Rijden met opgeklapte systeemhelm, waarom???

reden 1: als er dames in de buurt zijn, moet je goed zichtbaar zijn: conspicious consumption.

reden 2: Het is frisser en niet gevaarlijk als je traag rijdt.

Meer redenen kan ik niet verzinnen.

Waardeloze redenen.
Dus jij rijd in de zomer ook in een t shirtje en een korte broek.

T is frisser en niet gevaarlijk als je traag rijd. (tot je er eens afflikkert)
en voor de dames ben je extra goed zichtbaar.

Nog ff en en je hoeft alleen een zwembroek aan.
 
Waardeloze redenen.
Dus jij rijd in de zomer ook in een t shirtje en een korte broek.

T is frisser en niet gevaarlijk als je traag rijd. (tot je er eens afflikkert)
en voor de dames ben je extra goed zichtbaar.

Nog ff en en je hoeft alleen een zwembroek aan.

positive14.jpg
 
Ik zie regelmatig posts van mensen die zeggen dat ze dan beter zicht hebben. Mankeren die dan iets aan hun nekspieren. :?

Of je nu in de auto of op de motor zit met wat voor helm dan ook moet je zo nu en dan toch ff iets meer doen dan alleen je ogen laten draaien. Zal wel ietsie schelen, maar om dat nu als reden aan te voeren, net als die zogenaamde meer frisheid i.p.v. alleen je vizier open lijkt mij rijkelijk overdreven en dus hoofdzakelijk tussen de oren te zitten.

Ik val er ook niemand op aan, ieder z'n meug, maar ik blijf het vreemd vinden. Maar er worden wel vaker zaken gebruikt op een manier waar ze niet voor bedoeld zijn.

Ps. En wat betreft die zachte lenzen; neem maar van mij aan dat ik dat zou doen als het zou kunnen. Maar dat is niet voor iedereen geschikt. Vooral niet als je een cilindrische afwijking hebt. Heb al heel wat geneuzel daarmee meegemaakt. Ben dus veroordeeld tot de bril of een dure lazerbehandeling die ook weer niet voor een ieder geschikt is en daar lijk ik er ook weer eentje van te zijn. Dus leuk maar beperkt inzetbaar. :P
 
Laatst bewerkt:
Ach, als een potje niet verboden is zou een opengeklapte systeemhelm ook niet verboden moeten zijn.

Ik rij af en toe met helm open als het heel warm is en ik toch maar door de stad :r van stoplicht naar stoplicht :r moet tuffen. Voor de rest dicht.
 
...tekst.....mee eens....
Ps. En wat betreft die zachte lenzen; neem maar van mij aan dat ik dat zou doen als het zou kunnen. Maar dat is niet voor iedereen geschikt. Vooral niet als je een cilindrische afwijking hebt. Heb al heel wat geneuzel daarmee meegemaakt. Ben dus veroordeeld tot de bril of een dure lazerbehandeling die ook weer niet voor een ieder geschikt is en daar lijk ik er ook weer eentje van te zijn. Dus leuk maar beperkt inzetbaar. :P

Misschien eens een optie naar een andere lenzenboer te gaan? Ik heb ook cilinders (met name zelfs) en heb het daar toch gefikst gekregen. Vroeger lukte dat inderdaad niet, maar in de loop van de tijd is er veel veranderd (Lens Arnhem is mijn leverancier)...voor de afwisseling (o.a. motor) vind ik ze ideaal, standaard draag ik gewoon bril 8-)
 
Ik klap bij stoplichten mijn hele voorkant omhoog:
Je krijgt FF wat meer 'frisse' lucht.
Omdat je je klep dan met een "hoofdknik" weer dicht kunt gooien tijdens het optrekken en zo kun je dus je handen aan het stuur houden.

En je hebt als je rustig rijdt minder last van rare windstromen.
Ik heb een schubert, die kinkap houd de wind van onderen tegen.
Als je dan je vizier omhoog doet, komt de wind daar binnen en moet vervolgens daar ook weer naar buiten.
 
Misschien eens een optie naar een andere lenzenboer te gaan? Ik heb ook cilinders (met name zelfs) en heb het daar toch gefikst gekregen. Vroeger lukte dat inderdaad niet, maar in de loop van de tijd is er veel veranderd (Lens Arnhem is mijn leverancier)...voor de afwisseling (o.a. motor) vind ik ze ideaal, standaard draag ik gewoon bril 8-)
Ik weet wel dat je tegenwoordig lenzen met cilinder hebt. Daar ben ik een anderhalf jaar geleden voor bij de lenzenboer geweest. Meerdere zelfs om objectieve beoordeling te maken. Maar het werd mij door allemaal afgeraden. Nu weet ik niet welke cilinder(s) je hebt maar mij werd verteld dat boven een cilinder van 1 het wordt afgeraden. En aangezien die van mij aan 1 oog in ieder geval 2,25 (plus nog een sferische afwijking van -4)is zou ik een slecht resultaat te verwachten hebben. Daarbij komt ook nog dat ze toen, ik weet niet hoe dat nu is, behoorlijk prijzig waren. Iets van 300 Euro staat mij bij. Maar goed als het dan helpt moet dat niet de drempel zijn.
Ik klap bij stoplichten mijn hele voorkant omhoog:
Je krijgt FF wat meer 'frisse' lucht.
Omdat je je klep dan met een "hoofdknik" weer dicht kunt gooien tijdens het optrekken en zo kun je dus je handen aan het stuur houden.

En je hebt als je rustig rijdt minder last van rare windstromen.
Ik heb een schubert, die kinkap houd de wind van onderen tegen.
Als je dan je vizier omhoog doet, komt de wind daar binnen en moet vervolgens daar ook weer naar buiten.
De mijne krijg ik niet met een hoofdknik naar beneden, gaat het veel te zwaar voor. En als je zo'n kinkap hebt kan ik me wel iets voorstellen bij dat frissere gevoel.
 
als je nog niet gegeten hebt kan je lekker ff vliegen happen. :+
lekker in de stad rond rijden met de helm open ,of net als je van de snelweg afkomt ff die helm open,en de wind langs je gezicht laten waaien.is echt heerlijk.Maar diegeen die geen systeem helm hebben kunnen er ook nix van zeggen is mijn mening.lekker puh :+
 
Ik heb gekozen voor een systeemhelm (shoei) omdat het de enige was die echt comfortabel zat tijdens het passen en omdat ik die makkelijk op en af kan zetten, ook al draag ik geen bril.
 
Terug
Bovenaan Onderaan