laatst bewerkt:
Stil hier zeg!!! Dan kom ik wel ff patsen :)
Wij hebben sinds vorige week een KTM 150 SX er bij. M'n vriendin had vorige week voor het eerst ff in Westdorpe even gecrossed en die vond het 1000 x leuker dan op straat rijden en mij heeft het altijd al wat geleken, dus maar eentje gekocht. Gaan we dat ook maar proberen ;)
full

full


Afgelopen woensdag in Valkenswaard geweest bij "supermotoschool" van Marcel van Drunen. Tering dat was ook vet zeg, en moeilijk!!Vooral als je dat nog nooit gedaan hebt. Helaas niet gelukt om zo mooi driftend door de bocht te gaan, maar wel lekker veel die band laten roken })
Van de 10 waren er maar 2 die het wel gelukt was, waren 2 die al lang crosste, misschien dat het scheelde. Maar supervet. Aanrader!
 
Stil hier zeg!!! Dan kom ik wel ff patsen :)
Wij hebben sinds vorige week een KTM 150 SX er bij. M'n vriendin had vorige week voor het eerst ff in Westdorpe even gecrossed en die vond het 1000 x leuker dan op straat rijden en mij heeft het altijd al wat geleken, dus maar eentje gekocht. Gaan we dat ook maar proberen ;)
[afbeelding]
[afbeelding]

Afgelopen woensdag in Valkenswaard geweest bij "supermotoschool" van Marcel van Drunen. Tering dat was ook vet zeg, en moeilijk!!Vooral als je dat nog nooit gedaan hebt. Helaas niet gelukt om zo mooi driftend door de bocht te gaan, maar wel lekker veel die band laten roken })
Van de 10 waren er maar 2 die het wel gelukt was, waren 2 die al lang crosste, misschien dat het scheelde. Maar supervet. Aanrader!


Vettt, dan kom ik je vast nog wel eens tegen! Rijd ook regelmatig op westdorpe met een honda CRF250(volledig wit met nr 66)


Gisteren lekker op de vlakte aan het spelen geweest met de R1 en de CRF450, was weer lachen en gezellig met zn allen!
full
 
Vraag voor de ervaringsdeskundigen. Ik zit met m'n snelheidsovertreding waar ik mogelijk rijbewijs 2 maanden voor kwijt ben. Nu wil ik m'n R1 verkopen en circuitmotor kopen en dan over jaartje ofzo weer motor voor op de weg. Nu begrijp ik dat de verzekering (ZLM) wel eens moeilijk kan doen als ik over een jaar weer motor wil laten verzekeren. Heb ze gebeld maar kreeg een vaag antwoord dat ze dat pas kunnen beslissen als ik nieuwe motor zou laten verzekeren.

Iemand hier in zelfde situatie gezeten? Anders moet ik wel de R1 aanhouden.
 
Vraag voor de ervaringsdeskundigen. Ik zit met m'n snelheidsovertreding waar ik mogelijk rijbewijs 2 maanden voor kwijt ben. Nu wil ik m'n R1 verkopen en circuitmotor kopen en dan over jaartje ofzo weer motor voor op de weg. Nu begrijp ik dat de verzekering (ZLM) wel eens moeilijk kan doen als ik over een jaar weer motor wil laten verzekeren. Heb ze gebeld maar kreeg een vaag antwoord dat ze dat pas kunnen beslissen als ik nieuwe motor zou laten verzekeren.

Iemand hier in zelfde situatie gezeten? Anders moet ik wel de R1 aanhouden.

Geen ervaringsdeskundige, maar dit vind ik opzich wel een interessant onderwerp, dus ik lees wel eens een topicje mee hierover op FS en MF.

Ik zou je R1 aanhouden, als je weer een nieuwe verzekering moet gaan aanvragen ben je de sigaar. De vraag of je al eens gepakt bent voor 50+ gaat je nekken (en die komt).

Andere oplossing is een barrel kopen en je verzekering laten omzetten, dan geef je in feite alleen maar een wijziging door en dan ontsnap je hier vermoedelijk aan.

Ik heb wel ervaring met een negatief aantal schadevrije jaren en de daaropvolgende problemen met verzekeringsaanvragen. Het lukt je gewoon niet om ergens een verzekering te krijgen (ja bij Rialto, maar dat wil je niet). Dus toen ook maar de bestaande verzekering aangehouden en dokken maar.

Je kan ook liegen op je aanvraag en zeggen dat je nooit bent aangehouden voor 50+. Dat wordt alleen een probleem als je echt wat hebt en ze komen erachter.
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel..........je verzekering wordt een jaar opgeschort met behoud van no-claim en schade vrije jaren, binnen een jaar een andere motor verzekeren en niks aan de hand!

Toen ik mijn laatste Fireblade verkocht is die verzekering na 9 maanden weer in werking gegaan en heb keurig mijn 80% no-claim en 22 schadevrije jaren gekregen ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan