Rijden met lenzen in, aan of af te raden?

Frosty

MF veteraan
9 mei 2003
1.184
0
Hallo,

Even een vraagje aan iedere motorrijder met lenzen. Ik heb sinds kort lenzen en ik heb nog niet geprobeer om met lenzen in te rijden. Is dit aan of af te raden. Ik heb namelijk geen zin om er na een aantal km. achter te komen dat het niet werkt (waar moet ik ze dan laten ;( ).

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of heeft er een antwoord op :) ?

Gr. Rick
 
Heb het ook jaren gedaan zonder problemen. Moet je alleen wel een goede afsluitende (zonne)bril opzetten als je je vizier(als dat al aanwezig is dan) openzet tijdens het rijden.
 
dan ga ik het iig morgen ff proberen. Ik ga nml. Zondag naar Assen toe en dat is toch een ritje van 2,5 uur. Vandaar dat ik me er een beetje zorgen om maakte of het wel goed zou gaan.
 
Al jaren, enige nadeel is dat je ogen erg droog worden als je met je vizier open rijdt.
 
Heb het ook jaren gedaan zonder problemen. Moet je alleen wel een goede afsluitende (zonne)bril opzetten als je je vizier(als dat al aanwezig is dan) openzet tijdens het rijden.


ook dat doe ik niet. vizier gaat naar beneden als ik de snelweg op ga, anders open. zonnebril .... heb een schuberth met ingebouwde zonnekap, die gaat naar beneden als het licht me te fel is.
boven de 100 rijden met alles open geeft tranende ogen, geen idee of het door de lenzen komt. vizier gaat dan dicht omdat ik toch iets langer met mijn ogen wil doen.
 
neem voor de zekerheid n bril mee ;)
en wat lenzenvloeistof voor droge lenzen.

edit: je was me voor Gizzmo :)
 
Gaat goed hoor... :) :) :)
Heb d'r nooit problemen mee gehad. Op lange reizen (buitenland, of een hele dag touren) heb ik vaak m'n bril bij me voor de zekerheid. Maar ik heb em nog nooit nodig gehad... *D
 
met lenzen rijden gaat prima! ik vind het veel comfortabeler dan met een bril en (omdat ik nogal een grote oogafwijking heb) kan dingen in mijn periferie gewoon scherp blijven krijgen door alleen mijn ogen te bewegen. met een bril zou ik mijn hoofd moeten bewegen omdat dingen in mijn periferie vaak ook buiten/naast de brilglazen vallen.

anniehoe, ik heb wel áltijd een lenzendoosje mee. zeker als je met een open vizier/systeem rijdt wil er nog weleens zooi in je oog komen. met lenzen wil het dan ook nog weleens áchter je lens komen. dat is dan wel effe klote want dat doet soms echt pijn! en dan is het belangrijk rustig te blijven, ff stoppen en eventueel je lens even in 'bad'.

omdat je aangeeft je lenzen nog maar kort te hebben zou ik zeggen: wacht er in ieder geval even mee tot je er goed aan gewend bent. dat je er vertrouwen in hebt (beginnende lensdragers hebben nog wel eens het gevoel dat ze er elk moment uit kunnen vallen met wat veel knipperen) en dat je ze, mocht je droge ogen krijgen en je ze ff uit moet doen, ook weer zonder probleem in krijgt.

(e.e.a is natuurlijk ook afhankelijk van je sterkte. ik zou zonder mijn -9 lenzen echt niet meer kunnen rijden, maar als je -1 ofzo hebt is dat laatste natuurlijk veel minder een probleem)
 
Heb dr een paar keer rijlessen mee gereden toen ik nog aan lenzen deed (kan er niet tegen) en dat ging prima, alleen moest na afloop wel even de lenzen weer vochtig maken met vloeistof :) .

Verder geen last van wind enzo.
 
Ik heb lenzen, en ik heb er niet echt last van met rijden. Ik durf niet met open vizier te rijden, omdat ik bang ben dat er een of ander beest in mijn oog vliegt, en dat is met lenzen denk ik nog vervelender dan zonder. Trouwens, zonder lenzen zou ik waarschijnlijk ook niet met open vizier rijden, want ik vind al die beesten toch wel erg hard tegen helm en vizier aan smakken, moet er niet aan denken dat dat op mijn gezicht komt.
Ik heb na het rijden wel vaak last van iets tranende ogen, maar omdat ik altijd mét lenzen rij, kan ik dat niet vergelijken met de situatie zonder lenzen. Ik heb zelf het idee dat dat vooral komt door het ingespannen kijken, dus waarschijnlijk zou ik daar zonder lenzen (dus met bril) ook last van hebben.
 
ik heb -4.5 ofzo, zonder zie ik dus geen fuck.

is nooit geen probleem geweest maar als je ver moet rijden (en dus wat langer) dan kan het zijn dat je lenzen erg droog worden, door concentratie etc... ik heb er in het koekblik ook altijd last van na een uur of 8/10 rijden. (vakanties e.d.) dan stap ik over naar mn bril omdat anders mn ogen gaan branden als een gek!
 
Welke lenzen heb je. :? Harde of zachte. Ik heb met beide gereden, maar ben wel voorzichtiger geweest met de harde. Als je met vizier open rijd en dan naar rechts of naar links kikt, kan de harde lens wind vangen. Zachte is echt geen enkel probleem.
 
Heb ook (zachte) lenzen en heb nergens last van....wel altijd een zonnebril(niet zo'n hele donkere)op!
Toer altijd hele dagen. Gewoon proberen,vloeistof meenemen(je hebt van die kleine mini-flesjes!)eventueel bril en gaan met die banaan!!
 
Ook geen probleem. Maar wel vizier/zonnebril gebruiken.

Toen ik nog een bril droeg (heeel lang geleden in brommertijdperk) werd mijn bril gammel door het tussenwringen in mijn helm. Lenzen zijn een betere oplossing.

Goede ogen zijn helemaal ideaal.
 
Rijd al een jaar of tig met lenzen in, zelfs met m`n pothelmpie.
wel altijd een (niet te donkere) zonnebril op die,
goed afsluit rond de neus, anders krijg je van die traan oogjes.

met integraal heb je helemaal geen last.
ik vind lenzen op de motor zelfs beter dan een bril..
 
Ik heb zelf zachte lenzen, maar als ik mijn zonnebril op zet moet het dus geen problemen opleveren :) . Bednkt voor de reacties :) :) .
 
Nooit problemen gehad en ook geen last van droge ogen. Ik rij wel bijna altijd met m'n vizier dicht maar dat zou ik zonder lenzen ook doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan