Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

Ik lees hier zeer weinig tot niks over motorrijders waaronder mijzelf die zich irriteren aan al die insecten die onderweg tijdens het rijden zich te pletter vliegen tegen helm, hals en voorzijde motorjas.
Kennelijk hebben jullie er geen last van of nemen het voor lief.
Zelf rijd ik met een aantal verschillende helm keuzes afhankelijk van het weertype die dag.
Met name als ik de open helm op heb met zonnebril en mijn doorwaai-Jack aan heb die iets opengeritst is dan ervaar ik helaas veel insecten die tegen me aan of zelfs mijn Jack naar binnen vliegen om aldaar nog even te zitten klooien.
Waarschijnlijk het manco van rijden op een naked bike zullen de mensen zeggen die een tourmachine berijden met een groot windscherm ervoor.
Maar ik vind die insecten werkelijk een groot minpunt van het motorrijden tijdens de zomer.

Hahaha, en dan in de winter zeiken dat het te koud is zeker? Gewoon rijden en niet zeuren.
 
Oké mannen en helemaal duidelijk.
Jullie hebben er dus minder last van dan ik.
Daar ben ik blij om.
Wat dat zeuren en rijden in de winter betreft dat is absoluut niet aan de orde hoor.
Mij hoor je over de kou niet klagen want ben meer van de winter dan van de zomerperiode.
Ik kleed mij tijdens de winterritten goed aan en lij daar niks an.
Maar die schijtinsecten gedurende de zomerperiode heb ik echt een hekel aan.
Fijne dag allemaal.
 
Adres vooraf opzoeken van een huis daar... dat schrijf je op een envelop. Envelop in je binnenzak. Houden ze je staande, dan ben je bestemmingsverkeer, je moet even een briefje afleveren. :+ ligt het adres al achter je, dan ben je er per ongeluk voorbij gereden. Of je hebt 'm natuurlijk net gepost! Dan heb je ook geen envelop nodig. :P
79D496C7-5702-4549-8E5B-8E786B06D3F2.jpeg

Ik heb deze achterop en er een paar kranten erin. Komt er dan zo’n jankerd op me af aai ik ‘m met een in een krant gerolde pijp in z‘n nek en zeg dat ik dacht dat hij een abonnee was omdat hij als een idioot op me afkomt te zwaaien. Maar als hij gewoon weer opstaat met z’n bebloede kop ik geen aanklacht indien.

:]
 
Ik lees hier zeer weinig tot niks over motorrijders waaronder mijzelf die zich irriteren aan al die insecten die onderweg tijdens het rijden zich te pletter vliegen tegen helm, hals en voorzijde motorjas.
Kennelijk hebben jullie er geen last van of nemen het voor lief.
Zelf rijd ik met een aantal verschillende helm keuzes afhankelijk van het weertype die dag.
Met name als ik de open helm op heb met zonnebril en mijn doorwaai-Jack aan heb die iets opengeritst is dan ervaar ik helaas veel insecten die tegen me aan of zelfs mijn Jack naar binnen vliegen om aldaar nog even te zitten klooien.
Waarschijnlijk het manco van rijden op een naked bike zullen de mensen zeggen die een tourmachine berijden met een groot windscherm ervoor.
Maar ik vind die insecten werkelijk een groot minpunt van het motorrijden tijdens de zomer.
Voor mij weegt de totale rust op tegen de hoeveelheid beestjes, ik zat gisteren helemaal vol beestjes paté. Ik rij als het heet is met een open helm, bril en een Buff. Na thuiskomst veeg ik met een bakje lauw water en een doek zo de prut er af en zoals op de foto te zien is, is mijn motor naakter dan naked.

Nou was het gisteren ook wel extreem windstil, dan heb je er nu eenmaal meer last van.
 
Ik lees hier zeer weinig tot niks over motorrijders waaronder mijzelf die zich irriteren aan al die insecten die onderweg tijdens het rijden zich te pletter vliegen tegen helm, hals en voorzijde motorjas.
Kennelijk hebben jullie er geen last van of nemen het voor lief.
Zelf rijd ik met een aantal verschillende helm keuzes afhankelijk van het weertype die dag.
Met name als ik de open helm op heb met zonnebril en mijn doorwaai-Jack aan heb die iets opengeritst is dan ervaar ik helaas veel insecten die tegen me aan of zelfs mijn Jack naar binnen vliegen om aldaar nog even te zitten klooien.
Waarschijnlijk het manco van rijden op een naked bike zullen de mensen zeggen die een tourmachine berijden met een groot windscherm ervoor.
Maar ik vind die insecten werkelijk een groot minpunt van het motorrijden tijdens de zomer.
Zo als Wij altijd zeiden......je moet geen vlieg angst hebben op de motor. 😷😜
 
Ik lees hier zeer weinig tot niks over motorrijders waaronder mijzelf die zich irriteren aan al die insecten.
Onderweg tijdens het rijden vliegen zich te pletter tegen helm, hals en voorzijde motorjas.
Kennelijk hebben jullie er geen last van of nemen het voor lief.
Eigenlijk hebben we hier in NL (meestal) weinig te klagen over insecten.
Soms wel eens aan de rand van het IJsselmeer, dat je door hele wolken met vliegjes rijdt. Dat is wel effe minder!

Erger is het in Italië in de tijd dat de druiven rijp zijn.
Rijd je dan tussen de wijnranken dat stikt het van de wespen. Ja, en die krengen die steken best hard!!
Dat is vooral heel vervelend als ze een plekje hebben gevonden tussen je kraag. Een pijnlijke steek is dan verzekerd!!
En dan kan je er meestal helemaal niks tegen doen..................... :X

O ja, dit topic ging over rijden in de corana-crisis.
Gister de Blackbird weer 580km uitgelaten. Zo ongeveer heel Zeeland bekeken. (nou ja, vooral Walcheren en N+Z Beveland)
Op TV klachten dat mensen te dicht bijeen. In Zeeland (zover ik het gezien heb) bleef iedereen netjes uit elkaar,
Het was ook nergens heel erg druk!:t (en dat heb ik daar wel eens anders gezien)

Toch tijdens de rit nog 2 opmerkingen.
1. Bij Rotterdam voor de Harmsenbrug (afslag N57) was er ineens een file. Het bleek dat een duo met een KTM op een auto was geklapt.'(
Zag er niet goed uit bij 1 van de 2 opzittenden. Effe later gillende sirenes van de ambulance. De KTM was van voor flink omgebogen.
(nee, ik ben niks wezen helpen, want er stonden al vele mensen om het gebeuren heen)

2. Van insekten gister nauwelijks last gehad.
Vreemde is dat het laatste stuk in de Gelderse Vallei, dat er meer dan rest vd dag harde tikken van insekten op het vizier.
Bijna thuis en daarom niet erg.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren lekker gereden en morgen ook een ritje in de planning naar Polo Motorrad Kleve


Gisteren van Almelo > Zutphen > Goor > Denekamp > Losser > de Lutte > 't Stift > Borne > Zenderen > Almelo. Alles binnendoor.

+- 12:00 van huis vertrokken 22:30 thuis , paar keer gestopt onderweg. :]

img_20200521_144804_570-jpg.1503092

img_20200521_214738_956-jpg.1503192
 
heb vanochtend nog over de lekdijk gereden.
heb zelf van vliegjes geen last, en het was heeerlijk rustig :]
zag her en der wel wat borden van anti motor lui, maar heb het idee dat ze me niet eens langs hebben horen komen.
vanmiddag de vliegenlijkjes maar eens van de motor en pak af wassen... die zaten er nog op van eergisteren :$
 
Ik heb gisteren ook een heerlijk rondje gereden:

Van Swifterbant --> Dronten (tanken) --> Elburg --> 't Harde --> de Knobbel over naar Tongeren --> Gortel --> Vierhouten --> Elspeet --> Staverden --> Harderwijk --> Biddinghuizen --> Swifterbant.

Bij Elburg was het erg druk met dagjesmensen aan het water. Bij Gortel was het ook druk, zeker bij de ijskraam van Rozeboom. Verder heel veel fietsers, dus kalm aan gereden.
 
Dinsdag weer naar het werk op de Motor en ja dat zijn pret kilometers ;)

Kijken of we weer door oom Agent aan de kant gezet worden
 
Gewoon algemene controle niks meer en niks minder

Denk dat er een leerling met de motor agent mee op pad was


Maar geef toe wel raar om voor Jan LUL zomaar iemand aan de kant te zetten

Back on topic
 
Bij Elburg was het erg druk met dagjesmensen aan het water.
Was mij ook opgevallen inderdaad...
Ik wou een paar foto’s maken bij de jachthaven, maar heel snel weer omgedraai!
Verder vielen mij vooral de fietsers op die ondanks fietspaden aan beide kanten vd weg, allemaal te lui waren om over te steken en dus zo breed mogelijk tegen het verkeer in fietsten...
Iets met anderhalve meter was het toch?
 
Ik heb gister nog effe 280 Corona-km's gemaakt.
Vrijdag na de ochtend hele dag vrij. Daarom lekker een flink stuk (75km voor de Lekdijk-klagers) over de Lekdijk van Amerongen tot Krimpen ad Lek.
Pontje over richting Dordrecht naar het volgende pontje naar de Biesbosch. Heerlijk rustig overal!! :t

Na de Biesbosch naar Heusden gereden. Leuk stadje!
De horeca daar in het centrum was al flink druk voor de storm die 2e pinksterdag gaat komen.
Overal hekken en linten om de toestroom in de hand te gaan houden. ik wens ze succes, maar voor mij is het dan wegwezen!
Ik ga de Elfstedentocht in Friesland rijden.
Neem aan in FRL is het heel rustig, ook 2e pinksterdag! Mss juist wel dan omdat de officiële motor-Elfsteden-tocht is afgelast.
 
Neem aan in FRL is het heel rustig, ook 2e pinksterdag! Mss juist wel dan omdat de officiële motor-Elfsteden-tocht is afgelast.

Ik heb vandaag een stukkie Friesland meegepikt, was inderdaad op de weg erg rustig. Op het water erg druk en meerdere keren voor een open brug stil gestaan.
 
Klein rondje van 30km gereden, na het voltanken.

En de campings bij de boeren hier zitten goed vol, campers/caravans met uitgestalde inboedel incl. E-Bikes worden massaal tevoorschijn gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan