Rijden met bijrijder

jbt

MF veteraan
11 mrt 2009
3.577
1.964
Tilburg
Wanneer mijn dochter mee rijdt, is dat niet echt comfortabel.

Ik zit redelijk ver naar achteren op mijn zadel, om te voorkomen dat zij, bij remmen, van haar zadel afschuift en op mijn zadel terecht komt en ik met mijn ballen klem zit tussen de tank en mijn dochter (wat behalve oncomfortabel ook pijnlijk is...)
Bovendien moet ik bij remmen/gas los, mijn bovenbeen tegen de tank klemmen om zelf niet naar voren te schuiven.

Ik heb een antislipmatje op de duoseat en een beugel op de tank, maar het blijft behelpen.

Nu kan ik klittenband/dubbelzijdige tape gebruiken, maar dat vind ik ook zoiets :P

Hoe doen jullie dat?
 
rustige vloeiende rijstijl geprobeerd?

voor een sportmotor is wellicht zo'n beugel op de tankdop het beste waar ze zich aan kan vast houden
 
Mn vriendin pakt me om me middel bij accelereren en zet haar handen langs me heen op de tank bij het remmen, af en toe ook wel tegen mn rug aan omdat ik dit zelf wat fijner vind, gelukkig heb ik geen last van verschuiven op het zadel.

Heeft je dochter een kevlar jeans aan of leer?
ik merk dat als ik kevlar spijkerbroek aan heb dat ik wel meer ga glijden als dat ik mijn leren broek draag.


Edit: Spelvouten.. :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe oud is je dochter?
Als ze veel kan bewegen, zit ze dan wel veilig op de motor?

En met defensief rijden rem je toch ook niet zo hard?

Sommige motorfietsen zijn wat minder geschikt voor kleine mensen op de duo.
Vroeger was mijn R1100S totaal niet geschikt voor mijn vriendin, die stond doodsangsten uit door de grote tussenruimte van het zadel.

Ik heb zelf dit voor een kind:

full


En zou wel zoiets willen, is wat universeler als ze groter is.

full
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn dochter is 13 en 1.65 groot, dus ik denk niet dat ze nog vrijwillig in zo'n kinderstoeltje zal gaan zitten _O-
Een ruggensteun heeft geen zin, want ze schuift naar voren. Niet naar achteren.

Ze heeft een motorjeans, maar ook een leren broek.
Ze schuift op allebei naar voren bij remmen (of gas los bij bv 5000t/min).

De motor is natuurlijk nooit ontworpen voor een duo, net zoals de meeste supersports.
Ja het kan (er is een afneembaar zitje en voetsteunen) maar echt comfortabel voor de duo wordt het nooit.

Door de beugel op de tank kan ze zich vasthouden bij acceleratie en tegenhouden bij afremmen, zodat ik niet ook haar gewicht moet tegenhouden met mijn armen.

Het probleem is dus alleen dat ik naar achteren moet schuiven (en daar moet blijven zitten) om te voorkomen dat zij naar voren schuift.
Dus ik rij met gestrekte armen en duw mijn bovenbeen in de tank wat het rijden voor mij vermoeiend maakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan