Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

Zeker wel van gehoord, de buurman zit op de trauma heli en die noemt het ook zo. verders niks mee bedoeld.
Ps: ik blijf mooi rijden, niemand die daar last van heeft.Het normale leven gaat ook gewoon door.
 
Ik voel mijzelf ook bezwaard om op de motor te stappen en een plezier rondje te rijden.
Nadat ik 2 weken geleden op zondag uit Oostentijk ben terug gekomen ben ik nog geen minuut buiten geweest.
Ik vraag me dan ook echt af ben ik nou zo braaf, anderen zo aso of denk ik er gewoon te moeilijk over?
Ik ben van plan dit weekend gewoon een klein ommetje te maken..
 
Het verbaasd me dat mensen niet weten dat het inderdaad zo word genoemd in de ziekenhuizen als het motor seizoen begint .

Ik heb het in Nederland ook nog nooit gehoord. Wel in de VS, waar "motor cycles" ook vaak "donor cycles" worden genoemd in de medische wereld. En dan vooral in de staten waar geen helmplicht geldt. Zonder helm is vaak een eenvoudig ongeluk al fataal en dan komt er een perfect lichaam het ziekenhuis ingereden waar alles nog op en aan zit.
 
Na het thuiswerken nog even een stukje over de dijk gereden.

IMG_20200325_190801C.jpg


En het enige waar ik mij voor verontschuldig is de kwaliteit van de telefoon-foto; accu van de cam was stuk.
 
Ik heb het in Nederland ook nog nooit gehoord. Wel in de VS, waar "motor cycles" ook vaak "donor cycles" worden genoemd in de medische wereld. En dan vooral in de staten waar geen helmplicht geldt. Zonder helm is vaak een eenvoudig ongeluk al fataal en dan komt er een perfect lichaam het ziekenhuis ingereden waar alles nog op en aan zit.
Ik denk dat het lichaam van een Amerikaanse "biker" eerder "not so perfect" is.:+
 
Ow het is geen recht is ook geen denkwijze Het is gezond verstand wat sommige mensen voor hun eigengemak graag willen vergeten.
 
Hier in België wordt er stevig gecontroleerd door de politie. Ik doe dus enkel essentiële kms met de motor; naar het werk (attest op zak), boodschappen en tanken. Het is niet veel, maar het is iets..
 
Alle heilige boontjes en Belgen die nu boos doen naar iedereen die aangeeft nog wel te gaan rijden, blijven jullie nu binnen zitten op de bank?
Echt binnen?
Gaan jullie niet meer naar buiten? Onnodig risico tenslotte.
En als je binnen blijft, ga je dan ook niet klussen? Want bij klussen gebeuren de meeste ongelukken binnenshuis.
Ook niet om boodschappen te doen (groot extra risico tov laten bezorgen)?
Ook niet om een ommetje te wandelen (groot extra risico ivm veel meer bestelbusjes op de weg ivm met meer bezorgen)?
Ook niet om een stukje te fietsen (zie argument van wandelen, sowieso is fietsen gevaarlijk)?
Ook niet om de hond uit te laten (een andere hond zal je bijten, moet je toch naar de IC....)

Logisch na blijven denken is ook een kunst. Motorrijden op een verstandige manier is net zo veilig als alle bovenstaande genoemde activiteiten. Op boodschappen doen na, dat is wat besmetting en verspreiding betreft, vele malen gevaarlijker.

Echt een reactie van hoog niveau merk ik, lang over moeten nadenken?
Bij klussen heb ik het zelf in de hand of het mis gaat, goed gereedschap, goede trap en geen risico nemen scheelt al een hoop.
Ik wandel iedere middag tussen de middag een rondje, netjes over de stoep hier in de wijk om toch frisse lucht te krijgen en beweging nu ik thuis zit.
Pak de fiets aan het einde van de dag, laat wel de racefiets en mountainbike staan aangezien ik daar meer risico mee loop.
Hondenbeet en IC??

Motorrijden op een verstandige manier is altijd goed, alleen bij meer dan 90% van de motorongevallen waar ik bij ben geweest of van vrienden/familie was het de tegenpartij die ze het ziekenhuis in heeft gereden.......
 
Zeker wel van gehoord, de buurman zit op de trauma heli en die noemt het ook zo. verders niks mee bedoeld.
Ps: ik blijf mooi rijden, niemand die daar last van heeft.Het normale leven gaat ook gewoon door.
Bij heel veel HVL staan motorrijders bekend als orgaandonoren.
Gelukkig kunnen ze de hersenen niet gebruiken, anders zou ik met echt zorgen maken.........
 
Zal ik het woord ziekenhuisschaamte maar introduceren dan?-O-

Pret kilometers worden nog wel gemaakt, mocht er iets gebeuren en ik in het ziekenhuis beland en er zijn geen bedden meer dan opereren ze me maar op de gang naast de snoepautomaat, mensen die anderen aso noemen omdat die iets anders doen dan dat ze zelf doen zijn geen knip voor de neus waard.

Neem gewoon je eigen afweging maar projecteer je "ja maar als als als" verhalen niet op uwe medemensch, al zal dat wel horen bij elkaar constant de maat nemen tegenwoordig.
 
<knip>
Neem gewoon je eigen afweging maar projecteer je "ja maar als als als" verhalen niet op uwe medemensch, al zal dat wel horen bij elkaar constant de maat nemen tegenwoordig.


Elkaar de maat nemen lijkt inderdaad een tendens. Maar niet het idee van dit topic, gelukkig niet, volgens mij.

Ik heb zelf ook al één en ander gezegd in dit topic, over terughoudendheid enzo, maar ik moet vandaag toch echt even de deur uit ... hmmm, en ik heb toch zo'n zin om effe lekker op de motor te zitten! Ben wel benieuwd of het leuk is, want ik hou zelf juist zo van het chaotische stadsverkeer.

Als ik het allemaal overleef laat ik wel weer van me horen! *D
 
Zal ik het woord ziekenhuisschaamte maar introduceren dan?-O-

Pret kilometers worden nog wel gemaakt, mocht er iets gebeuren en ik in het ziekenhuis beland en er zijn geen bedden meer dan opereren ze me maar op de gang naast de snoepautomaat, mensen die anderen aso noemen omdat die iets anders doen dan dat ze zelf doen zijn geen knip voor de neus waard.

Neem gewoon je eigen afweging maar projecteer je "ja maar als als als" verhalen niet op uwe medemensch, al zal dat wel horen bij elkaar constant de maat nemen tegenwoordig.

Mogen wij je ook laten liggen onder een auto of moeten wij wel met 6 man uitrukken, hutje mutje in de tankautospuit? Terwijl we eigenlijk niet bij elkaar mogen komen, aangepaste regels hebben bij reanimaties? Je komt niet door de kabouters in het ziekenhuis. Daar zijn meerdere HVL voor nodig en een ambulance of traumeheli die momenteel allemaal druk zijn met vervoeren van patiënten door heel Nederland.
 
Mogen wij je ook laten liggen onder een auto of moeten wij wel met 6 man uitrukken, hutje mutje in de tankautospuit? Terwijl we eigenlijk niet bij elkaar mogen komen, aangepaste regels hebben bij reanimaties? Je komt niet door de kabouters in het ziekenhuis. Daar zijn meerdere HVL voor nodig en een ambulance of traumeheli die momenteel allemaal druk zijn met vervoeren van patiënten door heel Nederland.
Ruuuustig Diver, ruuustig ... ;)
 
Mogen wij je ook laten liggen onder een auto of moeten wij wel met 6 man uitrukken, hutje mutje in de tankautospuit? Terwijl we eigenlijk niet bij elkaar mogen komen, aangepaste regels hebben bij reanimaties? Je komt niet door de kabouters in het ziekenhuis. Daar zijn meerdere HVL voor nodig en een ambulance of traumeheli die momenteel allemaal druk zijn met vervoeren van patiënten door heel Nederland.
Gelukkig rijden er amper auto's nu:+
 
Echt een reactie van hoog niveau merk ik, lang over moeten nadenken?
Bij klussen heb ik het zelf in de hand of het mis gaat, goed gereedschap, goede trap en geen risico nemen scheelt al een hoop.
Ik wandel iedere middag tussen de middag een rondje, netjes over de stoep hier in de wijk om toch frisse lucht te krijgen en beweging nu ik thuis zit.
Pak de fiets aan het einde van de dag, laat wel de racefiets en mountainbike staan aangezien ik daar meer risico mee loop.
Hondenbeet en IC??

Motorrijden op een verstandige manier is altijd goed, alleen bij meer dan 90% van de motorongevallen waar ik bij ben geweest of van vrienden/familie was het de tegenpartij die ze het ziekenhuis in heeft gereden.......
Kijk, voor het eerst iemand die reactie geeft, en ook nog serieus blijft.
Ik heb respect voor jouw keuze, heb je dat ook voor de mijne?
 
Beetje kortzichtig om gelijk te zeggen ‘waarom je nog rijd’. Het boeit niet hoe je rijd. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, ookal rijd je 50 jaar, of ze nu eenzijdig zijn of niet. Dit heet ‘aan een ander denken’, en heeft werkelijk waar ook maar 0,0 te maken met hoe er gereden wordt.

Inderdaad ongelukken kunnen altijd gebeuren, in huis te voet, in de de winkel, met de fiets enz enz , zie het grotere risico bij motorrijden niet zo, maar dat zal mijn tekortkoming den wel zijn.
 
Kijk, voor het eerst iemand die reactie geeft, en ook nog serieus blijft.
Ik heb respect voor jouw keuze, heb je dat ook voor de mijne?
Ik heb respect voor iedereen, Ik krijg ook de kriebels met dit lekkere weer.
Snap het heel goed als mensen toch opstappen, vind het niet verstandig maar dat is wat anders.
 
Mogen wij je ook laten liggen onder een auto of moeten wij wel met 6 man uitrukken, hutje mutje in de tankautospuit? Terwijl we eigenlijk niet bij elkaar mogen komen, aangepaste regels hebben bij reanimaties? Je komt niet door de kabouters in het ziekenhuis. Daar zijn meerdere HVL voor nodig en een ambulance of traumeheli die momenteel allemaal druk zijn met vervoeren van patiënten door heel Nederland.

Rustig rustig, je maakt je zo druk je word waarschijnlijk eerder door kabouters naar t ziekenhuis gereden dan ik..

Zoals ik al zei, als ik val, als ik dan gewond ben, als ik dan zo gewond ben dat ik naar het ziekenhuis moet etc etc..

Vind het wel vreemd dat een hulpverlener begint met "mogen we je ook laten liggen" trouwens, maar dat zullen de emoties wel zijn.
Daarbij komt dat ik ook ww met motor doe af en toe dus vraag me eerst even of ik naar werk ging of het voor de fun was voordat je me laat liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan