Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

Als ik op de motor zit is dat voornamelijk woon/werk/vakantie
funkilometers maak ik bijna niet
in het weekend zomaar 50€ oproken is niet aan mij besteed
als ik rij dan moet ik ergens heen
ik vind motorrijden steeds meer ruk _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat als je in je eentje op rustige wegen rijdt, geen anderen ontmoet, tankt bij onbemande stations waar niemand anders is, met een motorpak aan en een dichte integraalhelm op, het risico op besmetting nihil is.
Ik heb thuis twee van die 20l jerrycans staan, als ze leeg zijn neem ik ze mee en vul ik ze met Vpower. Voor openingstijden betaal je met pin aan de paal en ik hoef geen helm af te zetten. Thuis tanken en met een volle brommer wegrijden. Genoeg voor het rondje rond de kerk.
 
Dan mot je der vooral mee kappen. Ga een leuke hobby zoeken voor het bespaarde geld.
Niet iedereen heeft motorrijden alleen maar als hobby
ik ken iemand die heeft alleen maar een motorrijbewijs
voor mij is het vooral een vervoermiddel :+
 

Zoontje is tijdens het tegen de kast aangebotst, helm er af gevallen.
Precies de bevestiging van het vizier kapotgeknapt.
De helm was ook al meer dan 10 jaar oud dus aan vervanging toe...

Scheelt dat ik de garage net klaar heb.
Dan wordt dit jaar motor knutseljaar.
 
Ik denk dat als je in je eentje op rustige wegen rijdt, geen anderen ontmoet, tankt bij onbemande stations waar niemand anders is, met een motorpak aan en een dichte integraalhelm op, het risico op besmetting nihil is.
Juist!
Zo denk ik er ook over. Als je verder geen contacten maakt, dan zie ik er geen probleem in.
Ik hoorde iemand die zei dat rijden op de motor onverantwoord zou zijn omdat je bij mogelijk ongeval op een IC zou kunnen eindigen. Als je zo denkt moet je ook niet gaan klussen, met je ATB in het bos gaan fietsen onder (mogelijk) omvallende bomen, ect. Ook lopend naar de super op de hoek is dan link want ook daar kan je van de stoep worden geschept. Eigenlijk wordt ALLES dan gevaarlijk met kans opname op IC.

Vanmiddag met dat mooie weer nog een leuk rondje gemaakt langs de Rijn, daarna richting Elten(D), het Montferland en over de Veluwe weer naar huis.
Via Marktplaats goedkoop een nieuwe gaskabel voor reserve kunnen scoren in Zeddam. Het aangename met het nuttige samen kunnen doen.
Ja, ik weet het. Contact bij overdragen kabel en de centjes. Maar dat is in de supermarkt niet anders. Wel op afstand gebleven!

Er waren héél veel motoren en wielrenners op de weg. Wel iha allemaal éénlingen!
 
Eigenlijk had je er een polletje bij moeten zetten, dan was-tie al op slot geweest ;)

We hebben 6 maanden regen regen regen gehad, het weer wordt mooi en de Corona breekt uit. Ik kan me best voorstellen dat menigeen de motor pakt.
Ik blijf wel thuis, ben al een jaar of 10 alleen de zaterdagnacht thuis dus er is wel het een en ander te doen ja...
 
Als je niet begrijpt dat de IC bezet houden vandaag iets heel anders is dan drie maanden geleden ....

Ik heb geen verwachtingen van mijn medemens, maar helaas stoor ik me nog wel aan het door domheid gemaskeerde egoïsme.
Weet je wat egoïsme is, met z’n allen naar het strand, massaal naar de winkels terwijl die al om 08.00uur open is, hoe ik dat weet? Ik doe om 08.00uur boodschappen in bijna m’n eentje.
maar owee, laat me vooral mezelf opsluiten in m’n huis terwijl naast m’n huis al die hardwerkende thuiszittende moeders allemaal naast elkaar in de speeltuin mekaar aan te spugen zitten op de bankjes met die kutkiddzzzzz.

twee woorden voor dat soort lui, op hoeren.
 
Als je niet begrijpt dat de IC bezet houden vandaag iets heel anders is dan drie maanden geleden ....

Ik heb geen verwachtingen van mijn medemens, maar helaas stoor ik me nog wel aan het door domheid gemaskeerde egoïsme.
Dus jij komt je bed niet meer uit begrijp ik?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij eigenlijk alleen pretkilometers met mijn motor.
Ik ook. Maar pakweg 80% van die pret km's zijn óók woon-werk km's.
Als mijn woon-werk km's géén pret km's waren, pakte ik toch wel de auto zeker?

Nee hoor, ÉLKE km met mijn motor is een pret km! :]
Ook als het regent ... stormt ... sneeuwt ... overstroomt ...
Eigenlijk dan nog meer, want dan levert het vaak ook mooie weer-foto's op *O*
 
Weet je wat egoïsme is, met z’n allen naar het strand, massaal naar de winkels terwijl die al om 08.00uur open is, hoe ik dat weet? Ik doe om 08.00uur boodschappen in bijna m’n eentje.
maar owee, laat me vooral mezelf opsluiten in m’n huis terwijl naast m’n huis al die hardwerkende thuiszittende moeders allemaal naast elkaar in de speeltuin mekaar aan te spugen zitten op de bankjes met die kutkiddzzzzz.

twee woorden voor dat soort lui, op hoeren.
We zijn het gedeeltelijk eens. Mooi. Het verschil is dat ik mijn gedrag niet laat beïnvloeden door het wangedrag van anderen. Dat is hetzelfde als we op de lagere school zeiden wanneer we een excuus zochten voor ons slechte gedrag: "Ja maar, hij begon!" .... Willem, begrijp me niet verkeerd, ik wil niet in een polariserende discussie terecht komen, ik wil niet tegen je zijn, ik wil vooral graag graag voor ons allemaal zijn.


Dus jij komt je bed niet meer uit begrijp ik?

Nee, dat begrijp je niet, dat neem je aan. Onterecht overigens. Laten we nou niet op dit niveau met elkaar gaan praten. Ik hou me gewoon kalm. Ik blijf een beetje thuis ja. En dat doe ik omdat ik begrijp dat er overal in ons land een situatie aan het escaleren is die voorkomen kan worden.


Doe ff normaal joh. Ik erger me ook aan jouw vermeende “intelligentie”
Dat hoor ik vaker. Het is niet de bedoeling, ik ga me er niet voor excuseren, maar het is niet de bedoeling.


Ik ga niet rijden. Pret of niet. Ik pak de auto, indien ik persé ergens heen moet. Puur vanwege het verhoogd risico op de motor. Niet voor mijzelf, maar ik wil nu onze hulpdiensten, zorg en ziekenhuizen niet onnodig belasten, zelfs al is de kans erop klein. Daarom rij ik niet.
En zo kan het dus ook. :t
 
Ik ga niet rijden. Pret of niet. Ik pak de auto, indien ik persé ergens heen moet. Puur vanwege het verhoogd risico op de motor. Niet voor mijzelf, maar ik wil nu onze hulpdiensten, zorg en ziekenhuizen niet onnodig belasten, zelfs al is de kans erop klein. Daarom rij ik niet.
En dan krijg je een ongeluk met de auto.....wat ik echt niet hoop voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan