Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

Tjongejonge, in dit land is het 'nieuwe normaal' van kracht. Zet je maar schap, we kunnen niets meer klein houden.


EDIT, sorry was al gepost.
 
Ik heb gisteren goed geknald ,in de eifel,wetende dat ze daar 25 maal meer IC capaciteit hebben als in nederland 🤗
In nederland alleen maar snelweg a 100 km/uur,ook leuk,ik had het gister bijna voor elkaar achterstevoren zittende,op de brommer te rijden😍
Tja,je moet toch wat 😏🧐🤔
 
Ze hebben speciaal voor ons een welkom-bord neergezet *O*

DSC00848C.jpg


En (nogmaals) begin deze week ook nieuw asfalt *O*

DSC00858C.jpg
 
Dat oude asfalt daar reed ook prima... (is dat stukje bij Schoonhoven toch?)
Het bord staat bij Schoonhoven en het nieuwe asfalt bij IJsselstein.
Het oude asfalt was trouwens nog prima, geen flauw idee waarom ze dit gedaan hebben. En gelukkig geen snelheids drempels erbij.

zet dat bord andersom / zet hem uit / ductape eroverheen ?
Dan herhaal ik mijn standpunt; op zonnige zondagen moet je sowieso weg blijven van de dijken.
Het is al jaren gewoon te druk. Heeft verder niets met corona te maken.
 
Ik kan er nog steeds niet over uit. Dat de Zuiderdijk wordt afgesloten okee, maar dan niet als reden opgeven dat voetgangers en fietsers geen afstand van 1.5 meter kunnen houden door de motoren. Wat een kutsmoes. De dijk is bijna vier meter breed en fietsers horen achter elkaar te rijden en voetgangens kunnen ook achter elkaar gaan lopen.

Ik heb er vorige week gereden en je ziet fietsers met z'n vieren naast elkaar rijden en hetzelfde met voetgangers, met z'n allen op een kluitje bij elkaar, ook als er ff geen ander verkeer is.

Je zou voor straf met 300 motoren door Oosterleek heen en weer moeten gaan rijden, wat natuurlijk onzin is, maar het komt zomaar bij je op.
Ik vrees dat de burgemeester die de beslissing neemt zwicht voor de grote bek van een paar bewoners van Oosterleek, te beginnen met dat schreeuwmokkel op dat filmpje.

Oosterleek grenst aan Wijdenes en begint bij de Zuiderdijk en Wijdenes begint vlakbij de N506 en vooral Oosterleek is een prachtig dorp waar je rustig rijdend echt van kunt genieten. Ik begrijp dat een stuk of wat actiegroepleden schijtziek wordt van motoren, maar deze motorrijder rijdt daar al bijna 60 jaar en wordt schijtziek van die actiegroep.
 
Ik rij eigenlijk alleen pretkilometers met mijn motor. Maar nu met deze corona crisis voel ik me daar en beetje schuldig over.
Hoe denken de collega motorrijders hier erover??
Er wordt aangeraden om niet van huis te gaan als dat niet strikt noodzakelijk is, maar van de andere kant denk ik dat je er niemand mee kunt besmetten.
Het is nu zo'n mooi weer. Ik hoef niet voor mijn werk van huis af. (doe thuiswerken)
Graag jullie reacties.


Ook ik werk thuis en mijn inkomen gaat onverminderd door, terwijl mijn uitgaven enorm gereduceerd zijn. Daarom heb ik een weekendje een Ducati V4S gehuurd en daarnaast mezelf leren wheelieen op beide motoren.

Met motorrijden kan je niemand besmetten en ik heb wel begrip voor het argument dat je bij een crash meer druk legt op het zorgsysteem, maar ik acht het risico niet groot genoeg om hierdoor niet te rijden.

Waarom ik dat risico niet groot acht: Ik rijd binnen mijn limieten

Mocht ik overigens wel crashen dan moet ik op de blaren zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan