Rijden met een passagier..

Ik kán helaas nog niet anders dan achterop.. (ben 12 jaar.. :P ) en als ik mij mijn oom achterop de R1 zit en hij remt een keer flink, dan schuif je zo'n beetje over 'm heen.. :X
En bovendien; je krijgt last van je nek, je armen je benen. En dan laat ik toch liever gewoon mijn neefje bij zijn pa achterop en ik ook bij mn eigen pa.. op de blackbird vindt ik persoonlijk toch wat fijner.. :]
 
misschien een rare vraag maarrre...
hoe doen mannen dat bij mannen achterop?
gewoon aan de achterkant vasthouden(met het risico eraf te vliegen)?
of gewoon zonder aanstellerij de rijder vasthouden, met de armen er om heen zegmaar?


gewoon zonder aanstellerij de rijd(st)er vasthouden, met de armen er om heen.
 
misschien een rare vraag maarrre...
hoe doen mannen dat bij mannen achterop?
gewoon aan de achterkant vasthouden(met het risico eraf te vliegen)?
of gewoon zonder aanstellerij de rijder vasthouden, met de armen er om heen zegmaar?

Als er achter een fatsoenlijke beugel zit kun je je daar goed aan vasthouden zonder eraf te vallen. Zit die beugel er niet dan gewoon armen om de bestuurder heen.

Ik zei altijd tegen mijn passagiers: "Tijdens het remmen en accelereren goed knijpen met de knieen en voor de rest een beetje voorover hangen". Dan blijven ze tenminste stil zitten in het zadel. :]
 
Ik vind het het fijnst als de duo gewoon horizontaal op de buddy blijft zitten. Dus neit dat je een bocht in stuurt en dat hij/zij ineens fanatiek mee gaat leunen waardoor je ineens de bocht in "valt"
En gewoon vanaf de grond het been over de bike zwaait.
Heb vaak genoeg mensen gewoon zien omdonderen omdat zon lomp zwaar wijf der ene poot op de stepje zet en dan erop gaat staan :}
 
Ik vind het het fijnst als de duo gewoon horizontaal op de buddy blijft zitten. Dus neit dat je een bocht in stuurt en dat hij/zij ineens fanatiek mee gaat leunen waardoor je ineens de bocht in "valt"
En gewoon vanaf de grond het been over de bike zwaait.
Heb vaak genoeg mensen gewoon zien omdonderen omdat zon lomp zwaar wijf der ene poot op de stepje zet en dan erop gaat staan :}
Logisch toch... Ze dacht dat ze met de step was :Y
 
Ik reed een keer op een rotonde met mijn vriendin en ik nam die driekwart, terwijl mijn vriendin dacht dat ik rechtdoor reed. Zij hing dus naar rechts en ik wilde naar links. Toen moest ik toch ff flink corrigeren.

Ben helaas achteropzitster, maar dit bovenstaande heb ik zelf ook wel eens meegemaakt, ik dacht rechtdoor bij rotonde maar we gingen linksaf. Dat is niet alleen lastig voor m'n vriend, maar geloof me, ik vond het zelf ook eng! _O-

Ik kan alleen vanaf achter niet zien dat hij richting aangeeft (links of rechts). Hoe communiceer je dat, als de route niet vantevoren vaststaat? Of laat je je gewoon verrassen bij rotondes en kruisingen?
 
Ooit een keer mijn ma mee achterop de GS meegenomen. Ging de andere kant ophangen in de bocht en ik ging zowat rechtdoor..
Ik dus ff omdraaien "wel meehangen he ma!!"
zij "maar dat vind ik eng, dan gaan we zo schuin.." |( |(

sindsdien enkel mensen achterop die meeleunen in de goede richting.
 
Ben helaas achteropzitster, maar dit bovenstaande heb ik zelf ook wel eens meegemaakt, ik dacht rechtdoor bij rotonde maar we gingen linksaf. Dat is niet alleen lastig voor m'n vriend, maar geloof me, ik vond het zelf ook eng! _O-

Ik kan alleen vanaf achter niet zien dat hij richting aangeeft (links of rechts). Hoe communiceer je dat, als de route niet vantevoren vaststaat? Of laat je je gewoon verrassen bij rotondes en kruisingen?


Dan ben je volgens mij teveel met het rijden bezig, laat dat de bestuuder doen. Gewoon ontspannen en dicht tegen je vriend zitten, borst tegen rug en vasthouden, niet meer doen dan gaat het vanzelf.
 
Ik vind het het fijnst als de duo gewoon horizontaal op de buddy blijft zitten. Dus neit dat je een bocht in stuurt en dat hij/zij ineens fanatiek mee gaat leunen waardoor je ineens de bocht in "valt"
En gewoon vanaf de grond het been over de bike zwaait.
Heb vaak genoeg mensen gewoon zien omdonderen omdat zon lomp zwaar wijf der ene poot op de stepje zet en dan erop gaat staan :}
die ken ik die zo opstapt :(


ol rij het liefst alleen en als er iemand achterop zit dan rij ik toch "anders '
 
Ik laat niemand meer achterop meerijden, vind het echt zo irritant.
Zeker bij het stoplicht, rij je langzaam en dan beweegt diegene weer wat achterop en dan lijkt het net alsof je de langzame slalom aan het oefenen bent.

Als ze gewoon goed stilzitten is er niks aan de hand.
Gelukkig gaan ze binnenkort ook met motorrijles beginnen. })
 
Ik heb van de week m'n motor weer opgepikt, dus zal binnenkort weer gaan rijden. Wil dit jaar m'n vriend 's mee gaan nemen, maar we zijn beide nog niet zo enthousiast wegens gebrek aan ervaring van beide kanten. Ik geen ervaring met passagiers en hij niet met rijden op twee wielen (fiets uitgezonderd).

Had 't idee om 'm een keer te verrassen met een proefles voor hemzelf. Heeft 'ie in ieder geval gevoeld hoe het is om op een motor te rijden. Mss ff bij instructeur achterop sturen dan ;)
 
Mijn zus (65 kg/ 1m85) heeft mn zwager weleens achterop gehad (85kg/1m92) op een BMW K1100 RS (243kg/100pk) dit gaat prima.
M'n vriendin heeft volgens mij nooit iemand achterop gehad. Haar Cagiva Mito is niet echt geschikt daarvoor altijd kapot ;)

Volgens mij moet je t gewoon proberen. :)
Oude post, maar aangezien het feit ik ook een mito heb:

Waarom is een mito niet geschikt om passagiers op mee te nemen? Er is immers zitplaats voor gecreëerd, niet?
Ok, het zal niet erg vlot meer gaan.. maar ik (74kg) plus vriendin (50kg) moet kunnen, toch?

Edit
Niks geen geschatje... :P

Ik zei:
Euy moat, mijn Mito'tje en ik kunnen best wel iemand achterop vervoeren... Okey, onderweg begaf hij het starten wel, maar met wat drukwerk zijn we wel naar Groningen en terug gekomen :P (+/- 200km)
Ik vond het best meevallen, alleen in de bochten was het wel trekken, aangezien mijn vriendin dat eng vond. Ze is een stuk groter dan ik ben. En ja, motortje vond het wat minder leuk, die werd er moe van, ghehe...
Ok, slecht gelezen dus :+
Werd er moe van? Zal niet heel snel meer zijn, maar het wil toch wel fatsoenlijk rijden?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van de week m'n motor weer opgepikt, dus zal binnenkort weer gaan rijden. Wil dit jaar m'n vriend 's mee gaan nemen, maar we zijn beide nog niet zo enthousiast wegens gebrek aan ervaring van beide kanten. Ik geen ervaring met passagiers en hij niet met rijden op twee wielen (fiets uitgezonderd).

Had 't idee om 'm een keer te verrassen met een proefles voor hemzelf. Heeft 'ie in ieder geval gevoeld hoe het is om op een motor te rijden. Mss ff bij instructeur achterop sturen dan ;)

Ook voor jou: We kunnen een keer afspreken, om met passagier rijden te oefenen.
Hilversum: kom ik dagelijks langs. Dus roep maar.
Neem je hem ook mee (heeft hij wel al een motorpak? helm?)
Kunnen we verschillende combinaties uitproberen.

Voor het geval dat: ik heb het nog steeds over motorrijden hier B|
(Komen altijd van die bijdehante opmerkingen als je niet oplet....)
 
En gewoon vanaf de grond het been over de bike zwaait.
Heb vaak genoeg mensen gewoon zien omdonderen omdat zon lomp zwaar wijf der ene poot op de stepje zet en dan erop gaat staan :}
Mijn vriendin stapt ook altijd zo op, maar dan wel pas na uitdrukkelijke toestemming van mij zodat ik er rekening mee kan houden en met mijn benen stevig op de grond sta.

we hebben het gisteren eens geprobeerd, maar ze komt niet met haar been hoog genoeg om op de v-strom te klimmen, dus geen andere optie dan het stepje gebruiken ;)
 
Ik heb van de week m'n motor weer opgepikt, dus zal binnenkort weer gaan rijden. Wil dit jaar m'n vriend 's mee gaan nemen, maar we zijn beide nog niet zo enthousiast wegens gebrek aan ervaring van beide kanten. Ik geen ervaring met passagiers en hij niet met rijden op twee wielen (fiets uitgezonderd).

Had 't idee om 'm een keer te verrassen met een proefles voor hemzelf. Heeft 'ie in ieder geval gevoeld hoe het is om op een motor te rijden. Mss ff bij instructeur achterop sturen dan ;)
Goed idee :Y
 
:] Even inhaken op Hoe doe je dat met een duopassagier? :]
Van tevoren afspreken dat *O* Bij geen motor-ervaring je het rustig aandoet en je duo dus niet stijf van angst aan je gaat hangen. Ingeval van vriend cq vriendin zou je handjes om je middel kunnen doen maar beter lijkt mij als je duo gebruikt maakt van de handgrepen en inderdaad zoals er al gesuggereerd is lichtjes naar voren leunen. En dus niet als een bezetene aan het gas gaat hangen bij optrekken want dan kan in sommige gevallen de liefde gauw bekoeld zijn.


:Y (Take it easy, take an RF-je) :Y
 
Bij mijn eerste rijles ging de instructeur achter mee. Dat ging eigenlijk best goed ondanks dat het een flinke vent was van +-90kg? Als ik met mijn vriendin (50kg) achterop rijd, merk ik wel dat ik iets minder makkelijk stuur. Let er wel op dat je niet de eerste keer te veel gas geeft als je een vlotte motor hebt. Met een wheelie bij de stoplichten wegtrekken over een kruising heb ik ook al mee gemaakt... In m'n eentje komt hij nauwelijks omhoog op alleen het gas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan