Rijden met een passagier..

Bij mijn eerste rijles ging de instructeur achter mee. Dat ging eigenlijk best goed ondanks dat het een flinke vent was van +-90kg? Als ik met mijn vriendin (50kg) achterop rijd, merk ik wel dat ik iets minder makkelijk stuur. Let er wel op dat je niet de eerste keer te veel gas geeft als je een vlotte motor hebt. Met een wheelie bij de stoplichten wegtrekken over een kruising heb ik ook al mee gemaakt... In m'n eentje komt hij nauwelijks omhoog op alleen het gas.
Thanx :)

vlotte motor...geen probleem '( nog niet })
 
Mijn vriendin die zelf ook bandit 600 rijd stapt ook op door eerst op het ene stepje te staan en dan opstappen. Kleine pootjes (van de vriendin), sportieve achterkant (van de motor).

Ik (80kg) rijd op een 1200 bandit en van mijn vriendin (80kg) is dan bijna niks te merken achterop, naast dat mijn motor veel stabieler in de bocht ligt.

Als we met zijn tweejen op haar 600 gaan rijden dan merk ik haar veeeeeeeelll meer achterop. Komt mede door het elastische frame van het oude type bandit en door de slappe voorvering van het oude type bandit en het lagere gewicht van de motor.
Ook bij bergaf terugschakelen is de motorrem van de 600 ineens minder effectief met zijn tweejen op de motor, er moet vaker bijgeremd worden. Bij de 1200 is de motorrem voeldoende.

Harde voorvering is echt een must voor een beetje ontspannen rijden.

Het is echt motor afhankelijk, en afhankelijk van het zadel wat erop zit, want als het duo-gedeelte erg schuin loopt krijg je de passagier eerder tegen je aan tijdens remmen, en dat moet je met de armen tegenhouden.

Vroeger op het 50cc brommertje genoeg gelachen, wat was dat dan primitief, daar voelde je alles bij buigen :P
 
Mn vriendin rijdt ook regelmatig mee, gaat prima. Alleen moet je met zo' SS er wel rekening meehouden dat je voorwiel wel heel snel de lucht in wil. Als ik een keer heel snel wil versnellen tik ik even op haar handen, ze houdt zich dan goed vast en dan gaan met die banaan. Goed meehangen is belangrijk en handen op de tank tijdens het remmen, maar is al gezegd.

Verder gewoon een keer een stukje oefenen. :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan