Rijden met open uitlaat in Belgie....?!

Velox

MF veteraan
3 apr 2005
1.404
0
Even een vraagje...

Iemand ervaring met het rijden in Belgie met een open uitlaat?

Ik ga aankomende week op vakantie naar de Ardennen, op de brommert uiteraard! Maar zijn ze in Belgie streng mbt het aantal DB van een auspuff?? Ik ben ook van plan lekker in de Ardennen nog een tochtje te maken dus vind het wel ff handig om te weten!

Betreft een Laser Hotcam, aardig wat geluid dus..! ;)

Greetz, Duck
 
Hmm, interessant idd! Heb zelf nog geen ervaring mee, maar ga volgende week lekker naar de Vogezen, dus door België (en z'n Ardennen) heen. Dus voeg ik er gelijk maar devraag bij voor Frankrijk. Heb iig de DB-killer wel bij me onder het zadeltje, mochten 'ze' moeilijk gaan doen, schroef ik 'm er wel in!

Fijne vakantie!
 
Gewoon gas er op houden ,ben in Duitsland cq Belgie geweest no problem dus rijee :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]

p.s. en als je een gendarme ziet zacht gas geven kuch :r
 
ik ben van belgie ,nog geen probleem met open uitlaat gekregen
rij regelmatig naar de ardennen
:Y :Y




full
 
laatst in Frankrijk en belgie geweest met m'n Yoshi Cyclone.. geen gekke gezichten.. regelmatig gendarme tegengekomen.. gewoon beetje inhouden..
 
Rij wekelijks in Ardennen. No problem. Franse Ardennen ook niet.

Wel opletten in Eifel, bijzonder Monschau en omstreken.
 
Ok gaat dus allemaal geen probleem worden België en Frankrijk. Ben vorig jaar in Duitsland geweest en daar idd wel af en toe een 'bepaalde' blik gekregen von Herr Polizist. Aber glücklich keine Probleme!!!
Ik heb trouwens weleens gehoord dat ze in Duitsland gewoon je fijne, mooie, heerlijk klinkende demper eraf halen en in beslag nemen als 'ze' vinden dat ie teveel herrie maakt... Iemand een idee of dit zo is???
 
Ben twee weken gelden nog in de Ardennen geweest met blerpijp (Devil SB2 :) ). Helemaal geen last van politie gehad. In Malmedy een aantal Harley rijders met open pijpen gezien dus als die zo rondtuffen moet het geen probleem zijn.
 
Ik ry eigenlyk alleen maar in de ardennen en heb er nog nooit problemen gehad!
Ze controleren wel geregeld op snelheid op de snelweg.
Rond luik staan op verschillende plekken langs de snelweg flitskasten(ander model als hier.vallen byna niet op)
By verviers ben ik zondag ook een flitskast tegen gekomen,maar op provinciale wegen heb ik byna nooit controle gezien.
:]
 
Al met al hoef ik dus geen problemen te verwachten als ik met m'n open uitlaat het land van onze Zuiderburen inknal!? :P :]

Iemand nog tips of ideeen mbt leuke routes of bezienswaardigheden in de omgeving/in de Ardennen??

:W
 
Al met al hoef ik dus geen problemen te verwachten als ik met m'n open uitlaat het land van onze Zuiderburen inknal!? :P :]

Iemand nog tips of ideeen mbt leuke routes of bezienswaardigheden in de omgeving/in de Ardennen??

:W

gewoon gassen,
ik zou zeggen have fun

[me] mijn vakantie is helaas alweer voorbij[/me]
 
Hallo oma

Even een vraag met betrekking op 2012

Iemand ervaring met het rijden in Belgie met een open uitlaat?

Ik ga aankomende zomer op vakantie naar de Ardennen, op de brommert uiteraard! Maar zijn ze in Belgie streng mbt het aantal DB van een auspuff?? Aangezien ik 2 mooie blerpijpen er op heb zitten O-)
Heb ook nog de db Killers
Hoor het wel even *O*
 
Al met al hoef ik dus geen problemen te verwachten als ik met m'n open uitlaat het land van onze Zuiderburen inknal!? :P :]

Iemand nog tips of ideeen mbt leuke routes of bezienswaardigheden in de omgeving/in de Ardennen??

:W

Als je Garmin-navi hebt dan heb ik een hele reeks mooie routes voor je, zowel als route als track, allemaal over de groen-gemarkeerde (landschappelijk mooie routes) van Michelin.
Bezienswaardigheden...massa's, heel veel WOII-gerelateerd...
 
Trouwens, doe een beetje rustig in de dorpen bij de scholen (goed in geel-rood aangegeven), voor jezelf en voor anderen, buiten het dorp (met open pijp)...gas erop...
 
@bikermice: echt geen probleem
ik kom al 5 jaar regelmatig in de antwerpse speeltuin (linkeroever haven dus) met open uitlaat zonder db-killer
papiercontrole @ volonté daar, maar nooit last met de uitlaten (zelfs niet met duc met open termi's)

laat de speeltuin nu net 1 vd meest gecontroleerde gebieden zijn op motoren

Heb ook nooit over problemen gehoord in de Ardennen met open uitlaten

@brommertmark: bijhebben? lol :P
 
Laatst bewerkt:
Ok gaat dus allemaal geen probleem worden België en Frankrijk. Ben vorig jaar in Duitsland geweest en daar idd wel af en toe een 'bepaalde' blik gekregen von Herr Polizist. Aber glücklich keine Probleme!!!
Ik heb trouwens weleens gehoord dat ze in Duitsland gewoon je fijne, mooie, heerlijk klinkende demper eraf halen en in beslag nemen als 'ze' vinden dat ie teveel herrie maakt... Iemand een idee of dit zo is???


Nee, je kan wel verboden worden om verder te rijden. Betekent dus dat je een busje/aanhanger moet laten komen om je fiets in te laden en pas weer achter de grens op mag stappen.

Edit: crap, 6 jaar oude post....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan