• Hoi Bezoeker, we hebben weer iets nieuws voor je, de MF Marktplaats! Test deze nieuwe functionaliteit en laat weten wat je er van vindt. Kijk hier voor meer informatie.

Rijden met gladheid

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
ik lees veel goede dingen. heb nu anderhalf / twee winters gehad, ook gereden met sneeuw, ijzel en hagel. vooral sneeuw is leuk, hagel maakt veel herrie...

maar wat ik nog wilde toevoegen, rijd vooral vloeiend!!!

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.489
4
40
Amersfoort
maar wat ik nog wilde toevoegen, rijd vooral vloeiend!!!
vertel dat maar \'es aan de medeweggebruikers... je kunt niet al te veel ruimte tussen jouw en je voorganger laten want iedereen schiet er tussen...

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
Mooi & wel al die stoere binken die doorrijden als het spekkieglad is.
Ook al rijd je zo voorzichtig mogelijk, koekblikken doen dat dus niet.
Dus voor mijn fietsie en voor mij...rij ik toch maar niet....dan maar liever een levend watje dan een dooie stoere bink...

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
42
Veghel
www.earracing.nl
Maar doet een ander dat ook :?
Denk het niet als je al ziet hoe men rijdt als het mooi weer is (automodebielen bedoel ik).
Jaha, ruiten aan de buitenkant dichtgevroren en aan de binnenkant beslagen:

\"Sorry ik zag je niet, eh eigenlijk zag ik helemaal niks anders dan ijsbloemen :j !\"

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Mooi & wel al die stoere binken die doorrijden als het spekkieglad is.
Ook al rijd je zo voorzichtig mogelijk, koekblikken doen dat dus niet.
Dus voor mijn fietsie en voor mij...rij ik toch maar niet....dan maar liever een levend watje dan een dooie stoere bink...
WATJE! ;)

Fastcruiser

MF veteraan
Donateur
14 aug 2001
11.387
847
web.500px.com
Rustig rijden, niet te schokkerig en goed op alles anticiperen.

En de laatste tijd errug blij zijn dat ik nu naar mijn werk kan fietsen of zelfs kruipen indien nodig 8-)

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
36
Hengelo
www.maartennaaier.nl
Niet gaan rijden, en als het een echte ijsbaan is: niet proberen een verkeersheuvel oprijden!!!

Ik dacht vanochtend nog: ik kan dat wa! maar ben dus wel mooi op m\'n plaat gegaan (niet hard; brommer he) maar gewoon door sneeuw en beetje gladheid is nog wel te doen (ijsrijden is een vak appart).

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
46
Assen
Blijkt ook wel weer dat men bij de ene gemeente wel gaat strooien en de ander niet. Lekkere samenwerking. :( De rukkers. Vannacht naar feestje gereden, weg was helemaal schoon. Rijden 1 of ander gat binnen en hoppa, spekglad. |( Zal wel 1 of andere droplul zijn die denkt van \"Hier houdt de gemeentegrens op! Ik ga naar huis! Zuipen!!!\" En een de stuipen op het lijf jagen. :(

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
idd, zo zijn er best veel gemeentes die zo denken, tis wel goedkoper, maar veiligheid boven alles lijkt me

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
22.313
572
Nederland
www.startersmotor.nl
Och, om 1 uur \'s nachts reed ik over de snelweg en toen was het ook glad, niemand had gestrooid om 12u ;) En alle auto\'s zachtjes rijden (echt 50 ofzo!) terwijl je er prima met 100 overheen kon.