Rijden met dit weer

Flame

MF veteraan
17 feb 2002
2.193
0
Schagen
Ik was net eventjes naar me ouders toe op de motor, en kom dan langs een paar wegen waar de kool campagne in volle gang is.
Ik ben dan absoluut geen held O-) en laat me gas los gaat met 30 a 40 km/h over het wegdek. En waar geen prut ligt rijd ik sowieso ook zeer rustig (natwegdek en hier en daar een plak prut) :) .

Nu is mijn vraag rijd iedereen nu in deze tijd een stuk voorzichtiger of ben ik de enigste die zich dan als een trutje voor beweegd :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een trutje :P

Gisteren moest ik een stuk door bos. Rijen weinig auto's daar, dus alleen maar nat blad op de weg. Ook niet boven de 50 uitgeweest en de bochten bijna lopend.

Op fatsoenlijk schoon wegdek rij ik als altijd.
 
denk dat oa de koolcampagne redelijk plaatselijk is :P

langedijk, noord/zuid scharwoude, warmenhuizen en dat soort plaatsjes...

die polderweggetjes zijn niet te doen als het zover is :(


(maar misschien in andere delen van nl ook koolcampagne hoor, weet ik niet :) )

maar met de storm van paar dagen terug zijn ook bijna alle blaadjes van de bomen.... op de weg :(
 
kool campgne??

schoolgaande kinder campagne, verkiesingscampagne, hulp aan 3 wereld campagne.

maar kool campagne :? :? :?
 
Pfffff, zelfs in Beverwijk kennen ze de koolcampagne |(

Maar zijn jullie nou trutje of niet ;)
 
nop geen trutje, denk dat rijden met o.a. regen in je kop zit, je kunt veel harder dan je denkt.
alleen met bladeren e.d. rij ik iets rustiger voor de rest gewoon gaan
 
Pfffff, zelfs in Beverwijk kennen ze de koolcampagne |(
Maar zijn jullie nou trutje of niet ;)
Koolcampagne ken ik niet, bietencampagne wel. Vermoed dat 't ongeveer net zo veel blubber, blad, en andere troep op de weg oplevert.

En, ja, ik rij in een laag blubber of bladeren echt aardig rustig.
(zwaai wel altijd vriendelijk naar de fietsers die voorbij komen ;) )
 
Nu is mijn vraag rijd iedereen nu in deze tijd een stuk voorzichtiger of ben ik de enigste die zich dan als een trutje voor beweegd :)

Trutje, neeeeee volgens mij gewoon verstandig ;) .
Ben het wel met Jasper eens, vaak zit het vooral tussen de oren. Doe wat je denkt dat kan en hou jezelf heel. Het wordt vanzelf weer zomer als duurt dat nog ..... lang.
 
denk dat oa de koolcampagne redelijk plaatselijk is :P

langedijk, noord/zuid scharwoude, warmenhuizen en dat soort plaatsjes...

die polderweggetjes zijn niet te doen als het zover is :(


(maar misschien in andere delen van nl ook koolcampagne hoor, weet ik niet :) )

maar met de storm van paar dagen terug zijn ook bijna alle blaadjes van de bomen.... op de weg :(


Het zijn niet alleen de binnen-weggetjes (die uberhaupt moet mijden om deze tijd) maar ook op de grotere wegen ligt overal een filmpje van bagger op.
Zelfs op de N9 alkmaar --> Den Helder op bepaalde stukken :( en dat komt niet alleen door boeren maar ook door bv. auto's en vrachtwagens, die op de binnen wegen hebben gereden en mee nemen de grotere wegen op.


En kool-campagne is een normaal woord wat in de dikke van dalen staat.
En dankzij dat woord heb jij in de winter een lekker bordje zuurkool. :)
 
Ik ben denk ik geen trutje maar een echte trut.
Ik doe gewoon kalm aan met slecht weer en rotzooi.
Heb in het verleden al genoeg schade gehad, inclusief aan mezelf en dat wil nu toch echt voorkomen. De motor is goed verzekerd en ik ook maar toch...
Loop al 5 jaar de deur plat bij ziekenhuizen in Nijmegen en Enschede omdat ze mijn schouder en enkel weer willen laten functioneren zoals het behoord.
Dus liever een trut dan een nog vastere klant bij het ziekenhuis worden.
 
Ken ook alleen de bietencampagne en de aardappelcampagne hier in de buurt, maar idd veel modder enzo op de weg, en te hoog beladen auto's dus vliegende aardappels enzo...
(gelukkig nooit 1 geraakt.)
 
nop geen trutje, denk dat rijden met o.a. regen in je kop zit, je kunt veel harder dan je denkt.
alleen met bladeren e.d. rij ik iets rustiger voor de rest gewoon gaan

In de regen kun je idd nog heel veel.
Alleen oppassen met stukken wegdek waar normaal geen verkeer komt, die zijn echt glad (van de troep die je niet ziet).

Maar ik rij ook echt wel wat rustiger dan normaal.
 
Hier in IJmuiden hebben ze alleen de vissen campagne. Deze is het hele jaar door. Grote vachtwagens mety verse vis die voor het stoplicht staan te lekken. Het stinkt niet allen maar is ook nog eens spek-glad, of eigenlijk schub-glad.
Maar ja, met dit weer is het niet onverstandig wat rustiger aan te doen, doe ik ook. Ga alleen niet onzeker rijden, dan ga zeker niet met een goed gevoel de bocht in. Lekker ver vooruit kijken en gewoon doorrijden. Niet als een idioot. dat doen we wel weer als het droog is.
 
Ben ook wel een trutje hoor met dit weer :(
Vooral nu als er veel bladeren en modder op het wegdek ligt, maar mocht het droog zijn en redelijk begaanbaar dan rijdt ik toch wel hetzelfde als normaal.
 
doe nu ook lekker rustig in de bochten. heb dat weer gecompenseert door van de week eens een wheely te proberen. ging trouwens verrassend makkelijk. in zn 1 dan. nu alleen nog omhoog houden.
 
Met dit weer rijd ik ook erg rustig. Zeker als het wegdek nat is. En hier zijn ze druk bezig met de betuwelijn en andere zooi, dus af en toe is het per ongeluk driften :( .

Gisteren nog met m'n SV weggeweest. Er kwam een leuke bocht, dus voor het idee steek ik me knie uit en ga wat verzitten, ga de bocht ik, *beng* knie tegen het wegdek... Begreep er niks van. Zeker te veel op m'n Mille gereden, want daar lukte het dus echt niet mee, en nu met de SV makkelijk, en het is niet eens lekker weer!
 
Kool-campagne.. Bah Bah Bah. Het valt me wel op dat de boeren maar aan 1 kant van de weg rijden. En dus ook modder op 1 kant van de weg. ( schoonmaken bij de boerderie? ) Dan ga ik altijd een stukje spookrijden.

Was laatst een stukje op regioTV over regiocontrol die de boeren in de gaten hield. Een uur na het werk moet de weg redelijk schoon zijn gemaakt. Regiocontrol maakte een foto van het zaakje en waarschuwde de boer. Was het na een uur nog niet opgeruimd dan ging men direct door naar de polite met de foto. De eerste overtreding was €500 ofzo en daarna ging het STEIL omhoog.
 
Pas op bij industrieterrein De Wetering in Vleuten bij Utrecht. Bouwverkeer verspreid een laagje klei over het asfalt. Beetje regen er bij en het feest is compleet.
De auto voor mij zag het niet en maakte een 180 graden slip. Ik kon hem net ontwijken.
Thuisgekomen even de motor bekeken. Nou is het toch al geen glimmend geval maar <#$@&> wat een bagger. Ik heb ik nu ook een soort ratbike. Of dirtbike.
 
En wat ik dan nog mis is... de spruitencampagne (Gebied tussen Zoetermeer, Leiden en Alphen en zo). Erge daarvan is dat dat ook nog eens een keer verschrikkelijk MEURT!
 
Terug
Bovenaan Onderaan