Rijden met onweer

Bostrom155

Die hard MF'er
3 jul 2002
562
0
Staphorst
Ik zit hier nu lekker achter mijn pc-tje en het is op dit moment even flink aan het rommelen en nu was ik nieuwsgierig wat jullie doen als het onweert.

Op de heenweg naar de TT vorig jaar was het flink aan het onweren maar ik (en vele anderen) ben toen gewoon doorgereden maar was dit wel zo slim???.
 
Ik weet niet of het slim is maar 'k doe 't zelf ook. (ga natuurlijk niet voor de lol vertekken in het onweer, maar je kunt 't onderweg tegenkomen natuurlijk.

Laat er effe wat statistiek op los en zie:
de kans dat je geraakt wordt door de bliksem is toch echt verwaarloosbaar klein.

En aangezien ik ook nooit iets win in de staatsloterij zal ik ook in de bliksem wel niet uitgeloot worden. ;)
 
En aangezien ik ook nooit iets win in de staatsloterij zal ik ook in de bliksem wel niet uitgeloot worden. ;)

Of juist wel!

Ik vond het altijd prachtig: mooi donker weer, onderweg op de motor, onweersflitsen aan de horizon en lekker rijden. Totdat de bliksem een x insloeg naast de weg, schrok me helemaal de pleuris.
Mijn conclusie: rijden in een onweersbui is gevaarlijk!
Bovendien is het harstikke slecht voor je accu als de bliksem zou inslaan op je motor.
 
trek er mij geen *** van aan. hoewel 'k liever rij bij mooi weer, kies 'k bij regen/onweer nog altijd voor de motor

laatst in antwerpen in een mega onweer nog door 5-10cm water aan het baggeren geweest, heeft eigenlijk ook wel iets :)
 
Op woensdag 07 augustus 2002 15:48 schreef Janus J Jaspers het volgende:...
Bovendien is het harstikke slecht voor je accu als de bliksem zou inslaan op je motor.

:+

Als het echt hard gaat en in de buurt is stop ik wel effe, anders doorkarren maar!!
 
Zolang je maar blijft rijden kan er toch niks gebeuren [rubberen banden].........ga in ieder geval niet slim onder een boom staan schuilen of stilstaan met 1 voet op de grond zittend op je motor.
 
Zolang je maar blijft rijden kan er toch niks gebeuren [rubberen banden].........

Geldt inderdaad als je in een auto zit ja. (kooi van Faraday) Geldt absoluut niet op de motor, maar zoals eerder gezegd, kans dat je geraakt wordt is vrij klein.

Etienne
 
Zolang je maar blijft rijden kan er toch niks gebeuren [rubberen banden].....

hmm, volgens mij isoleren die niet echt genoeg als de bliksem in je motor slaat...
en waarschijnlijk schrik je zo hard dat je meteen van je motor afdondert en zo alsnog getoast wordt.

edit: e10ne was me voor...
 
Zolang je maar blijft rijden kan er toch niks gebeuren [rubberen banden].........

... waar het water overstroomt

bovendien heb je ook nog zoiets als doorslag.

(en je moet het niet vergelijken met een wagen want de reden dat deze de veiligste plaats is tijdens een onweer is niet de isolatie van de grond maar wel dat hij een kooi van Faraday vormt.)

[edit] Ralfie en Etienne waren me voor
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen zet ik mijn PC uit als het onweert

Geldt inderdaad als je in een auto zit ja. (kooi van Faraday) Geldt absoluut niet op de motor, maar zoals eerder gezegd, kans dat je geraakt wordt is vrij klein.

Etienne
:^
Kooi van Farady is heb je niet op de motor en dit principe zorgt ervoor dat je met de auto wel veilig bent.

Maar als de bliksem in je auto inslaat, stap dan niet uit! De buitenkant van je auto is dan elektrisch geladen en als je uitstapt maak jij contacct met de grond en......

Als je in een tent zit dan is een Tunneltent of koepeltent het beste. Lading verzamelt zich bij de spitse punten van een voorwerp. Een ouderwetste noktent is dus gevaarlijker.

Dus op de motor kun je wel degelijk door de bliksem geraakt worden. De lading zit dan op jou en op je motor. Als ik midden in een onweersbui zit, dan zoek ik de eertse de beste schuilplaats op.
 
weet niet of het waar is, maar heb wel eens horen zeggen dat Carbon bliksem aantrekt.

Dus wij met onze carbon pijpjes.
 
Om te beginnen zet ik mijn PC uit als het onweert:^
Kooi van Farady is heb je niet op de motor en dit principe zorgt ervoor dat je met de auto wel veilig bent.

Maar als de bliksem in je auto inslaat, stap dan niet uit! De buitenkant van je auto is dan elektrisch geladen en als je uitstapt maak jij contacct met de grond en......

Als je in een tent zit dan is een Tunneltent of koepeltent het beste. Lading verzamelt zich bij de spitse punten van een voorwerp. Een ouderwetste noktent is dus gevaarlijker.

Dus op de motor kun je wel degelijk door de bliksem geraakt worden. De lading zit dan op jou en op je motor. Als ik midden in een onweersbui zit, dan zoek ik de eertse de beste schuilplaats op.
Oke ik was mis wat dat betreft..........en in een C1 dan :?
 
Op woensdag 07 augustus 2002 15:48 schreef Janus J Jaspers het volgende:Bovendien is het harstikke slecht voor je accu als de bliksem zou inslaan op je motor.

slecht voor je accu,...?! als je je motor op standaard hebt staan is volgens mij alles aan stront!
en ook als de motor verder geen contact maakt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er niets doorbrand ofzo... :?
 
Op woensdag 07 augustus 2002 17:04 schreef Reetje het volgende:
Om te beginnen zet ik mijn PC uit als het onweert

Maar als de bliksem in je auto inslaat, stap dan niet uit! De buitenkant van je auto is dan elektrisch geladen en als je uitstapt maak jij contacct met de grond en......

eerst je auto tegen een ander metalen voorwerp rijden?hoe wilde je anders nog uit je auto komen dan?hahaha
 
Zolang je maar blijft rijden kan er toch niks gebeuren [rubberen banden].........
Zoals de rest al zegt. Met een paar duizend volt en amperes door je lichaam heen is niets meer veilig. Ook al maak je geen contact met de grond. Het minste wat er gebeurt is een paar stevige brandwonden en het ergste ... (heb je wel een van die zwarte toast uit het broodrooster zien komen? :) )
 
Op woensdag 07 augustus 2002 17:04 schreef Reetje het volgende:
Maar als de bliksem in je auto inslaat, stap dan niet uit! De buitenkant van je auto is dan elektrisch geladen en als je uitstapt maak jij contacct met de grond en......

Categorie "Broodje aap" verhalen. Klopt echt niets van ... ;)
 
Meestal rijd ik door. Zondag nog gehad, en een laag water over de snelweg, kon niet eens meer zin hoe hard ik reed, en de regendruppels voelde je gewoon.

Maar als het te erg zou gaan onweren zoek ik wel ff wat op.
 
Categorie "Broodje aap" verhalen. Klopt echt niets van ... ;)
Klopt een beetje niks van... Je krijg niet de volle opdonder, maar er kan wat restspanning achterblijven... Goed voor een flinke opdonder... Beter is 5-10 minuutjes te wachten, zodat ook deze restspanning kan afbouwen...

[me]Muis is van de Discovery-generation... :P [/me]
 
als je geflitst bent....door het onweer kan je ook ff een alcohol controle opzoeken en meteen verklaren dat net geflitst bent, maar je er niets aan kon doen omdat je achtervolgt werd door donkeren figuren (wolkjes) en je dus wel hard moest rijden. Verder een beetje lollig doen en vragen of hij ook een shooter wil. Leunt 'ie vast wel ff tegen je portier....hoef je geen paaltje meer te rammen :+

Disclaimer: don't try this at home folks....or anywhere else!
 
als je geflitst bent....door het onweer kan je ook ff een alcohol controle opzoeken en meteen verklaren dat net geflitst bent, maar je er niets aan kon doen omdat je achtervolgt werd door donkeren figuren (wolkjes) en je dus wel hard moest rijden. Verder een beetje lollig doen en vragen of hij ook een shooter wil. Leunt 'ie vast wel ff tegen je portier....hoef je geen paaltje meer te rammen :+

Disclaimer: don't try this at home folks....or anywhere else!

WAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHAHAHAHA! :}
 
Eens gaan we allemaal een keer dood, wanneer weet je toch niet. Dus ik zou er geen probleem mee hebben en gewoon gaan rijden als het nodig is. Wel zou ik als het te hard plenst erbij ergens stoppen om te schuilen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan