Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
Ik rij eigenlijk alleen pretkilometers met mijn motor. Maar nu met deze corona crisis voel ik me daar en beetje schuldig over.
Hoe denken de collega motorrijders hier erover??
Er wordt aangeraden om niet van huis te gaan als dat niet strikt noodzakelijk is, maar van de andere kant denk ik dat je er niemand mee kunt besmetten.
Het is nu zo'n mooi weer. Ik hoef niet voor mijn werk van huis af. (doe thuiswerken)
Graag jullie reacties.
 
Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik gewoon even NIET ga rijden, en ik heb er best zin in want schitterend weer, maar het advies is BLIJF THUIS.

En dat is helemaal geen slecht advies. En dat betekent weer dat de meeste mensen die je tegenkomt, terwijl ze plezierkilometers aan het maken zijn, niet de mensen zijn waar ik mee geassocieerd wil worden. Geduld, we kunnen straks wel weer rijden, niet alles hoeft altijd direct nu.

Ik ben over het algemeen een eigenwijze klootzak, en ik bepaal zelf wel wat ik doe. En ik bepaal dus ook dat ik nu gewoon even iets meer 'slik' ... Vandaag moest ik echt even naar de supermarkt, ik gebruik nooit een karretje of mandje maar altijd alleen mijn big shopper. Bij de ingang stond in grote rode letters 'winkelwagentje verplicht' ... wel gadver, ik wil dus eigenlijk dat wagentje niet aanraken want mijn tas is schoner. Maar dit is niet het moment om je ego de baas te laten zijn. Ik heb sowieso handschoentjes aan dus ik kan dat wagentje dan wel een keer nemen; ik wil nu geen discussie uitlokken met een toch al overbelaste supermarktmedewerker.

Ik heb wel gevraagd waarom, het blijkt dat ze de mandjes uit de roulatie hebben genomen omdat ze die niet goed genoeg schoon konden houden. Toen ik vroeg of ze er mee akkoord gingen dat ik mijn tas gebruikte ipv een wagentje was het antwoord dat ze één lijn wilde trekken. Een argument waar ik normaal ongevoelig voor ben maar wat ik nu gewoon neem.

Het gaat niet om mij, het gaat om ons allemaal. Je mag best rijden hoor, maar misschien zou je het ook kunnen uitstellen ... kun je je voorstellen wat het straks een feest is om weer op te stappen?
 
Mijn TRX is nog geschorst. Meestal tot ongeveer 1 april. Maar als de regels net als Belgie gaan worden dan haal ik hem voor niets uit de schorsing. Ik wacht dus nog even af...

De andere rijdt niet goed genoeg, dus die eerst maar eens betrouwbaar krijgen. Dan ga ik daar denk ik wel korte rondjes op rijden.
Verder is het toch nog best koud en kun je nergens ff wat gaan eten/drinken.
 
Ik heb wel gevraagd waarom

Van wat ik erover hoorde op de radio heeft het niets met schone of vuile mandjes te maken, maar bieden karretjes een mooi instrument om het max aantal mensen te waarborgen (1 per 10m2 vloeroppervlak). Maw: winkel met 500m2 oppervlak, 50 karretjes en max 1 persoon per karretje. Persoon 51 wacht totdat eerste karretje weer terugkomt, enz.
 
Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik gewoon even NIET ga rijden want het advies is BLIJF THUIS.

En dat is helemaal geen slecht advies. En dat betekent weer dat de meeste mensen die je tegenkomt, niet de mensen zijn waar ik mee geassocieerd wil worden. Geduld, we kunnen straks wel weer rijden, niet alles hoeft altijd direct nu.
toegegeven: ik kon het de afgelopen dagen niet laten, gezien het weer, en de overdaad aan vrije tijd op t moment.
en dat heeft niks met het nu moeten te maken, maar meer met dat de verleiding met dit mooie weer na al dat binnen zitten gewoon veel groter
is dan normaal.
naast dat het fijn is om te doen, is het voor velen (me incluis) een uitlaatklep.
of je er mee geassocieerd wil worden is een tweede....
an sich kan het rijden wel, omdat je niet bij andere mensen in de buurt komt (lees binnen anderhalve meter, geen handcontact etc.).
solo, en op rustige tijden/wegen is het prima te doen zonder risico voor anderen en jezelf v.w.b. besmetting.

maar eerlijk is eerlijk: risico blijft wel dat we kwetsbaar zijn in het verkeer.
als t dan fout gaat, gaat t vaak ook goed fout en juist DAT willen ze op de IC's niet.

dus een ritje zo nu en dan moet wel kunnen, maar echte tourritten komen na Corona wel weer...
 
Van wat ik erover hoorde op de radio heeft het niets met schone of vuile mandjes te maken, maar bieden karretjes een mooi instrument om het max aantal mensen te waarborgen (1 per 10m2 vloeroppervlak). Maw: winkel met 500m2 oppervlak, 50 karretjes en max 1 persoon per karretje. Persoon 51 wacht totdat eerste karretje weer terugkomt, enz.
Ah, ik volg het nieuws niet, maar dat klinkt ook wel plausibel. Ik stelde mijn vraag aan het kassameisje en ik zag haar al ongemakkelijk worden toen ik voorstelde om dan mijn tas i.p.v. een karretje te gebruiken, mijn punt is dan ook voornamelijk dat ik probeer solidair te zijn in mijn doen en laten. Normaal rij ik in mijn t-shirtje 160 km/h en interesseert het me geen reet wat iemand daar van vindt. Nu doe je als individu effe een stapje terug voor het collectief. Want wij westerse individuen begrijpen helemaal niet zo goed dat we voor onze westerse levensstijl en al die luxe voor de volle 100% afhankelijk zijn van het collectief. Alleen zijn we niets.


toegegeven: ik kon het de afgelopen dagen niet laten, gezien het weer, en de overdaad aan vrije tijd op t moment.
en dat heeft niks met het nu moeten te maken, maar meer met dat de verleiding met dit mooie weer na al dat binnen zitten gewoon veel groter
is dan normaal.
naast dat het fijn is om te doen, is het voor velen (me incluis) een uitlaatklep.
of je er mee geassocieerd wil worden is een tweede....
an sich kan het rijden wel, omdat je niet bij andere mensen in de buurt komt (lees binnen anderhalve meter, geen handcontact etc.).
solo, en op rustige tijden/wegen is het prima te doen zonder risico voor anderen en jezelf v.w.b. besmetting.

maar eerlijk is eerlijk: risico blijft wel dat we kwetsbaar zijn in het verkeer.
als t dan fout gaat, gaat t vaak ook goed fout en juist DAT willen ze op de IC's niet.


dus een ritje zo nu en dan moet wel kunnen, maar echte tourritten komen na Corona wel weer...
Ik ben ook geen heilig boontje en zal binnenkort vast wel weer een stukje omrijden zonder dat het echt noodzakelijk is. (Ik heb onlangs mijn auto weggedaan dus ben nu voornamelijk afhankelijk van de motor) Die kwetsbaarheid die jij terecht noemt is nu voor mij ook een belangrijk gegeven; ik ben echt niet bang voor een glijpartijtje en een beetje pijn, maar ik wil geen kostbare bronnen aan anderen onttrekken terwijl ik dat had kunnen voorkomen.
 
Tjonge Tjonge. Ik rij dus nog vrijwel dagelijks. Natuurlijk kan ons iets overkomen, anderzijds rij ik al 30 jaar zonder ooit een ziekenhuis bezocht te hebben na een motorongeval. Wel bezocht ik vaak het ziekenhuis, want ik werkte er :+ en ik reed veel tot sommige jaren wel 55 k km per jaar op de motor. Ik fiets ook en ik doe andere sporten, anders wordt ik knetter en mijn lief al helemaal. Dus we rijden samen en bijna iedere dag. Het voordeel van motorrijden is dat je inde helm zit en niemand hoeft tegen te komen. Ik blijf uit de buurt van anderen en bezoek geen winkels zo mogelijk. Ik vind echt dat het niet overdreven moet worden allemaal en ik hoor inmiddels tot de risicogroep qua leeftijd maar gelukkig zonder onderliggend lijden tot nu toe. Dus de ene dag op de motor, de volgende dag lopen, dan weer een dag fietsen enz. Het is jammer dat het nog te koud is om te duiken want mijn droogpak is lek.
En jullie mogen er wat van vinden en er tegen zijn, maar dat is dan maar zo.
 
m.a.w: gewoon GAS erop!! :Y
:^
Tjonge Tjonge. Ik rij dus nog vrijwel dagelijks. Het voordeel van motorrijden is dat je inde helm zit en niemand hoeft tegen te komen. Ik blijf uit de buurt van anderen en bezoek geen winkels zo mogelijk. Ik vind echt dat het niet overdreven moet worden allemaal en ik hoor inmiddels tot de risicogroep qua leeftijd maar gelukkig zonder onderliggend lijden tot nu toe.
En jullie mogen er wat van vinden en er tegen zijn, maar dat is dan maar zo.
:^
 
Ik snap dat we kwetsbaar zijn in het verkeer, ook snap ik dat we IC niet verder moeten belasten. Maar om te zeggen, ik laat de motor staan gaat me iets te ver. Ik heb geen plannen om in een ziekenhuis, laat staan op een IC terecht terecht te komen. Gewoon normaal deel nemen aan het verkeer en geen achterlijke dingen doen zoals wheelies en zo. Ik verwacht volgende week 2 a 3x met de motor naar m'n werk gaan. 230 KM per dag. Ik voel me daar niet schuldig over, steker nog, ik rij met een big smile op m'n gezicht.
 
Ik snap dat we kwetsbaar zijn in het verkeer, ook snap ik dat we IC niet verder moeten belasten. Maar om te zeggen, ik laat de motor staan gaat me iets te ver. Ik heb geen plannen om in een ziekenhuis, laat staan op een IC terecht terecht te komen. Gewoon normaal deel nemen aan het verkeer en geen achterlijke dingen doen zoals wheelies en zo. Ik verwacht volgende week 2 a 3x met de motor naar m'n werk gaan. 230 KM per dag. Ik voel me daar niet schuldig over, steker nog, ik rij met een big smile op m'n gezicht.
Ik zou het vetgedrukte deel hetzelfde doen.
Maarik denk verder dat het grootste deel van de mensen die in het ziekenhuis terecht komt ook geen plannen had om daar terecht te komen. O-)

Geniet van je ritten, veel mooi weer en veilige kilometers gewenst!
 
Ik vind het een beetje raar dat ik dus wel over de snelweg naar m’n werk mag rijden omdat ik dat voor een ander doe maar als ik in het weekend of een paadje wil tuffen voor me zelf moet ik me ineens schuldig gaan voelen? Als ik van het dak af flikker kom ik in dat zelfde ziekenhuis te liggen.
Van mij hoef je je niet schuldig te voelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan