Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

Nou een boel niet. Heb altijd wel een tankje met 10 liter staan voor het aggregaatje (om toestanden zoals de Apache-stroomstoring te voorkomen). Dat wordt geregeld in de fiets of auto gekieperd en ververst.
Onlangs heb ik deze strategische reserve wat vergroot, maar geen 100 ltr ofzo.
Ah, ik schrok al een bietje ... ja, ik ken je natuurlijk niet, maar je hebt er mafklappers bijlopen hoor! _O- :t
 
Misschien kan ik hier nog is een klap opgeven.

Vriendin werkt op IC midden tussen de corona patiënten en stond vannacht lichamen in lijkzakken te schuiven.
Ik vroeg haar vandaag; Wat vind je er van dat er mensen nog motorrijden voor de lol?

Ze zei "Ik heb liever dat ze motorrijden dan dat ze met bosjes gaan wielrennen, met motorrijden hou je je aan de regels en zolang je het niet in grote groepen doet of op elkaars lip staat zie ik geen probleem. Met crossen of racen breng je jezelf onnodig in gevaar dus dat kunnen ze beter even laten."

Gelijk maar weer op de motor gesprongen, zoals je misschien al vermoedde :]})
 
Laatst bewerkt:
Die Apaches blijven toch niet in de stroomkabels vliegen?
Ze zullen inmiddels wel geleerd hebben.
Statistisch gezien was de kans op 2 afzonderlijke stroomstoringen, veroorzaakt door Apaches al erg klein, maar het gebeurde toch. En aangezien het elektriciteitsnet er niet bepaald stabieler op lijkt te worden de komende jaren, zorg ik dat de CV ketel en koelkast het wel een tijdje uithouden.
 
Ik rij ook nog steeds voor de lol, rij meestal alleen rond en neem wel wat eten en drinken mee zodat ik onderweg ergens kan stoppen. Ik moet ook gewoon werken en kom met veel spullen en mensen in aanraking dus dat motorrijden zal niet onveiliger zijn.
 
Iets met de temperatuur, hier en in Wuhan rondt de 10 graden (nu), in India ruim 30. En het virus schijnt niet zo goed tegen warmte te kunnen.

Het kan nog best lang overleven bij 37 graden celsius. Het kan slecht tegen uv-licht. Althans, dat geldt voor virussen in het algemeen.
 
Ze zei "Ik heb liever dat ze motorrijden dan dat ze met bosjes gaan wielrennen, met motorrijden hou je je aan de regels en zolang je het niet in grote groepen doet of op elkaars lip staat zie ik geen probleem. Maar met crossen of racen breng je jezelf onnodig in gevaar dus dat kunnen ze beter even laten."

Gister reed ik nog achter een groep van een stuk of 8 wielrenners. Was op een weg zonder apart fietspad, dus ze reden gewoon op de rijbaan. Ze liepen in op een andere fietser, een oudere man die netjes aan de rechterkant fietste. Ik blijf er even achter, want ik dacht ze zullen wel met een ruime marge (dus 1,5meter) om die man heen slingeren, dus het is niet handig als ik net op dat moment het hele spul voorbij ga. Maar nee hoor, 8 man sterk gaat op nog geen halve meter langs die fietser. Dan denk ik joh, als je als zo dom bent om met 8 man bij elkaar te rijden is dat je eigen stommiteit, maar geef dan in ieder geval anderen de ruimte!
 
Gister reed ik nog achter een groep van een stuk of 8 wielrenners. Was op een weg zonder apart fietspad, dus ze reden gewoon op de rijbaan. Ze liepen in op een andere fietser, een oudere man die netjes aan de rechterkant fietste. Ik blijf er even achter, want ik dacht ze zullen wel met een ruime marge (dus 1,5meter) om die man heen slingeren, dus het is niet handig als ik net op dat moment het hele spul voorbij ga. Maar nee hoor, 8 man sterk gaat op nog geen halve meter langs die fietser. Dan denk ik joh, als je als zo dom bent om met 8 man bij elkaar te rijden is dat je eigen stommiteit, maar geef dan in ieder geval anderen de ruimte!
Ik heb het idee dat die racefietsers zich nog stoerder en onaantastbaarder voelen dan de meeste motorrijders.B|
 
Gister reed ik nog achter een groep van een stuk of 8 wielrenners. Was op een weg zonder apart fietspad, dus ze reden gewoon op de rijbaan. Ze liepen in op een andere fietser, een oudere man die netjes aan de rechterkant fietste. Ik blijf er even achter, want ik dacht ze zullen wel met een ruime marge (dus 1,5meter) om die man heen slingeren, dus het is niet handig als ik net op dat moment het hele spul voorbij ga. Maar nee hoor, 8 man sterk gaat op nog geen halve meter langs die fietser. Dan denk ik joh, als je als zo dom bent om met 8 man bij elkaar te rijden is dat je eigen stommiteit, maar geef dan in ieder geval anderen de ruimte!
Ik heb het idee dat die racefietsers zich nog stoerder en onaantastbaarder voelen dan de meeste motorrijders.B|
Ondanks ik zelf wielrenner ben geweest (trainen deed ik altijd solo ipv in die kl*te groepen!!!), heb me eens met de motor midden in zo een groep gegooid! Ja, ik weet het, achteraf gezien vind ik het ook niet zo netjes, en ook niet erg veilig, maar ze deden zodanig frustrerend dat ik het niet kon laten ...

Man of 22 (vanaf 15 nochttans volgwagen verplicht in B!) Reden niet op het fietspad (kon ik nog inkomen), maar palmden ondanks achteropkomende auto's (2 auto's vóór mij), ruim de helft van de baan in, en achteraan was er eentje die duidelijk gebaarde dat de auto's niet voorbij mochten komen.

Niu, ik was daadoor getriggerd in de plaats van die eerste auto, ben beide auto's voorbij gereden, en smeet me daarna midden in de groep, systeemhelm open, en hun even op hun rechten en plichten gewezen. De twee auto's reden dan maar voorbij, want plots gingen ze met zijn allen aan de kant. Eentje gebaarde op mijn gezicht te kloppen ( duh! Ik draag een helm), en die heb ik eventjes meer naar rechts "geduwd", hij werd meteen rustiger.

Auto's ver genoeg weg, ik verlaat de groep met een hoge rpm, kort langs de voorste helft van de groep doorgereden (ik wenste toen dat ik al rijdend kon burnouten, maar het daar voor de eerste keer proberen en dan met mijn bakkes op de grond gaan leek mij geen goed plan :+ ). Paar km verder kom ik nog een van beide auto's tegen, ik kreeg een dikke duim!

Maar achteraf gezien, als daar een of meerdere fietsers ten val waren gekomen, had ik wel een dik probleem gehad, en niet geheel onterecht, eigen rechtertje spelen is niet goed.
 
Soortgelijks heb ik ook wel eens gehad ja. Was ook zo'n groep die over de hele breedte van de weg reed. De achterste keek om en zag dat er verkeer achter zat, er was ruimte genoeg om aan de kant te gaan, maar toch stug over de hele breedte blijven rijden. Dat eindigde ook niet met een heel vriendelijk gesprek. Er zijn gerust ook genoeg die zich aan de regels houden, maar ook daar verpesten de kwade het voor de goede.
 
Oh god, de bekende wielrenner groepen... een internationale irritatie op de wegen.
 
Oh god, de bekende wielrenner groepen... een internationale irritatie op de wegen.

Zelf voormalig wielrenner en mountainbiker (en diverse buitensporten), maar heb het idee dat men ook in deze groepen verhuftert (niet alleen op de fiets).
Ik vergelijk de fietsers/mtb-ers met motorrijders ,wij hebben zgn. een aversie tegen deze groep en autorijders hebben dit tegen ons op de gemotoriseerde 2-wielers.
Wij willen de ruimte, de fietser wil ruimte, geef elkaar gewoon de ruimte!
 
Het niet willen delen van de ruimte en de attitude. Dat zijn de grote irritaties. Niemand heeft een probleem met het feit dat je de weg gebruikt (in je eentje, of als groep) maar houd een beetje rekening met elkaar. Da's alles.

Ik blijf stoïcijns tegenover iedereen op de weg totdat iemand iets raars / gevaarlijks / asociaal doet. Dan blijf ik ver bij hem weg of ik haal hem juist in zodat ik er niet achter vast zit.

Het recht in eigen handen nemen, wild gebaren in frustratie, verhaal komen halen enz enz. Schiet je niets mee op en doe ik niet aan.

Eenmaal in de sportschool sla ik de energie er wel uit op de bokszak :)
 
Misschien kan ik hier nog is een klap opgeven.

Vriendin werkt op IC midden tussen de corona patiënten en stond vannacht lichamen in lijkzakken te schuiven.
Ik vroeg haar vandaag; Wat vind je er van dat er mensen nog motorrijden voor de lol?

Ze zei "Ik heb liever dat ze motorrijden dan dat ze met bosjes gaan wielrennen, met motorrijden hou je je aan de regels en zolang je het niet in grote groepen doet of op elkaars lip staat zie ik geen probleem. Maar met crossen of racen breng je jezelf onnodig in gevaar dus dat kunnen ze beter even laten."

Gelijk maar weer op de motor gesprongen, zoals je misschien al vermoedde :]})

Ze gaat zeker nooit mee?........ O-)
 
Gister reed ik nog achter een groep van een stuk of 8 wielrenners. Was op een weg zonder apart fietspad, dus ze reden gewoon op de rijbaan. Ze liepen in op een andere fietser, een oudere man die netjes aan de rechterkant fietste. Ik blijf er even achter, want ik dacht ze zullen wel met een ruime marge (dus 1,5meter) om die man heen slingeren, dus het is niet handig als ik net op dat moment het hele spul voorbij ga. Maar nee hoor, 8 man sterk gaat op nog geen halve meter langs die fietser. Dan denk ik joh, als je als zo dom bent om met 8 man bij elkaar te rijden is dat je eigen stommiteit, maar geef dan in ieder geval anderen de ruimte!

Ja, fietsen ze bij jullie nog in groepen?

Ik zit op een punt waar er redelijk wat voorbij gefietst komen op een dag, maar groepjes heb ik toch al even niet meer gezien.
Heel veel alleen, of hooguit met z'n twee-en.
 
Die Apaches blijven toch niet in de stroomkabels vliegen?
Ze zullen inmiddels wel geleerd hebben.
Ze hebben vorig jaar goed geoefend met laag vliegen...


CHOPPIE.jpg



chop2.jpg




chop.jpg




chop5.jpg
 
Je doet net of het standaard is dat wielrenners zich misdragen en motorrijders zich altijd aan de regels houden, terwijl jij net zo goed als ik weet dat dit niet (altijd) waar is...
Ze bedoelt aan de regels die er zijn m.b.t. afstand houden e.d.
 
Dat is een goede vraag idd. Dat gaat natuurlijk alleen als je bureau werk doet, maar die vraag wordt hier onder de mensen nu veel gesteld, die dat nu ineens thuis werken, kunnen die dat niet gewoon blijven doen? Dan is het in de toekomst altijd rustiger op de baan.

Thuiswerken voor een dag in de week wil ik er wel inhouden, meer ook niet.
Overleg met collega’s met een tekening op tafel gaat wel een stuk beter dan via de telefoon en met de tekening op een beeldscherm.
Voor het werk buiten in uitvoering moeten we sowieso op pad, vanuit huis gaat dat wat lastig.
 
Dat is een goede vraag idd. Dat gaat natuurlijk alleen als je bureau werk doet, maar die vraag wordt hier onder de mensen nu veel gesteld, die dat nu ineens thuis werken, kunnen die dat niet gewoon blijven doen? Dan is het in de toekomst altijd rustiger op de baan.

wij mochten dat voorheen nooit. Nu met uitzondering 2 dagen in de week.
Misschien dat het bij ons nu wel zo blijft. Maar meer dan 1 dag in de week hoeft van mij ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan