Rijden met drie wielen, wat is nog motorrijden en wat niet?

Welke driewieler hoort thuis op MF?

  • alleen motor met zijspan

    Stemmen: 65 19,6%
  • alles op basis van een motorfiets

    Stemmen: 23 6,9%
  • alles waar A-rijbewijs voor nodig is

    Stemmen: 191 57,5%
  • alles waar een helm verplicht is

    Stemmen: 11 3,3%
  • doe niet zo flauw, iedereen welkom

    Stemmen: 42 12,7%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Ja denk, wordt ik hier als Reliant rijder ook al buitengesloten ?

Zorg er voor dat je je rijbewijs kwijt raakt en opnieuw weer moet halen, dan heb je een datumstempel van na 19 januari 2013 en moet je dus voor de Reliant dus je A halen. Volgens de meerderheid ben je dan pas weer welkom ;)

db
 
Was de Reliant vroeger niet alleen met A te besturen?
Dat was de auto waar je als motorrijder in mocht rijden, zonder B.
 
Ja denk, wordt ik hier als Reliant rijder ook al buitengesloten ?
Plaats eens een foto en een kort betoog waarom een Reliant beter op motor-forum thuis is dan op auto-forum. Ben oprecht benieuwd naar je argumentatie :)
 
Plaats eens een foto en een kort betoog waarom een Reliant beter op motor-forum thuis is dan op auto-forum. Ben oprecht benieuwd naar je argumentatie :)
Nou, ze schijnen heel gauw om te vallen. Dat is toch een echte motor- eigenschap.:t
 
Reliant beter kun je niet krijgen voor de arme motor rijder,
vroeger reed je motor om dat je geen geld voor een auto had enkeling daar gelaten
het is dus een auto , hoort niet op een motor forum. wel hebben we hier een aparte afdeling voor, off topic
Reliant altijd beter dan zo een 45 km auto,op de weg, en ook belasting vrij dus goed koop rijden,
 
Reliant beter kun je niet krijgen voor de arme motor rijder,
vroeger reed je motor om dat je geen geld voor een auto had enkeling daar gelaten
het is dus een auto , hoort niet op een motor forum. wel hebben we hier een aparte afdeling voor, off topic
Reliant altijd beter dan zo een 45 km auto,op de weg, en ook belasting vrij dus goed koop rijden,

Ja geweldig een Reliant}) ,
 
Plaats eens een foto en een kort betoog waarom een Reliant beter op motor-forum thuis is dan op auto-forum. Ben oprecht benieuwd naar je argumentatie :)

De Reliant is al van wat jaartjes geleden; destijds was het een voertuig van motorrijders die vaak om gezondheidsredenen niet meer op de motor konden rijden en bij gebrek aan B rijbewijs geen auto konden rijden.

Door de drie wielen mag de Reliant alleen met het A rijbewijs worden bestuurd.
De Reliant is dus géén auto, mensen die met een Reliant rijden zijn gewoon motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
Plaats eens een foto en een kort betoog waarom een Reliant beter op motor-forum thuis is dan op auto-forum. Ben oprecht benieuwd naar je argumentatie :)

Ik was niet helemaal serieus, maar :

Door de 3 wielen en ongunstige gewichtsverdeling moet je je lijnen gunstig uitkiezen, en de weg goed "lezen"
Als je er alleen in rijdt is er ook nog een wezenlijk verschil tussen een linker en rechter bocht.
Je bent ook wel aardig kwetsbaar.
Komt nog bij dat ze op lagere snelheden best rap zijn (40pk op 400 kilo)

Hierdoor is het (Voor mij) erg vergelijkbaar met motorrijden.
Doordat je zo actief met het rijden bezig bent.
Op het moment heb ik er geeneen die rijdt, anders neem ik graag iemand mee.
Meeste mensen vinden dat aardig spannend.

Foto's is mij te ingewikkeld, maar als je op YouTube reliant en "northcape" of Zwitserland in tik, komen onze avonturen naar boven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan