Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

Ik pak als het ff kan de motor naar mijn werk. En elke kilometer heb ik pret, dus ja.
 
Wat ik zo interessant vind is dat er per jaar 30.000 mensen in Nederland sterven aan sigarettenrook. Elk jaar weer. Slechts een enkeling houdt het bezig. En ook een aardige: elk jaar sterven er 730.00 juist ja zevenhonderddertigduizend door muggenbeten. Dus lockdown tot alle muggen zijn uitgeroeid! Of niet? Dat is immers niet hier!
volgens mij is sterven aan sigaretten (kanker?) niet besmettelijk en mocht je toevallig toch tweedehands rook inademen, kan je altijd ervan weglopen. Ook is roken bijna overal verboden (café, restaurants, school, werk, openbare plekken,...) dus de kans dat je rook tegenkomt is al klein. Je zoekt gewoon een excuus om jezelf te rechtvaardigen om te gaan rijden, die is er echt momenteel niet.

Dit virus echter verspreidt zich zo snel dat het amper tegen te houden is. Het treft iedereen, jong en oud, dik en dun, wit en alles ertussen tot zwart, rijk of arm,... ga maar door en is vele malen agressiever dan een griepje of verkoudheid (waar het altijd mee onterecht vergeleken wordt). In Nederland hebben ze als laatste van Europa de kat uit de boom gekeken ermee en weer lekker koppig en tegendraads gedaan tot nu. Jullie euro begint eindelijk te vallen hoe ernstig het werkelijk is.

De vraag mbt motorrijden. Ja, het is schitterend weer om te rijden! Ideaal zelfs, maar blijf toch gewoon eens enkele weken binnen!!!! Het gaat niet over de verspreiding van virus maar over het verhoogde risico dat je in het ziekenhuis beland bij een valpartij. Overigens vind ik dat deze zelfde regel zou moeten gelden voor hobby fietsers.
 
Als de roker ook is binnen blijft 👍je kunt nergens naar buiten komen of er staat wel van dat volk te stinken.doe dat dan ook ff thuis binnen👍
Corona en de motor? ,zo af en toe een rondje ,wel veel minder als normaal
 
en mocht je toevallig toch tweedehands rook inademen, kan je altijd ervan weglopen
Toevallig? Het is soms haast niet te vermijden. Bij de ingang van het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk staat ook altijd volk te roken, lekker, daar móét je dus doorheen.
Ik meen dat meeroken schadelijker is dan zelf roken dus fijn is dat. :t
 
Nog steeds :? Dat lijkt me raar... hadden ze niet overal nietrokenzones ingesteld? Bij het ziekenhuis waar ik dagelijks langs fiets wel, nu staan de rokers onder de brug in plaats van bij de deur :Y
 
Ik heb een goede reden om maar gewoon thuis te blijven...


IMG-20200325-WA0000.jpg
 
ik weet niet hoe anderen werken...
heb hier nog steeds een e72 met de originele accu, die wel wat minder wordt nu
 
Liet een fototje zien, maakt zo iemand een beweging om dat beeld groter te maken...ik zeg: Nou denk het niet he *O* *O* *O* O-)
 
Nog steeds :? Dat lijkt me raar... hadden ze niet overal nietrokenzones ingesteld? Bij het ziekenhuis waar ik dagelijks langs fiets wel, nu staan de rokers onder de brug in plaats van bij de deur :Y
Ze staan niet recht voor de deur maar een paar meter verderop. Want voor de deur mag natuurlijk niet. Blijft een feit dat je door een walm van rook naar binnen/buiten gaat daar. Althans, vorige maand nog wel. ;)

Bij 't HvA gebouw naast het Amstelstation hetzelfde geintje. Voor de deur mag niet gerookt worden, mooie gele streep een stuk van de deur af waar rokers achter moeten blijven. 3x raden waar ze gaan staan... 8)7

Sociaal volkje hoor, rokers. :t
 
volgens mij is sterven aan sigaretten (kanker?) niet besmettelijk en mocht je toevallig toch tweedehands rook inademen, kan je altijd ervan weglopen. Ook is roken bijna overal verboden (café, restaurants, school, werk, openbare plekken,...) dus de kans dat je rook tegenkomt is al klein. Je zoekt gewoon een excuus om jezelf te rechtvaardigen om te gaan rijden, die is er echt momenteel niet.

Dit virus echter verspreidt zich zo snel dat het amper tegen te houden is. Het treft iedereen, jong en oud, dik en dun, wit en alles ertussen tot zwart, rijk of arm,... ga maar door en is vele malen agressiever dan een griepje of verkoudheid (waar het altijd mee onterecht vergeleken wordt). In Nederland hebben ze als laatste van Europa de kat uit de boom gekeken ermee en weer lekker koppig en tegendraads gedaan tot nu. Jullie euro begint eindelijk te vallen hoe ernstig het werkelijk is.

De vraag mbt motorrijden. Ja, het is schitterend weer om te rijden! Ideaal zelfs, maar blijf toch gewoon eens enkele weken binnen!!!! Het gaat niet over de verspreiding van virus maar over het verhoogde risico dat je in het ziekenhuis beland bij een valpartij. Overigens vind ik dat deze zelfde regel zou moeten gelden voor hobby fietsers.

En als ik achter iemand rij die aan het roken is in de auto, moet ik dan maar een andere route pakken? Dat is niet handig op weg naar het werk...
 
Nederland is een land van ongekende vrijheid, het mooiste land ter wereld... Ook nu wil Nederland zijn burgers geen vrijheid ontnemen... Die vrijheid heeft vele, vele levens gekost, gaat nog meer kosten dan de Corona ooit kan veroorzaken. Die vrijheid moeten we op een gouden voetstuk houden... Rij als je rijden wilt, blijf thuis als je thuis blijven wilt maar zorg dat die vrijheid niet beperkt wordt. Gebruik je gezonde verstand en dat hebben we (op Alberto Stegeman 🔫 -Stegmann- na).Een Nederlander gaat niet onder een rood/wit lintje door... Voor hen die gaan rijden: Goeie rit. Voor hen die thuisblijven: Goeie zit
 
Hier bij ons in België is momenteel recreatief motorrijden verboden. Op zich kan ik me vinden daarin, het is noodzakelijk om verregaande maatregelen te nemen en iedereen ondervindt nadeel van de genomen maatregelen.

Alleen vind ik de huidige situatie ontzettende onzin. Wat het virus betreft, daar zijn we het allemaal over eens, maak je geen enkel risico door te gaan motorrijden. Je gaat ook niemand besmetten.

Maar wat dan als je op de IC terecht komt? Wel, dat vind ik een zeer goed argument. Dat moeten we nu vermijden en daarvoor alle maatregelen nemen. Maar dat doe je niet door recreatief motorrijden te verbieden, maar wielrennen, mountainbiken en andere sporten aan te moedigen. Want ook die hebben een 'hoog' risico om na een val of overtraining op spoed terecht te komen. Daar word ik dus kwaad van. Ik wil gerust maatregelen naleven als ze voor iedereen gelden.

Ik doe dus elke avond een ritje in de buurt.
 
Maar wat dan als je op de IC terecht komt? Wel, dat vind ik een zeer goed argument. Dat moeten we nu vermijden en daarvoor alle maatregelen nemen. Maar dat doe je niet door recreatief motorrijden te verbieden, maar wielrennen, mountainbiken en andere sporten aan te moedigen. Want ook die hebben een 'hoog' risico om na een val of overtraining op spoed terecht te komen. Daar word ik dus kwaad van. Ik wil gerust maatregelen naleven als ze voor iedereen gelden.

Ik doe dus elke avond een ritje in de buurt.

Het advies is ook aan wielrenners en zeker aan mountainbikers om geen risico routes te rijden.
 
Of wat te denken van auto's! In verhouding gebeuren er véél meer ongelukken waar auto's bij betrokken zijn, dan ongelukken met motoren. :o
Alleen bij de huidige auto's staan de slachtoffers vaak al naast het voertuig te wachten.
De voertuigen zijn al zo'n stuk veiliger waardoor zwaar lichamelijk letsel vaak een stuk minder is tegenwoordig (uitzonderingen daargelaten)
Bij een ongeval met een motorrijder komt er bijna altijd een ambu of zelfs traumaheli.
Die ambulances en heli's zijn momenteel hard aan het werk om slachtoffers te vervoeren door heel Nederland.
Daarnaast lig men na een valpartij met de fiets of een klusongeluk vaak niet langere periode in een ziekenhuis...
 
Ik werk nu volledig vanuit huis. Na een week opgesloten te hebben gezeten op m'n thuiskantoortje ben ik wel even toe aan iets anders. Motorrijden is nu juist nog iets waarvan ik zeg, dat kan je doen zonder al te veel risico. Zelf eten en drinken mee en lekker een stukje rijden in het weekend.

Ik weet dat er altijd iets kan gebeuren, maar ik rij voornamelijk op rustige 60 en 80 wegen, en altijd lekker op 't gemak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan