Rijden met gladheid

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Natuurlijk vermijdt menig motorrijder de gladheid op de weg in de koude dagen, maar soms moet men wel de weg op.

Waar letten jullie nou eigenlijk altijd op als je met glad (gevaarlijk) weer toch de motor gaat berijden? En hoe pas je je aan (bijv. rustig rijden, bochten wat meer rechtop nemen, bepaalde wegen vermijden; dus alleen gepekelde wegen nemen)?
 
ik lees veel goede dingen. heb nu anderhalf / twee winters gehad, ook gereden met sneeuw, ijzel en hagel. vooral sneeuw is leuk, hagel maakt veel herrie...

maar wat ik nog wilde toevoegen, rijd vooral vloeiend!!!
 
Mooi & wel al die stoere binken die doorrijden als het spekkieglad is.
Ook al rijd je zo voorzichtig mogelijk, koekblikken doen dat dus niet.
Dus voor mijn fietsie en voor mij...rij ik toch maar niet....dan maar liever een levend watje dan een dooie stoere bink...
 
Niet gaan rijden, en als het een echte ijsbaan is: niet proberen een verkeersheuvel oprijden!!!

Ik dacht vanochtend nog: ik kan dat wa! maar ben dus wel mooi op m\'n plaat gegaan (niet hard; brommer he) maar gewoon door sneeuw en beetje gladheid is nog wel te doen (ijsrijden is een vak appart).
 
Blijkt ook wel weer dat men bij de ene gemeente wel gaat strooien en de ander niet. Lekkere samenwerking. :( De rukkers. Vannacht naar feestje gereden, weg was helemaal schoon. Rijden 1 of ander gat binnen en hoppa, spekglad. |( Zal wel 1 of andere droplul zijn die denkt van \"Hier houdt de gemeentegrens op! Ik ga naar huis! Zuipen!!!\" En een de stuipen op het lijf jagen. :(
 
Och, om 1 uur \'s nachts reed ik over de snelweg en toen was het ook glad, niemand had gestrooid om 12u ;) En alle auto\'s zachtjes rijden (echt 50 ofzo!) terwijl je er prima met 100 overheen kon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan