rijden met een kleine 2takt

Vind het altijd jammer te lezen dat velen zo neerbuigend doen over de kleine 2taktjes. De pk-gewichtsverhouding van zo'n klein 2taktje ding is immers veel beter dan die van een dichtgestopte grote 4cilinder(34pk)..Allemaal loos gewicht op weinig vermogen. Ok het líjkt wel heel wat zo'n 4 cilinder maar dat ís het eigelijk niet omdat hij is geknepen op 34pk... Áls ik kleine rijbewijs had, had ik ook zeker de mito gekozen, geen geknepen grote.
Topsnelheid is toch niet zo belangrijk? Iedereen kan hard rechtdoor, dat kun je een aap nog leren..;)
Nee hoor, liever (nog) geen dikke fiets voor mij. Wat moet ik met een blade of 600 oid als ik in de buurt niet >120km/u kom op de B wegen??Dan loopt zo'n 600 bekant stationair..De ZZR ging al 120 in z'n 2..Alleen maar extra gewicht en lompigheid. Brommer heb ik trouwes al LANG niet meer (13jr)..Tuurlijk heeft kleine 2t z'n nadelen. Die zijn ook al vaak en genoeg benoemd hier. De voordelen, de leuke kanten, hoor je, helaas, erg weinig.
En het extra onderhoud? Daar hou ik wel van. Ik rij Alfa, ben gewend te sleutelen, hoort bij de hobby!. ;)
Jammer dat het soms lijkt alsof je met minder dan 600cc 'niet meedoet' in het motorwereldje..

PS Betreft een mito met 14000km, 1999, krijgt nwe zuiger ed bij aankoop. 2e eigenaar, in nieuwstaat. Ik wou hem, motorisch ook ZEKER standaard houden! Inderdaad ivm betrouwbaarheid.:)
 
Weet ik, maar ik heb niks met 400jes. Met de FZR400 had ik ook niets dan problemen..
Zijn maar 4 motoren die ik écht leuk vind. 2 heb ik al gehad. Alleen de ouwe blade en mito niet.
Als ik wat anders koop dan die 4 gaat het zéker weer weg binnen 3 mnd, dan is de lol eraf..

Enneh, ik zou liefst ook de mito in 250cc hebben. Heb je net wat meer reserves en mogelijkheden. Of in 500cc mono uitvoering, maarja die maken ze niet..Helaas..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan